Missflow91

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoge kosten op factuur door verbinding met Maritiem netwerk

Ik heb een factuur ontvangen waarop ik zag dat er flinke kosten zijn gemaakt voor internet buiten mijn bundel.

Nu heb ik contact gehad met een medewerker van Vodafone en die blijf volhouden dat ik gebruik heb gemaakt van een maritiem netwerk? Ik woon in de buurt van de haven, heb niet op een boot gezeten, laat staan op het netwerk van een boot!

Ook heb ik geen melding/sms ontvangen dat ik op een dergelijk netwerk zat.

Ik krijg geen uitleg of enig advies en wil heel graag mijn geld terug! 

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11868Posts
  • 3487Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Missflow91 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je hoeft ook niet speciaal op een boot te zitten om contact te maken met het Maritiem Netwerk. Zoals je al schrijft, je woont in de buurt van een haven en als daar dan net een boot ligt die deze faciliteit aanbiedt, en sterker is dan het landnetwerk van Vodafone, dan ga je daar naar over. Net zoals mensen in de grens streek, die zitten soms ook op het buitenlandse netwerk omdat die dan net iets sterker was (door de wind of andere reden). 

Advies is dan ook om je mobiel netwerk handmatig te zetten en niet op automatisch. Dan blijft hij altijd op het Vodafone NL netwerk, ook al is de Maritiem op dat moment sterker. Of Vodafone hierin een coulanceregeling heeft, geen idee. Dit kunnen we wel vragen aan @Cecilia , ze is werkzaam bij Vodafone en zodra ze je bericht heeft gezien zal ze je antwoord geven. 

Missflow91
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Energieboy 

 

Bedankt voor deze heldere uitleg, hier heb ik tenminste wat aan 😊
Ik wacht het antwoord van @Cecilia dan even af!

 

Groetjes,

Floor 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3094Posts
  • 911Oplossingen
  • 1047Likes

Hi @Missflow91, welkom hier!

Een hoge factuur is altijd hoog schrikken! Ik zie dat @Energieboy je al een duidelijke uitleg heeft gegeven over hoe het nu precies zit met het maritieme netwerk. Op het moment dat jouw toestel hiermee verbinding maakt, dan neemt dit hoge kosten met zich mee. Ik wil je sowieso aanraden om, zoals @Energieboy aangeeft, om handmatig het netwerk te selecteren. Ook kun je roaming uitzetten. Op deze wijze voorkom je dat er in de toekomst weer een soortgelijke situatie zich voordoet. 

Wat betreft de kosten. We hebben hierin helaas geen coulance regeling als er verbinding is gemaakt met een maritiem netwerk. Wil je wel jouw Community profiel aanvullen met jouw adresgegevens? Dan ga ik kijken of ik je wellicht op een andere wijze iets kan aanbieden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic