WV1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Groot verschil in verbruik data tussen de vodafone app en mijn eigen telefoon

De afgelopen twee maanden is mijn datagebruik ineens veel hoger dan ik gewend ben. Vandaag de melding dat mijn bundel op is. Mijn telefoon geeft aan dat ik iets meer dan 3 gb heb verbruikt, maar volgens my vodafone app is het 6 gb. Ik kan me voorstellen dat er een klein verschil, maar dit vind ik erg veel. Ik lees hier dat dit vaker gebeurt, maar ik ben de oplossing nog niet tegengekomen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Welkom hier @WV1!  
Ik heb zojuist gereageerd op je privéberichtje! 🙂 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @WV1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een oplossing is het niet, maar door onderstaande te lezen, en uit te voeren, help je Vodafone met het opzoeken naar dit probleem. Ze kunnen je dan verder helpen!

Deze info is geschreven door iemand van Vodafone. Dus les top, onderstaande tekst is van @Cecilia , van Vodafone. Als je ergens antwoord op moet geven, doorsturen via een privé bericht, doe dit dan ook aan haar:

Recent hebben we diverse meldingen ontvangen dat er in korte tijd een forse hoeveelheid data is gebruikt zonder dat klanten weten waar dit aan is opgegaan. Het betreft hier Android toestellen.

Bij het controleren van het dataverbruik in het toestelkomt de hoeveelheid data wel overeen met onze meting, maar is het in de lijst van de apps niet te achterhalen waar een deel van de data door is opgevraagd. Het is van belang dat je dit vooraf checkt! 

Is bovenstaande het geval? Dan ontvang ik graag onderstaande informatie van jullie, zodat ik dit kan doorzetten naar onze technische dienst ter onderzoek. Graag onderstaande informatie in zijn volledigheid aanleveren. Zonder deze gegevens kan onze technische dienst het probleem niet verder onderzoeken aangezien we wettelijk geen inzage hebben in datasessies.
 

  • Mobiel nummer:
  • Type toestel:
  • Datum van het verdachte verbruik:
  • Android versie:
  • Kernelversie:
  • Is er recent een softwareupdate geïnstalleerd? En welke?:
  • Is er een cloud backup actief via google of de fabrikant zelf?:

Voor het opzoeken van de Androidversie, kernelversie en bij Samsung de OneUI versie volg je de volgende stappen:

  1. Ga op je toestel naar Instellingen
  2. Scroll naar beneden en ga naar Info telefoon -> Softwaregegevens
  3. Bij Androidversie zie je welke variant van Android er draait
  4. Bij Versie One UI zie je op welke versie van One UI jouw Samsung draait.
  5. In dit scherm is ook de kernelversie te vinden.


Je kunt de informatie in een privébericht naar @Cecilia  toesturen. Ga hiervoor naar de inbox van je Community account, stel een bericht op en selecteer mij als ontvanger.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Welkom hier @WV1!  
Ik heb zojuist gereageerd op je privéberichtje! 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic