Onze beide iPhones krijgen databelasting die we níet kunnen achterhalen.
Het varieert per dag.
Vodafone heeft ons abonnement verhoogt (!) zonder overleg zodat die data binnen onze bundel gaan vallen 😡
Met dus extra kosten
Ze kunnen niet vertellen waar dat dataverbruik vandaan komt.
Kan iemand hiermee helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja, was niet slim van me.......zal de leeftijd wel zijn.
Muchas gracias!
Zojuist Vodafone-collega aan de lijn gehad en de rekening wordt per 9 november gecorrigeerd en heb in mijn abonnementen een totaal van nog geen 40,- te verwachten hetgeen was afgesproken.
Dat ik nu zelfs 400GB heb is wel positief verrassend te noemen
Goedemorgen @Gerdo Hazelhekk, welkom op de Vodafone Community! 🙂
Ik kan me goed voorstellen dat je graag wil weten waar je data aan op gaat. We kunnen bij Vodafone wel zien dat er data wordt verbruikt, maar we kunnen niet zien wat voor data dit is. Dit in verband met privacy.
Je geeft aan dat Vodafone een wijziging heeft doorgevoerd zonder overleg? Ik hoor graag van je wat hier is gebeurd, Wijzigingen moeten altijd gebeuren in overleg met de klant.
Hoi @Gerdo Hazelhekk
Wat Marco schrijft klopt helemaal. Vodafone kan je niet vertellen waaraan je je data hebt verbruikt maar gelukkig kan je iPhone dit wel. Ga naar Instellingen app, kies voor Mobiel netwerk en zie daar een volledige lijst met mobiele data die is uitgevoerd door je iPhone. Daar kan je ook instellingen aanpassen zoals het NIET willen gebruiken van iCloud via je dataverbinding van Vodafone en het aanzetten van Wifi-assistentie.
Je kan ook onder die zelfde instellingen app kijken onder Privacy en beveiliging, kies daarna locatievoorzieningen. Bij het delen van je locatie zal je iPhone ook altijd weer die data gebruiken om door te geven waar je zit. Zet onnodige apps uit, ook beter voor je privacy. Oh ja, onder instellingen app kan je ook nog even kijken bij iCloud, daar staan ook veel dingen aan om je telefoon up to date te houden, zet uit wat je niet nodig hebt. En dan is er nog je mail die elke keer kijkt of er mail aanwezig is, dat kost je ook data. Zoek onder instellingen app, helemaal onderaan Apps en dan kies je voor Mail. Daar kan je het ophalen van mail verminderen of helemaal uitzetten en pas laten ophalen als je je mail programma opent.
En zorg dat je, als je naar bed gaat, je telefoon ergens ligt waar je goed Wifi bereik hebt. Want staat het automatisch updaten van je app's aan in je iPhone dan zal deze in de nacht, meestal, gaan downloaden en als je dan geen goed Wifi bereik hebt, dan gaat het erg snel.
Een aantal dingen om zelf ook even naar te kijken 😉
Hartelijk dank Energie Boy 🙏🏻👍‼️
ik ga in elk geval daar eens mee beginnen 🥹
Groetjes
@Gerdo Hazelhekk ik heb je laatste bericht verwijderd. In de bijlages stonden persoonlijke gegevens / telefoonnummers.
Ik stuur je zo een reactie op je vraag. 🙂
Ja, was niet slim van me.......zal de leeftijd wel zijn.
Muchas gracias!
Zojuist Vodafone-collega aan de lijn gehad en de rekening wordt per 9 november gecorrigeerd en heb in mijn abonnementen een totaal van nog geen 40,- te verwachten hetgeen was afgesproken.
Dat ik nu zelfs 400GB heb is wel positief verrassend te noemen
Fijn dat je inmiddels bent geholpen door mijn collega @Gerdo Hazelhekk! 🙂
Oh ja EnergieBoy < de juffrouw van Vodafone adviseerde me ook om des nachts mobiele data uit te zetten om te voorkomen dat wanneer de wifi uitgevallen is e.e.a. toch data vreet.
Thanks anyway en met Vodafone is de factuur ook helder en krijgen we bij de volgende een verrekening.
* oopzzzzzz 😬 : ik schreef < heeft verhoogT terwijl dat natuurlijk verhoogD moest zijn.......
* zulks mag mij als "taalknutselaar" (bijna een anagram van "taalkunstenaar" dat ik derhalve verder naar "taalkulstenaar" heb doorontwikkeld) niet gebeuren...... 😂
* nogmaals dank en fijne dag verder 👍
Dat is ook een hele goede tip @Gerdo Hazelhekk
Die ga ik zeker ook even opschrijven, altijd handig! Bedankt voor het melden en veel plezier met je Vodafone abonnement 😊
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.