cartigny

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen bereik 4064ej Varik

Had gehoopt dat ik met nieuwe telefoon wel bereik zou hebben maar helaas zelfs buiten lukt het mij niet om te bellen of gebeld te worden! Heb de tips doorlopen die hier op de website staan maar helaas geen oplossing.
13 Reacties 13
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Cartigny, gebruik je het 2G of 3G netwerk? Ik raad je aan handmatig eens te wisselen tussen deze netwerken. Dit kan eventueel helpen.
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Als ik vodafone in de netwerklijst zou kunnen selecteren zou dat misschien wel kunnen helpen maar ik zie alleen de netwerken van de collega's
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hmm.. Dat gaat inderdaad lastig. Sinds wanneer ervaar je dit precies? En kun je je simkaart eens in een ander toestel testen?
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Is eigenlijk al langer aan de hand, ook met oude toestel hetzelfde probleem, had gehoopt dat een nieuwe telefoon iets gevoeliger zou zijn. Binnenshuis nagenoeg nooit bereik maar ook buiten absoluut onvoldoende. Probleem ligt dus niet aan het toestel.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
cartigny schreef:
Is eigenlijk al langer aan de hand, ook met oude toestel hetzelfde probleem, had gehoopt dat een nieuwe telefoon iets gevoeliger zou zijn. Binnenshuis nagenoeg nooit bereik maar ook buiten absoluut onvoldoende. Probleem ligt dus niet aan het toestel.
Ik heb het nagekeken en ik zie dat de 3G dekking daar inderdaad niet goed is. Daarbij kan het signaal ook worden beïnvloed door omgevingsfactoren. Ik zie namelijk dat die regio voornamelijk uit weilanden bestaat. Dit zou dus wel van invloed kunnen zijn.
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Je bedoeld eigenlijk dat ik maar mee moet leven dat ik geen bereik heb? Data vindt ik niet zo belangrijk, thuis heb ik WIFI maar mijn klanten kunnen mij niet bereiken, zelfs niet als ik buiten sta, dat kan toch niet in Nederland?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi cartigny,

En als je het toestel op 2G instelt? Je zou hiermee een stabielere belverbinding moeten hebben.
cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Helaas ook op 2g geen stabiele verbinding, zelfs buiten niet. Bovendien koop ik natuurlijk geen toestel dat 4g aankan om het dan elke keer dat ik thuis komt op 2g te moeten zetten. Er moet toch een betere oplossing zijn.
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Een signaalplus kan binnenshuis de oplossing zijn. Ik zou even hier kijken of het apparaat je wat lijkt, en daarna contact opnemen met onze klantenservice om te bekijken wat de mogelijkheden zijn om er één te krijgen.
Mogelijk moet er nog wat onderzoek naar de dekking op locatie gedaan worden, dat kan ook geregeld worden via de klantenservice, maar de dekking is niet ideaal en zal voorlopig ook niet veranderen. Dus dit lijkt me de beste optie. Want thuis onbereikbaar zijn is natuurlijk wel érg onhandig.

cartigny
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Netwerk info, je hebt het hier toch over "krijgen" als ik op de link klik kom ik op een pagina waar ik dat apparaatje kan kopen voor 70 euro ex BTW! Ik heb ook met klantenservice gebeld maar daar wordt ik niet warm van, alle zaken die hier al ter sprake zijn gekomen weer doorgelopen en dan komt ook die collega tot de conclussie dat ik een femtocell moet kopen op het bestelformulier zou ik dan kunnen aangeven dat het bereik zeer slecht is en dat ik eigenlijk van Vodafone ook een inspanning mag verwachten voor een klant. Maar helaas, ik kan op een bestelformulier nergens zoiets aangeven het enige is adres gegevens opgegeven en betalen via ideal (niet eens op rekening) wil nu een klacht hierover mailen via de klantenservice maar ik kom niet eens op de e-mail pagina van zakelijk terecht (krijg een timeout van de browser) Hoe kunnen we nu iets regelen?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi cartigny,

Ik kan je niets beloven maar neem anders eens contact op via Twitter, Facebook of Hyves. Daar kunnen we je klacht bekijken aan de hand van je gegevens. Helpt het als je een andere browser gebruikt? Kun je dan wel e-mailen?
kalmoes

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De ene keer een weiland de andere keer een spoorlijn.
Vodafoon moet gewoon doen wat ze beloven.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Weilanden storen niet. Bossen/bomen wel (vooral 3G). Zou best kunnen dat de dekking iets beter wordt als de bomen hun bladeren kwijt zijn 😉

Hopelijk lost VF dit netjes op, want 2G hebben / kunnen bellen en sms'en is wel een minimum iets.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic