Gh2001

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoge telefoonrekening

Geachte heer/mevrouw,

 

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten over de telefoonrekening (dataroamingskosten) die ik van Vodafone heb ontvangen. Ik ben het namelijk niet eens met de hoogte van het bedrag dat ik moet betalen, omdat ik zelf nooit mijn datalimiet heb uitgeschakeld! Ik heb sterke vermoedens dat dit per ongeluk door een van uw collega’s is gedaan. Hieronder zal ik dit toelichten.

Ik heb meerdere malen hierover contact opgenomen met uw klantenservice en er is mij verteld dat er op 13 december een telefoongesprek heeft plaatsgevonden waarin mijn datalimiet uitgeschakeld zou zijn op een Vodafone locatie, dit ben ik dus niet zelf geweest. Echter kan ik mij dit gesprek alleen herinneren dat ik een abbonementwijziging heb aangevraagd, omdat ik de dag ervoor een telefoon + abbonement online bij jullie heb aangeschaft. Ik had mijn abbonement gewijzigd van 100GB naar Red Unlimited (40 GB per maand binnen de EU). Ik heb dus 100% niet aangegeven of toestemming gegeven om mijn datalimiet uit te schakelen, waardoor ik hoge kosten kan maken buiten de EU. Ik heb ook geen bewijs hiervan ontvangen zoals een contractwijziging. Bovendien kan Vodafone dit gesprek niet meer terughalen, wat niet mijn verantwoordelijkheid is. Ik verzoek u toch (indien het toch mogelijk is) om dat gesprek terug te luisteren.

Kortom, natuurlijk dien ik mijn internetgebruik in de gaten te houden, maar ik heb letterlijk ongeveer een uur of twee internet gebruikt (niet constant bezig geweest met internetten), wat mij blijkbaar rond de €2500,- heeft gekost. Maar ik mocht zoals elke klant van Vodafone ervan uit gaan dat er een datalimiet geactiveerd was. Dit bleek dus toch niet geactiveerd te zijn…? Vodafone is medeverantwoordelijk voor dit voorval. Ik verwacht een passende oplossing.

Ik ben genoodzaakt juridische stappen te ondernemen als dit niet opgelost wordt, omdat het bedrag dat ik moet betalen niet terecht is. Ik ben bereid om hiervoor te vechten, omdat het om een aanzienlijk (buitensporige) bedrag gaat.

Ik verzoek u vriendelijk, maar met klem, om mijn klacht serieus te nemen en een grondig onderzoek uit te voeren naar de omstandigheden rondom mijn dataroamingkosten. Ik vraag u dringend om de rekening van rond de 2500 euro te herzien en een passende oplossing te bieden. Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

 

Gh2001

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @Gh2001 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Beetje vervelend om op deze manier kennis te maken met de Community maar wel begrijpelijk dat je deze weg kiest. Echter, hier is er niemand aanwezig die je hiermee verder kan helpen. Voor dit alles moet je echt een klacht indienen via het klachtenformulier en dan gaan ze er mee aan de slag en daaruit komt dan een antwoord. Mocht je het daar dan niet mee eens zijn dan kan je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke partij. Kijk voor meer informatie op de website van de Geschillencommissie Telecommunicatie of de Europese Commissie.

Via deze weg is er jammer genoeg geen schakel om verder te gaan. Het klachtenformulier is er daarvoor en ik vraag je echt goed uit te leggen en het liefst in details. Hoe meer je laat weten, hoe beter ze het kunnen beoordelen. Het is zeker een flink bedrag en begrijpelijk dat je hier wel meer over wilt weten en ik hoop met je mee dat ze een passende oplossing kunnen bieden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic