Maritieme

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoge datakosten op factuur na verblijf op Terschelling

Ben in een strandpaviljoen op Terschelling geweest stuur een appje 6mb krijg ik een rekening van 46 euro???

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Maritieme 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik denk dat de naam die je hebt gekozen om in te loggen al veel zegt. Je bent waarschijnlijk aangemeld geweest op het Maritieme Netwerk en daar betaal je veel geld voor. Je was waarschijnlijk net in de buurt van de boot en dan kom je op dat netwerk terecht. Even goed blijven controleren en anders je mobielnetwerk handmatig op Vodafone NL terug zetten en dan kan je volgens mij iets aanvinken dat je het handmatig wilt blijven doen en niet automatisch. Anders krijg je misschien weer het Maritieme Netwerk en dat wil je niet. 

Maritieme
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Idd kreeg een sms nadat ik het appje gestuurd had en de rekening dus ook. Kan het niet std uitstaan maritieme contact?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Nee, als je je netwerk op automatisch hebt staan dan zal hij altijd naar het beste netwerk zoeken (in het buitenland of het maritieme netwerk). Maar bij Instellingen, mobiel netwerk kan je een netwerkselectie maken. Deze staat waarschijnlijk nu op automatisch en die zet je dan op handmatig (zoek dan het Vodafone NL netwerk op en zet hem daar op). Maar je kan ook je roaming uitzetten, dan ben je, als het goed is, ook van het probleem af.


Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @Maritieme, godemiddag en welkom!

Een SMS waar je behoorlijk van schrikt! Als je toestel verbind met het maritieme netwerk (ook wel boot-/vliegdiensten) dan valt dit buiten de bundel en betaal je hier een behoorlijk hoog bedrag voor. Het kan iedereen overkomen; veel mensen weten niet eerst dat die netwerken bestaan, en als je dataroaming aan hebt staan en hij op automatisch zoeken staat, dan verbind je er wel mee.

In je laatste berichtje vraag je nog of je dit ook kunt uitschakelen. Volgende keer kun je handmatig het netwerk selecteren. Als je vanuit Nederland op de boot stapt naar Terschelling dan handmatig Vodafone NL selecteren. Je kunt dan ook aangeven dat je handmatig het netwerk wilt blijven selecteren. Ook kun je dataroaming uitzetten.

Maritieme
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zat nieteens op een boot maar op het terras bij Hartbreakhotel aan de zeekant Terschelling ver van de haven en waar geen enkele boot dichtbij vaart dus ik was verbaasd dat mijn telefoon wel contact heeft gemaakt met een of ander schip.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic