JoenieV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

G3 en update 4.0.3 Galaxy SII gaat fout !!

Hoi,
Ongeveer twee weken geleden heb ik de SGS II verbonden met Kies om een backup te maken. Zonder er bij stil te staan heeft het programma gelijk de upgrade gedaan naar 4.0.3. voor Android. Merk weinig van de upgrade, behalve dat het bereik minder is geworden, zowel voor telefoon als voor internet. 
 
Met wat heen en weer bellen met de klantenservice, mailen, etc... Het komt niet goed. De optie GSM/UMTS levert dramatisch bereik op. Telefoongesprekken vallen zomaar wel. Internet werkt dan wel. Switchen naar alleen GSM levert hetzelfde slechte bereik op, maar dan heb je nog steeds internet. Alleen de optie UMTS levert op dat je VOL bereik hebt, nog niet eerder gehad, maar geen internet.
 
Weer bellen, zoeken op internet, etc... instellingen veranderen... AAN/UIT en ga maar even door. Niets levert het gewenste resultaat op.
Wat meer persoonlijke hulp laat ook te wensen over... Gaan dagen of uren overheen. Morgen maar naar de winkel waar ik de telefoon met het contract heb afgesloten. Wellicht dat zij mij verder kunnen helpen.
 
Iemand nog andere suggesties? Graag wat hulp!
1 Reactie 1
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hoi JoenieV,

Als eerste welkom op het Vodafone Forum!

Ik moet zeggen dat ik deze problemen vaker lees op internet en dat ze vooral bij ons voorkomen maar ook bij KPN en T-Mobile.
Het probleem schijnt op de volgende manier opgelost te kunnen worden;

Ga naar Instellingen, Draadloos en Netwerken, Mobiele Netwerken, Namen Toegangspunten.
Klik hier op de APN naam zodat je de instellingen kunt wijzigen.

Bij Type Toegangspunt staan standaard een aantal trefwoorden (Internet, mms)
Dit moet aangepast worden naar een sterretje, verwijderen dus en een * plaatsen.

Daarna herstart je je telefoon.

Zet via Instellingen, Draadloos en Netwerken, Mobiele Netwerken de netwerk modus op alléén gsm. Dit is GPRS internet dus langzamer dan normaal. Als dit werkt staan je settings goed. Wijzig dan de netwerk modus terug naar gsm/wcdma

Probeer te internetten.

Succes!


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic