Hvdk66

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen automatische meldingen bij nieuwe e-mailberichten via Gmail app

Hallo,  Sinds ongeveer een week moet ik op mijn Samsung 20 FE de Gmail app openen om fe nieuwe berichten zichtbaar te maken.. M.a.w ik krijg geen automatische meldingen meer van nieuwe berichten. Reentelijk ook de nieuwste Android versie geïnstalleerd maar ik betwijfel of het daar aan ligt.

 

Ik heb op Google gekeken en daar vond ik het antwoord dat de sync van Gmail aan moet staan. IL heb 3 accounts en bij alle 3 staat deze functie aan. En dan doel ik op het openen van een Gmail account , dan naar instellingen en sync Gmail aanzetten. Welnu, alle 3 accounts stonden op sync ingrschakeld dus dat kan het niet zijn.

 

Nu lees ik ook iets over naar instellimgen op je telefoon gaan, dan persoonlijke, techrsboven op meer klikken en dan sync Gmail hier activeren. IL heb echter geen "persoonlijk " aks IL naar instellingen ga dus loop ik bast.

 

Ik begrijp niet wat ik moet doen en snap tevens niet hoe dit heeft kunnen plaats vinden.

 

IL hoop dati emsnd mij de juiste weg lkan en wil wijzeb.

 

Bij voorbaat dank,

 

H

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Hvdk66, goedemorgen!

Wat vreemd dat je ineens uit het niets geen automatische meldingen krijgt van nieuwe e-mailberichten. Je moet nu dus echt de Gmail app op je telefoon steeds openen om te zien of er nieuwe e-mails zijn binnengekomen. Ik ben even met je mee gaan zoeken en ben benieuwd of je naast het 'synchroniseren van Gmail' ook hebt gecontroleerd of de meldingen zijn aangezet?

En nog enkele andere tips, omdat je ook aangaf dat je recent een nieuwe Android update hebt uitgvoerd. Via meldingen in je toestel kun je de optie sluimerende apps uitzetten en mag gegevensbesparing niet aan staan (hierdoor kan het zijn dat Gmail geen melding geeft). Gegevensbesparing zorgt er namelijk voor dat gegevensverbruik op de achtergrond verminderd wordt.
Bij de instellingen van je batterij kun je kiezen voor Energiebeheer app. Hier kun je kiezen voor aanpasbare batterij en ongebruikte apps laten sluimeren. Ook deze optie mag uitgezet worden. Of je dient ervoor te zorgen dat Gmail niet in het rijtje voor komt van apps.  

Mogelijk dat @Energieboy ook nog handige tips voor je heeft ? 
 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Sorry, maar voor Android en Google heb ik geen passende oplossing. Zou ik ook moeten zoeken via Google 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic