BertjeBe

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Gesprekken komen binnen op verkeerde SIM/Nummer, SMS werkt gedeeltelijk

Okay, bare with me. Deze is lastig uit te leggen en dit zou eigenlijk helemaal niet moeten mogen kunnen gebeuren.

 

Ik had:

1 telefoon met Dual SIM (Geen Duo SIM). Een Moto G5 5g.

2 SIM kaarten. 1 prive (KPN) en 1 werk (Vodafone)

Werkte prima. Geen enkel probleem.

IVM andere problemen met KPN besloten naar VF over te stappen.

 

Dus toen had ik:

1 telefoon met Dual SIM (Geen Duo SIM). Een Moto G5 5g.

2 SIM kaarten. 1 prive (Vodafone RED Together. Samen met m'n echtgenote. Zij heeft geen problemen.) en 1 werk (Vodafone)

 

Echter: ik kreeg geen SMS-jes.

Vodafone gebeld. Van alles geprobeerd. Conclusie: ligt aan m'n telefoon.

Vond ik al vreemd want andere SIM (van m'n echtgenote) in mijn telefoon deed het wel. Maar, mijn SIM in haar telefoon deed het ook. Dus: nieuwe telefoon. Samsung S22 Ultra. Dual SIM.

 

Leek allemaal prima, SMS van echtgenote en verificatie-SMS van VF kwamen netjes binnen.

Maar: verificatie-SMS van andere diensten, zoals Tikkie, Paypal, DigID, BeReal, komen NIET binnen. Nooit.

 

De SIMkaarten gescheiden door m'n prive SIM in de S22 te doen en m'n werk SIM in de G5.
Dit om t overzichtelijker te krijgen.

 

Nou biedt PayPal ook de mogelijkheid om je te laten bellen. Als je dat doet geeft PayPal een gedeelte van het nummer dat ze gaan bellen. Dat waren de laatste 4 cijfers van m'n privé nummer. Dus: dat zit goed.

Ik kies voor deze optie en, tot mijn volle verbazing, gaat m'n WERK TELEFOON over! En daadwerkelijk door PayPal.

 

Uiteraard SIM kaarten gecontroleerd. Dezen zijn niet verwisseld.

 

Bellen van Prive naar Werk: Werkt. Privé nr is te lezen op scherm van werk toestel.

Bellen van werk naar privé: Werkt. Werk nr is te lezen op scherm van privé toestel.

SMS van prive naar werk, en vice versa: werkt.

 

Maar het kan nog vreemder.

Bellen naar mijn prive met een VF nummer: Komt binnen op m'n privé telefoon.

Bellen naar mijn privé net een niet-VF nummer: komt binnen op m'n werk telefoon.

Bellen met een vaste lijn: komt binnen op m'n werk telefoon. (Getest met een Ziggo vaste lijn)

 

VF weet t niet. Alles staat goed. Er zijn geen doorschakelingen actief.

 

Telefoon is nieuw. Ook in veilige modus (waarbij alle niet-af-fabriek apps etc niet worden geladen) maakt geen verschil.

Via zowel de site als via service-codes alle doorschakelingen uit gezet.

 

Bij zowel m'n werkgever als bij VF nieuwe SIMS aangevraagd en gekregen en geïnstalleerd.

Geen verbetering. 😞

 

Niets werkt!

Ik was vanmorgen bij de Vodafone-winkel in Groningen (Herestraat) en ik heb letterlijk nog nooit zulke grote ogen gezien als van de medewerkers daar toen ze dit zagen gebeuren.

1 mdw daar had ook een dual sim met als 2e sim een T-Mobile kaartje (vloeken in de kerk, daar 🤣 )
Hij belt met z'n VF SIM > S22

Hij belt hetzelfde nr met z'n TM SIM > G5

 

Zeg het maar.

 

Wie heeft dit ooit eerder gehoord/mee gemaakt?
Maar, belangrijker: Wie weet de oplossing?

 

40 Reacties 40
BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Okay. Ik heb even contact gehad met KPN

Er is bij hen geen portatie-verzoek binnengekomen voor mijn nummer.
Op dit moment is mijn abbo daar dus nog actief. Ik kan in de factuur die ik van hen heb gekregen vandaag, zien dat er een 20-tal oproepen zijn gedaan naar mijn werk nummer. Op momenten dat ik of gebeld werd of aan het testen was.
Dus daar is de doorschakeling actief. Alleen: die heb ik nooit zelf gedaan.
En bij KPN kunnen ze geen doorschakeling zien.


Vermoedelijk is er dus slechts gedeeltelijk geporteerd.

Heel raar allemaal, maar ik denk dat het volgende nu moet gebeuren:
VF neemt contact op met KPN om dit door te lichten en om de portatie volledig door te voeren.
Dan kan KPN dat nummer volledig uit hun systeem halen (dus incl doorschakelingen, want ik neem aan dat die automagisch verdwijnen als een nummer niet meer bij een provider bestaat), mijn abonnement echt afsluiten en mij het te veel aan abonnementsgeld retourneren.
Ik vermoed dat dan de problemen (eindelijk) zijn opgelost.

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

P.S.

KPN zegt ook dat VF contact met ze op moet nemen.

Niet ik. Ik heb gedaan wat ik kan doen. VF heeft dit niet goed geregeld dus VF gaat dit oplossen.

We zijn er bijna. Kom op!

(Deze toevoeging na twitter contact want daar kon ik weer alles opnieuw uitleggen.

Ik ben er helemaal klaar mee. Ik betaal al sinds 26 mei aan jullie en t werkt nog altijd niet)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11868Posts
  • 3487Oplossingen
  • 3103Likes

Heel goed, ik denk dat @Cecilia het morgen voor je oppakt en er mee aan de slag gaat. Uiteraard moet Vodafone dit oplossen want er zal wel een aanvraag niet goed zijn verlopen. Het heeft natuurlijk niet zoveel zin om je vraag ook nog eens op twitter uit te zetten. Dan gaan er meerdere mensen mee aan de slag enden krijg je dat iedereen langs elkaar heen loopt. Daarom is het beter om je vraag hier te houden, @Cecilia kan dit dan weer opnemen in je dossier (cases) en zorgen dat dit opgelost gaat worden. 

Daarnaast mag ik toch wel hopen dat Vodafone je de eerste betalingen teruggeeft omdat dit niet jou schuld is. Maar ook dat zal Cecilia weer melden in haar dossier naar de klantenservice. Kan nu even niets anders zeggen dan te wachten tot morgen en dan zal Cecilia het oppakken (ze is nu al naar huis). 

Dit is uiteraard niet de beste kennismaking met Vodafone, maar het komt goed. 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik was in de veronderstelling dat, met de nieuwe info via kpn, ik het via dm van twitter wel snel geregeld zou kunnen krijgen, uiteraard met verwijzing naar het case nummer en dit draadje.

Helaas... lezen is voor velen een nagenoeg onmogelijke taak, zo blijkt maar weer.

Als t via Twitter opgelost was, had ik dat hier natuurlijk ook even aangegeven.

 

Hopelijk lukt t Cecilia morgen om dit in gang te zetten.

 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

- hoeft ook niet.

Ik wacht weer af

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3094Posts
  • 911Oplossingen
  • 1047Likes

Hi @BertjeBe 
Ik heb de informatie toegevoegd in de case voor onze netwerkcrew! Hartelijk dank voor deze extra informatie en hopelijk is de oplossing nu binnen handbereik! 🙂

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

KPN heeft net nog gebeld.
Dit heb ik via de mail van hun gekregen:

 

"We hebben u gesproken over uw melding.

Zoals besproken is uw mobiele nummer 06-518****6 nog actief op het KPN netwerk.

KPN heeft wel akkoord gegeven aan Vodafone om het mobiele nummer over te mogen nemen maar de daadwerkelijke start van de nummerportering naar Vodafone (porting perform) zal door Vodafone zelf moeten worden verzonden (201 bericht).

U dient hiervoor dus met Vodafone contact op te nemen."


Er staat daar ook idd een doorverbinding actief.
Bij geen gehoor wordt er naar m'n werknummer doorgeschakeld.
Die heb ik eerst maar laten staan, anders ben ik helemaal niet meer bereikbaar.

Het lijkt mij dat dit nu echt niet meer lang hoeft te duren.

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Inmiddels weer meer dan een week verder: niets gehoord.

 

😥

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3094Posts
  • 911Oplossingen
  • 1047Likes

Hi @BertjeBe 
Toevallig heb ik gisteren contact gehad omtrent jouw case. Ik vond het zelf namelijk lang duren en wilde dat dit goed opgepakt zou worden. Ik kreeg de garantie dat ze gisteren direct naar de case zouden kijken. Inmiddels heb ik de terugkoppeling gekregen dat ze een intern ticket hebben aangemaakt om de portering correct af te laten ronden. Ik houd het hier aan de achterkant ook weer voor je in de gaten.

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Euh... ze zijn wel met het juiste nummer bezig, hoop ik?
M'n vrouw haar mobiel (in hetzelfde red together abbo) is nu opeens onbereikbaar en ze kan ook niet bellen.
Komt in het scherm "kan niet verbinden" te staan.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3094Posts
  • 911Oplossingen
  • 1047Likes

@BertjeBe Ja, de case is gerelateerd aan jouw privénummer eindigend op 66.

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja, prima.
Dan is dat probleem dus wat anders. Maar zag op allestoringen al dat er meer mensen met problemen zijn. Dat maar even afwachten

 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Weer een week verder.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3094Posts
  • 911Oplossingen
  • 1047Likes

Jeetje @BertjeBe. Dit heeft wel wat voeten in de aarde zeg. Ik zie ook geen nieuwe update in de case terug nadat dit ticket is aangemaakt om de portering in zijn volledigheid af te ronden. Ik ga even voor je navragen of ze meer informatie kunnen geven. Je hoort weer van mij zodra ik meer weet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3094Posts
  • 911Oplossingen
  • 1047Likes

@BertjeBe Goed nieuws! Ze zijn n.a.v. mijn bericht in het ticket gedoken. Ik kreeg zojuist de volgende update: De portering van het nummer is afgerond en het nummer is nu volledig actief bij Vodafone. 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb het, uiteraard even getest, en : YAHOOO!!!!
SMS en bellen werkt!

Godzijdank.

Heel erg bedankt hier voor.

 

Maar nu het volgende.
Nu heb ik bijna 2 maanden betaald voor VF zonder alle service waar ik voor betaal én voor een abonnement bij KPN dat ik niet gebruikt heb.

Én ik heb een nieuwe mobiel aangeschaft, want VF zei dat het daar aan zou liggen.

 

Wat gaat daarmee gebeuren?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11868Posts
  • 3487Oplossingen
  • 3103Likes

Gecertificeerd @BertjeBe 
Wat fijn dat het werkt! Zelfs ik doe een klein dansje 🤭😜🥳. Wat je zegt, die twee maanden mag Vodafone wel wat aan doen. Denk dat @Cecilia haar best wel wil doen om hier iets uit te slepen. Of het haar ook lukt, geen idee natuurlijk. Zal voor je duimen 👍😊

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Gecertificeerd nog wel... 🤣😉

Energieboy
Expert
Expert
  • 11868Posts
  • 3487Oplossingen
  • 3103Likes

Oh sorry @BertjeBe 

Ik bedoelde natuurlijk gefeliciteerd 🥳 
Fijn die correctie 🫣😌

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3094Posts
  • 911Oplossingen
  • 1047Likes

Hi @BertjeBe 
Ah, super fijn dat je het direct bent gaan testen en alles nu eindelijk in kannen en kruiken is. Het heeft wat voeten in de aarde gehad.. Een vergoeding is zeker op zijn plek! Je hebt in totaal 2 facturen ontvangen, de factuur in juni en een factuur in juli. Deze twee facturen heb ik in zijn geheel laten vergoeden. 

Je geeft aan dat je ook een nieuw toestel hebt aangeschaft. Via de Community heb ik niet aangegeven dat je een nieuw toestel moest aanschaffen, dus ik ben even terug gaan zoeken in de contactmomenten hieraan voorafgaand met mijn collega's. Ik zie wel dat er in het begin het advies is gegeven om een kruistest te doen omdat het probleem mogelijk aan het toestel kon liggen. Een kruistest kan in een willekeurige mobiele telefoon en als je die optie niet hebt dan kan dit in een Vodafone winkel voor je worden getest. Dit is dus iets anders dan de conclusie dat je een andere telefoon moet kopen. 

In ieder geval is er veel gebeurd en verdient het oppakken van de case ook geen schoonheidsprijs. Ik ben om die reden bereid om je een extra vergoeding (coulance) te bieden van € 50,-. Deze heb ik ook direct in orde gemaakt.

P.s.: 
Op één of andere manier pakte het systeem het bedrag niet inclusief de BTW bij het aanmaken van een credit. Het bedrag van de creditfactuur is hierdoor het bedrag exclusief BTW. De BTW krijg je natuurlijk ook vergoed. Deze tellen we op bij de extra credit (coulance) van € 50,-. Deze wordt hierdoor € 65,51.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic