AlexanderM

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe zet ik mijn eSIM over zonder oud toestel?

Hoe zet ik mijn esim over zonder oud toestel?

Vanochtend IOS 17.3.1 geïnstalleerd en direct na het invoeren van inlogcode en simcode ging m'n iPhone 15 pro max (3,5 maand oud) op zwart. Bij de VF Winkel op Hoog Catherijne gaven ze heel snel aan me niet te kunnen helpen en verwezen me door naar Amac; terwijl ik het toestel op de Vodafone zakelijke webshop heb gekocht!  Geweldige CXP/Service Vodafone; not!  NPS -20 😉

 

Bij Amac kregen ze het toestel, na ca 15 min diverse dingen uit te proberen, op geen enkele manier aan de praat en is het ingenomen om naar Apple op te sturen, en kreeg ik een huurtoestel mee. Kijk, zo kan het ook Vodafone!

 

Het euvel is dat ik een esim gebruikte in het oude toestel, en die graag wil gebruiken in het het huurtoestel, maar hoe doe ik dat?

M'n oude simkaart van weleer is na activatie van de esim uitgezet en heb geen oud werkend toestel e/o simkaart om de QR-code op te halen. 

HELP!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexanderM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank, is niet meer nodig, heb bij de vf-winkel een fysieke simkaart opgehaald.  

 

Om een esim over te zetten wil vf een verificatie-code sms-en naar het oude toestel; dat werkt wellicht in de happy flow, maar niet als het oude toestel niet meer functioneert.

Zou m.i. handiger zijn als je zelf kunt kiezen om de verificatie-code per sms of email (bekend van  MyVF SSO) te ontvangen; dan cover je meteen veel unhappy flows. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @AlexanderM, goedemorgen en welkom hier!

Laten we eens kijken of we samen de eSIM op je nieuwe telefoon kunnen installeren. Wil je hiervoor jouw Community profiel aanvullen met je adresgegevens? Dan neem ik een kijkje achter de schermen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Wel fijn dat topic starter afgeeft op Vodafone met de melding: Kijk, zo kan het ook Vodafone!
Maar had Amac dan ook niet even kunnen bedenken dat je eSIM overgezet moest worden, en dat je die dan kan gebruiken. Ook hier laat, in mijn idee, Amac een steekje vallen. Zo zie je maar weer, elk bedrijf heeft wel zo z'n vervelende dingen. 

Het belangrijkste is, bewaar de QR code die je hebt gekregen bij je eSIM. 
Extra informatie gevonden voor het opzoeken en activeren op je nieuwe toestel.

Vodafone eSIM overzetten naar nieuwe iPhone

Vodafone ondersteunt het overzetten van de eSIM via het instellen van je nieuwe iPhone niet. Je moet daardoor via MyVodafone  inloggen met je account en daar de eSIM overzetten. Dat werkt als volgt:

  1. Log in op MyVodafone via de website van de provider.
  2. Klik daarna op Producten.
  3. Kies eventueel het juiste profiel met telefoonnummer, mochten er meerdere aan je account gekoppeld zijn. Klik dan op Toestel, sim en diensten.
  4. Kies voor Je eSIM bekijken of overzetten. Kies voor Ik wil de eSIM overzetten naar een andere telefoon.
  5. Volg de stappen en klik op Code opvragen. Per sms wordt naar je huidige nummer een code gestuurd. Voer deze in.
  6. Ga op je nieuwe toestel naar Instellingen > Mobiel netwerk > Voeg mobiel abonnement toe. Scan de code en voer de gegevens in.

Na het doorlopen van de stappen, wordt de eSIM op je vorige toestel gedeactiveerd. Het profiel blijft nog wel achter op je oude toestel. Dit wordt gewist zodra je je iPhone opnieuw instelt. Eerlijk te zijn, ik heb dit nog nooit eerder gedaan dus ik weet niet of dit ook mogelijk is via deze weg. Lukt het niet dan kan Cecilia je helpen of, en dat lijkt mij het makkelijkste, even langs een Vodafone Winkel gaan. 

AlexanderM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank, is niet meer nodig, heb bij de vf-winkel een fysieke simkaart opgehaald.  

 

Om een esim over te zetten wil vf een verificatie-code sms-en naar het oude toestel; dat werkt wellicht in de happy flow, maar niet als het oude toestel niet meer functioneert.

Zou m.i. handiger zijn als je zelf kunt kiezen om de verificatie-code per sms of email (bekend van  MyVF SSO) te ontvangen; dan cover je meteen veel unhappy flows. 

AlexanderM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De oude QR-code had ik geprobeerd, maar dat werkte helaas niet meer.

Bovenstaande proces had ik ook gevonden en ik strandde bij stap 5. 

Stap 5 werkt prima in de happy flow (werkend oud toestel), maar niet als die stuk is. Dan zou een verificatie-code via email uitkomst bieden.

 

Anyway, inmiddels een fysiek simkaartje opgehaald.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic