dc_1993

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hulp nodig bij het oplossen van een case!

Beste, op aanvraag van de klantenservice zet ik hier mijn bericht.

In November is er een mobiel + abonnement aangevraagd. Deze is tot onze schrik op ons oude adres geleverd en door een onbekende aangenomen (handtekening te zien in de bezorg bevestiging van Post NL). 

Door deze situatie hebben wij al contact gehad met:
1- Vodafone: die 2 vermissing cases heeft aangemaakt, maar die telkens als "succesvol bezorgd" wordt afgesloten. Daarna zijn wij doorgestuurd naar Post NL.

2- Post NL: die ons heeft afgewimpeld omdat het in November gebeurd was en dat volgens hun nu te ver in het verleden ligt. Weer doorgestuurd naar Vodafone, die ons vervolgens doorstuurde naar de Politie om een aangifte te maken.

3-Politie: Accepteert onze aangifte niet en heeft die afgesloten omdat het vermiste toestel nooit in ons bezit is geweest. Je kan geen aangifte doen van iets wat je nooit gehad hebt. Volgens hen moet Vodafone een aangifte/onderzoek doen en niet wij, omdat het hun product is.

Ik ben vandaag weer in contact geweest met de klantenservice en zij kunnen niks betekenen. Via de dame aan de telefoon ben ik hier naar de Community gestuurd, zodat ik met de juiste afdeling in het hoofdkantoor contact kan hebben. 

Ik vind dit echt ontzettend vermoeiend. Steeds naar links en rechts  te worden gestuurd, zonder oplossing,  terwijl ik wel facturen van Vodafone blijf ontvangen voor iets wat ik niet eens gebruik of ooit gezien heb.

Wij willen graag de JUISTE afdeling hierover spreken zodat wij verder kunnen worden geholpen.

7 Reacties 7
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 147Posts
  • 28Oplossingen
  • 41Likes

Goedemiddag @dc_1993 

Allereerst welkom hier op de Community.

Bijzonder vervelend dat je een abonnement en toestel bij ons besteld hebt, en deze op een foutief adres is bezorgd. 
Los van het feit dat je bezorgadres blijkbaar aan onze kant niet goed staat, is er ook aan de PostNL kant iets mis gegaan. Zij mogen toestellen namelijk alleen afleveren op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Er moet dus sowieso een klacht intern worden aangemaakt richting PostNL.

Verder geldt dat het bezorgadres in onze systemen aangepast moet worden en er een bezorgklacht moet worden aangemaakt. Helaas is de Community (klant helpt klant forum) daar niet het juiste platform voor.

Ik wil je aanraden hiervoor mijn collega's de bellen van Status Order via 0800-0560. Ze zijn bereikbaar van 08.00-20.00 uur.

dc_1993
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Jamyla voor de snelle reactie.

Met de Status Order via 0800-0560 heb ik vandaag contact gehad.
Zij zeggen niks voor mij te kunnen betekenen. Door hun ben ik hier beland in de Community.

Het enige wat zij kunnen doen zijn vermissing cases aanmaken, maar die lopen steeds af in een dood einde.

Ik had gevraagd naar een rechtstreeks nummer/e-mail van het hoofdkantoor en die kon zij mij ook niet geven.

Er moet toch wel een procedure zijn hiervoor? Een afdeling die dit wel kan afhandelen.

Post NL heb ik ook al gecontacteerd. Zij zeggen dat ze geen aanvraag bij de bezorger kunnen starten, omdat het "te lang geleden" is. Ook zeiden ze dat ik niet zelf een overeenkomst met hen heb en zij geen mogelijkheid hebben om mij hiermee verder te helpen.

Het vervelende is, dat elk bedrijf die in contacteer weer de andere kant op wijst of tussen de regeltjes door een manier vindt om mij af te wimpelen. 

Ik heb zelf ook een bedrijf en wanneer er iets kapot gaat of niet geleverd wordt, ben ik zelf verantwoordelijk om het voor de klant op te lossen. Dit is meer dan logisch. Het is dan ook heel frustrerend dat dit niet voor mij als klant gedaan kan worden.

Is er een andere contact nummer of e-mail die u mij zou kunnen verstrekken?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 147Posts
  • 28Oplossingen
  • 41Likes

Dan wordt het inderdaad een kastje muur verhaal en dat is niet handig. Ik wil best intern even kijken of ik hier of daar nog een ingang heb. Zou je hiervoor in je profiel, onder je persoonlijke opmerkingen het betreffende 06-nummer willen vermelden + het bestel/ordernummer?

dc_1993
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik gedaan👍

Verder kan ik ook de track & trace van Post NL laten zien en ook de handtekeningen van ons die helemaal niet overeenkomen met de handtekening die is afgegeven. Met GPS/locatie gegevens van onze eigen toestel kunnen wij ook aantonen dat we op het moment van bezorging niet op de locatie waren. 

Ik was zelf op ons huidige adres aan het wachten op het pakket en mijn man was op het werk.

dc_1993
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben al eerder online een abonnement gesloten met Vodafone + Mobiel , en toen werd er altijd netjes aan de deur om legitimatie gevraagd + een check van de bankrekening. 

Vandaar dat wij schrokken met deze situatie.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 147Posts
  • 28Oplossingen
  • 41Likes

Ik kom er vandaag niet meer aan toe, maar pak je topic morgen verder op. @dc_1993 Zodra ik meer weet hoor je van mij 🙂

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 147Posts
  • 28Oplossingen
  • 41Likes

Goedemorgen @dc_1993 

Ik heb onlangs contact gehad met verschillende afdelingen en we komen helaas tot de conclusie dat wij in deze case niets verder kunnen betekenen.

De order is een bestelling welke via de website is gedaan. Daarbij is de order dus geplaats op het oude adres ( welke op dat moment ook vermeld stond in MyVodafone )

Zodra de order is geplaatst kunnen wij het bezorgadres niet meer wijzigen.

Als de nieuwe bewoners van het oude adres aangeven dat er bij hen geen pakket is bezorgd, en bij ons staat dat het wel is geleverd, dan kunnen wij ook niets meer doen. Je zou dus hooguit contact kunnen opnemen met de bewoners daar of zij meer weten.

PostNL is in deze kwestie grotendeels verantwoordelijk omdat zij het toestel alleen mogen uitleveren op basis van een geldige legitimatiecontrole. Dit om te voorkomen dat het toestel in handen komt van iemand anders dan de contractant. In dat geval is PostNL de enige die een onderzoek kan starten op basis van deze niet uitgevoerde controle. Als zij aangeven dat ze er niks mee kunnen, houd het voor ons helaas ook op.

Ik hoop dat je met deze informatie toch bij PostNL nog iemand weet te vinden die wel verantwoordelijkheid neemt. Maar helaas kunnen wij vanuit Vodafone hier niet in helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic