Bas
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 2791Reacties
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
tomjansen1948
Stamgast
  • 85Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

kortom ik zou iedeeen adviseren de telegraaf te mailen of te bellen. Moet je eens opletten wat er dan gebeurt
Blackvenomnl
Gedreven Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wettelijk heb je 7 dagen bedenk tijd om van je abonnement af te komen.

http://kassa.vara.nl/tips/onderwerpen/onderwerpen/?tx_varakassatips%5Btag%5D=bedenktijd&cHash=6fab0d4bd6
tomjansen1948
Stamgast
  • 85Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

klopt. Bij de vodafone winkel kregen ze geen enkele nieuwe sim geactiveerd...ik werd na 45 min wachten tevergeefs dus, naar huis gestuurd met niks
tomjansen1948
Stamgast
  • 85Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

ja maar voor de meesten is dat te laat. Ik had net 2 jaar RED afgesloten....maar na het weekend gaat de beuk erin heb gelukkig een rechtsbijstandsverzekering

tomjansen1948
Stamgast
  • 85Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

klopt
WijnandF
Stamgast
  • 31Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Niet naar de winkel gaan. Heeft geen zin.
Blackvenomnl
Gedreven Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Tom betreft 7 werkdagen voor ontbinding dus weekend niet meegeteld
Serge34
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ben in de winkel geweest, nieuwe sim en het werkt weer..
Blackvenomnl
Gedreven Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Nieuwe sim werkt tijdelijk morgen zal waarschijnlijk zelfde probleem weer spelen. Heb er zelf al 3 gehad
Bas
Oud Vodafone Moderator topicstarter
Oud Vodafone Moderator
  • 2791Reacties
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Hallo allemaal, er is wederom hard gewerkt en mogelijk enig resultaat geboekt. Het loont de moeite om, als je in de buurt bent, even langs de Vodafone winkel te gaan. Het activeren van een nieuwe sim zou het probleem op kunnen lossen. NB: ik kan geen 100% garantie te geven, maar ik heb zojuist voor Arno66 een sim geactiveerd (deze had hij nog) en daarna kon hij weer bellen.

Mocht iemand dus tijd hebben en in de buurt van een winkel zijn: probeer het aub even en laat ons weten of je weer online komt!
Michellelele
Meedenker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bas, er is een nieuwe simkaart naar mij opgestuurd, hier had ik dinsdag voor gebeld omdat ik geen service had. Ik heb die simkaart net binnen gehad. Is het mogelijk om deze opnieuw te registeren of is het wijsheid om dit niet te doen? Groeten, Michelle
sqlvs19736
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bas, dit is toch niet te geloven. er is wederom hard gewerkt? en dat heeft geleid tot wat? dat er mogelijk een oplossing is? mogelijk? en dan moeten we maar even naar de winkel, want wij hebben allemaal tijd over. en dan een nieuwe simkaart laten activeren en als hij het dan doet, moeten we het melden? om jullie te laten weten dat jullie trial en error oplossingen werken. of niet? Dagen geleden heb ik al om een nieuwe simkaart gevraagd, maar ik werd afgescheept, want dat zou nog dagen duren voordag die geactiveerd zouden worden. nu ik er over nadenk, die dagen hebben het inmiddels al geduurd. Vertel jullie klanten nu eens wat het werkelijke probleem is, want alleen dan kan het opgelost worden. Nieuwe simkaart? Kan ik dus zo naar de winkel en krijg ik die dan en activeren ze hem ter plekke en is het dan opgelost? Of weten jullie het gewoon niet?
Bas
Oud Vodafone Moderator topicstarter
Oud Vodafone Moderator
  • 2791Reacties
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

@Michellelele Stuur me aub via een privébericht even het simkaartnummer en een alternatief nummer waarop je te bereiken bent, dan activeren we de sim voor je. Dan weten we direct of het zin heeft (kwaad kan het niet 🙂 ).

Hoi sqlvs19736, we zijn nog altijd met het onderzoek bezig, maar onze specialisten denken een oplossing te hebben. In de winkel kan gratis en direct een nieuwe sim geactiveerd worden. Omdat tot nu toe niet elke oplossing succesvol was durf ik niet te garanderen dat deze wel voor iedereen werkt. Vandaar dat ik aanraad om, als je er lang voor moet reizen, even af te wachten wat de resultaten van de andere wissels zijn (bv met Michellelele). Ben je toch in de buurt: probeer het vooral even.

Ik snap dat dat minder concreet is dan gewenst, maar het probleem blijft complex. Zodra we meerdere mensen hebben bij wie het opgelost is kan ik met 100% zekerheid zeggen: ga naar de winkel, dat lost het op.
Blackvenomnl
Gedreven Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Net naar de shop geweest nieuwe sim is niet de oplossing aangezien je dan onderaan de lijst komt voor activering. Beste is dat de shop je voorrang geeft zodat je boven aan de lijst komt.
Blackvenomnl
Gedreven Meedenker
  • 18Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het wachten gaat weer verder om een service te krijgen
WijnandF
Stamgast
  • 31Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Mijn sim is dinsdag al gewisseld, zonder resultaat. Wat adviseer je mij Bas.
Bas
Oud Vodafone Moderator topicstarter
Oud Vodafone Moderator
  • 2791Reacties
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Hallo Wijnand (en iedereen die mee leest), mijn advies is op dit moment: ga even langs de Vodafone winkel voor een nieuwe sim.

Ik heb zojuist met Michelle een nieuwe sim geactiveerd en net als bij Arno werkt deze direct. In tegenstelling tot eerdere dagen zie ik ook in onze systemen dat de activatie van de nieuwe sim zonder problemen verloopt.

Ik realiseer me dat het bij een aantal van jullie zo is dat woensdag de sim tijdelijk heeft gewerkt en er toen weer mee ophield. Ik zeg daarom ook nog niet: probleem 100% opgelost. Echter, in tegenstelling tot andere dagen zie ik bij de activatie van een nieuwe sim niks mis gaan, hebben onze technici ook aangegeven dat activatie van een nieuwe sim zou moeten werken, en werkt die inderdaad ook echt bij twee mensen bij wie het andere dagen elke keer fout ging.

Samengevat: we blijven dit probleem nog heel goed in de gaten houden, maar een nieuwe sim lijkt je weer bereikbaar te maken, dus haal er daar even één van op.
tomjansen1948
Stamgast
  • 85Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

bas het werkt NIET nog steeds geen servic ondanks nieuwe simkaart
tomjansen1948
Stamgast
  • 85Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

ook op my vodafone staat het nummer van de simkaart die zojuist geplaatst is
Arno66
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bas,

Ik heb inmiddels ook toegang tot 3G nog geen 4 maar ben al blij dat ik wat heb !
Ik juich nog niet te hard want ik had na dat er woensdag wederom een nieuwe sim geactiveerd was ook
Best lang connectie !! Nog afwachten dus !
Grt
arno

Uitgelicht topic