Jay Gutker

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe lang duurt het voordat toestelbetaalbewijs@vodafone.nl doorgaans reageert?

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt, voordat toestelbetaalbewijs@vodafone.nl doorgaans reageert. 

Ik heb een automatisch afgeschreven bedrag van meer dan € 800 teruggeboekt, omdat er iets niet goed gaat met een annulering van een contract met toestel, die ik op verzoek van een Vodafone medewerker in gang heb gezet, i.v.m. een defect toestel.

Binnen een dag kreeg ik een herinnering. Daar zit Vodafone wel lekker bovenop ;).

Kan iemand mij helpen?

 

Achtergrond: Ik heb toestelbetaalbewijs@vodafone.nl ovv de klantenservice gemaild, omdat er iets niet goed lijkt te zijn gegaan met een annulering van een contract, nadat ik binnen een week na aankoop een defect toestel heb teruggebracht naar een Vodafone winkel. De aan/uitknop bleef steken.

Nadat ik na een week of twee wel een annuleringsbevestiging heb ontvangen, en een nieuw contract met toestel heb ontvangen, schrok ik afgelopen week enorm van een afschrijving van meer dan € 800.

Er staat op de factuur dat ik € 694,61 voor “Resterende toestelkosten tot einde contract” moet betalen. Ik heb direct naar de klantenservice gebeld, en na meer dan een uur praten met drie verschillende medewerkers, moest ik dus een mail sturen naar toestelbetaalbewijs@vodafone.nl

Enfin, ik heb dat defecte toestel dus teruggebracht (bewijsje uiteraard bewaard), en de winkel heeft na de annuleringsbevestiging een nieuw contract afgesloten, zodat ik een nieuw toestel zou krijgen, i.p.v. dat ze een nieuw defect toestel zouden laten repareren bij Dynatrace. Zou even lang duren en leek mij wel een fijnere gedachte dat ik een nieuw toestel zou krijgen, i.p.v. dat ze mijn defecte nieuwe toestel zouden openschroeven ter reparatie.

Voor het nieuwe toestel staat keurig een (maandelijks) bedrag van € 30 op de factuur. Er gaat dus iets mis hier, waardoor ik een enorme rekening krijg.

Ik heb het afgeschreven bedrag teruggeboekt, omdat ik anders aan het einde van de maand in de problemen kom. Ik krijg nu wel direct een herinnering over de openstaande factuur. Ik wil dus graag snel geholpen worden door toestelbetaalbewijs@vodafone.nl.

Erg vervelend dit. Ik heb nog nooit problemen gehad met facturatie en betaling. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Jay Gutker
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

Ik kan mij voorstellen dat deze rekening rauw op je dak is gevallen! Ten eerste is het een fors bedrag en ten tweede is de eerste bestelling is geannuleerd vanwege het defecte toestel. De eenmalige kosten van € 694,61 voor resterende toestelkosten kloppen dan ook zeker niet. Deze hadden gecorrigeerd moeten worden bij de verwerking van jouw retour. 

Je hebt eventjes op een reactie van mij moeten wachten, maar ik moest even een collega intern aan de mouw trekken om mij te helpen hierbij. Bij deze kan ik je dan ook bevestigen dat er een creditnota ter waarde van € 694,61 in jouw My Vodafone account zal verschijnen deze week. 

Door deze fout met de toestellening blijkt dat er ook in december nog onjuiste kosten zijn berekend. Dit gaat om een kleiner bedrag, namelijk € 25,39. Dat is bij deze ook direct gecrediteerd. 
Hopelijk was deze uitkomst het wachten waard! 🙂
 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Jay Gutker 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jee, dat gaat niet helemaal lekker en ook niet zoals Vodafone doorgaans z'n annuleringen uitvoert. Dit is uiteraard heel erg vervelend, ik kan je niet helpen want ik ben ook een klant, net zoals jij. Maar ik kan wel @Cecilia er bij roepen, ze is werkzaam bij Vodafone en misschien dat die met je mee kan kijken wat er aan de hand is. Ik weet niet of ze ook iets kan doen, omdat je al contact hebt met de afdeling toestelbetaalbewijs, maar we kunnen het haar zeker even vragen. 

Stuur @Cecilia een privé bericht via hier! Je kunt op die pagina, links bovenaan klikken, op een nieuw bericht (dat is het rode vlakje met het potloot erin). Vervolgens voeg je haar toe als ontvanger en dan kan je je bericht, incl. berichtonderwerp, schrijven. Ze is dus werkzaam bij Vodafone en kan je verder helpen als ze onderstaande gegevens heeft ontvangen!

In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:

- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
- E-mailadres waarmee een account is aangemaakt

Deze gegevens zijn privé en worden dan ook privé aan Cecilia toegezonden, verder ziet niemand deze gegevens. Maar dan wel privé aan haar toezenden via deze link! Succes en ik hoop dat ze het snel voor je oplossen. Ook begrijpelijk dat je het geld hebt teruggestort, zou ik ook hebben gedaan 😉

Jay Gutker
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel voor je reactie. Ik heb haar benaderd via de link. Nu (hopelijk niet al te lang) afwachten.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Jay Gutker
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

Ik kan mij voorstellen dat deze rekening rauw op je dak is gevallen! Ten eerste is het een fors bedrag en ten tweede is de eerste bestelling is geannuleerd vanwege het defecte toestel. De eenmalige kosten van € 694,61 voor resterende toestelkosten kloppen dan ook zeker niet. Deze hadden gecorrigeerd moeten worden bij de verwerking van jouw retour. 

Je hebt eventjes op een reactie van mij moeten wachten, maar ik moest even een collega intern aan de mouw trekken om mij te helpen hierbij. Bij deze kan ik je dan ook bevestigen dat er een creditnota ter waarde van € 694,61 in jouw My Vodafone account zal verschijnen deze week. 

Door deze fout met de toestellening blijkt dat er ook in december nog onjuiste kosten zijn berekend. Dit gaat om een kleiner bedrag, namelijk € 25,39. Dat is bij deze ook direct gecrediteerd. 
Hopelijk was deze uitkomst het wachten waard! 🙂
 

Jay Gutker
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel! Ik hou het in de gaten op MyVodafone en betaal direct als de wijziging is doorgevoerd.

 

Gr,

 

Jay

Jay Gutker
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Done!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Fijn dat het is geregeld! 
Fijne dag nog en mocht er nog eens vragen zijn, je weet de community te vinden 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic