Meedoen met het Community Testpanel?
Lijkt het jou leuk om producten en diensten van Vodafone te testen? Word dan onderdeel van het Community Testpanel. Over het Testpanel Als lid van het testpanel kan je uitgenodigd worden om mee te doe...
In de lopende maand plotseling óntzettend veel data verbruikt. Nu al op ruim 53 GB terwijl ik meestal gebruik maak van WIFI. Met name op 6 augustus een enorme piek van 29 GB per dag. Hoe kan dit? Op reguliere dagen ligt het verbruik maximaal op zo`n 700 MB per dag. Moet ik instellingen aanpassen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @G151M
Recent hebben we diverse meldingen ontvangen dat er in korte tijd een forse hoeveelheid data is gebruikt zonder dat klanten weten waar dit aan is opgegaan. Het betreft hier Android toestellen.
Bij het controleren van het dataverbruik in het toestel komt de hoeveelheid data wel overeen met onze meting, maar is het in de lijst van de apps niet te achterhalen waar een deel van de data door is opgevraagd. Het is van belang dat je dit vooraf checkt!
Is bovenstaande het geval? Dan ontvang ik graag onderstaande informatie van jullie, zodat ik dit kan doorzetten naar onze technische dienst ter onderzoek. Graag onderstaande informatie in zijn volledigheid aanleveren. Zonder deze gegevens kan onze technische dienst het probleem niet verder onderzoeken aangezien we wettelijk geen inzage hebben in datasessies.
Voor het opzoeken van de Androidversie, kernelversie en bij Samsung de OneUI versie volg je de volgende stappen:
Je kunt de informatie in een privébericht naar mij toesturen. Ga hiervoor naar de inbox van je Community account, stel een bericht op en selecteer mij als ontvanger.
Hoi @G151M
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Oei, dat is natuurlijk heel vervelend. Wat voor een toestel heb je? Ik heb gelezen dat Samsung problemen heeft met veel data gebruik en daar zijn ze een oplossing voor aan het vinden. Wat het precies is, dat weet ik niet, maar het schijnt wel iets hardnekkigs te zijn. Controleer ook even heel goed of je Wifi wel echt goede ontvangst heeft, dat is ook wel heel belangrijk want met dit warme weer wil het nog wel eens aangeven dat je Wifi hebt maar door de zwakte, als je dan iets gaat doen, toch over gaat op data gebruik van Vodafone (kan je zelf even blijven controleren als je iets doet op je toestel). Ik mag hopen dat je onbeperkt data hebt en mocht dat niet het geval zijn dan zou ik ook even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone om te vragen of ze hier naar willen kijken. Mocht je onbeperkt hebben dan mag je natuurlijk ook altijd wel een melding maken, maar dat hoeft niet.
Beetje lastig waar ik je op dit moment naar kan verwijzen want er zijn verschillende mogelijkheden. Mocht je geen onbeperkt data hebben, neem dan contact op met de klantenservice om te vragen of ze daar iets mee kunnen doen.
Hoi @Energieboy
Dank voor je reactie.! Heb een simpele A22 5G. Het bijzondere eraan is dat al mijn apps bij elkaar zo`n 8GB hebben verbruikt deze maand, er geen upload is geweest naar een cloudservice o.i.d. en toch het verbruik bij Vodafone op 53GB staat. Zit met een onverklaarbaar gat van 45GB.
Samsung gaat kijken of zij kunnen uitvinden waar het 'lek' zit, maar zit ondertussen wel met een gepeperde rekening, want mijn bundel met 40GB is ondertussen ruimschoots overschreden. Ik zal zeker contact opnemen met de @Klantenservice als het probleem niet verholpen kan worden.
Zit je in het buitenland?
Welk abonnement heb je als je 40GB hebt. Ik zie er geen die zo'n abonnement heeft, daarom ook mijn vraag of je in het buitenland zit. Mocht dat het geval zijn dan is er iets met het netwerk in het buitenland. Ik zou dan opnieuw aanmelden op hun netwerk, dit kan je ook laten doen door iemand van de klantenservice.
Hoi, nee gewoon in NL. 20GB met verdubbelaar i.v.m. Ziggo volgens mij.
Ah zo, dat kan ook ja 🙂
Er zijn zoveel verschillende abonnementen, je ziet door de bomen het bos niet meer.
Hier staat ook iets over met Samsung, je kan het in ieder geval even doorlezen 🙂
Dat is exact de casus die zich bij mij voordoet, dankjewel!
Hi @G151M
Recent hebben we diverse meldingen ontvangen dat er in korte tijd een forse hoeveelheid data is gebruikt zonder dat klanten weten waar dit aan is opgegaan. Het betreft hier Android toestellen.
Bij het controleren van het dataverbruik in het toestel komt de hoeveelheid data wel overeen met onze meting, maar is het in de lijst van de apps niet te achterhalen waar een deel van de data door is opgevraagd. Het is van belang dat je dit vooraf checkt!
Is bovenstaande het geval? Dan ontvang ik graag onderstaande informatie van jullie, zodat ik dit kan doorzetten naar onze technische dienst ter onderzoek. Graag onderstaande informatie in zijn volledigheid aanleveren. Zonder deze gegevens kan onze technische dienst het probleem niet verder onderzoeken aangezien we wettelijk geen inzage hebben in datasessies.
Voor het opzoeken van de Androidversie, kernelversie en bij Samsung de OneUI versie volg je de volgende stappen:
Je kunt de informatie in een privébericht naar mij toesturen. Ga hiervoor naar de inbox van je Community account, stel een bericht op en selecteer mij als ontvanger.
Bedankt voor het melden Cecilia. Fijn om te weten dat jullie hier achteraan gaan!
Super bedankt voor jouw privéberichtje @G151M. Ik heb alle informatie doorgezet en ben net als jou heel benieuwd naar de oorzaak hiervan.
Beste Cecilia,
Ik heb dit probleem ook, alleen met een Motorola telefoon (G9 plus). Op 14 Augustus is er bij mij meer dan 6Gb aan data onverklaarbaar verstookt (mijn mobiel geeft wel aan dat er verbruik is geweest, maar niet welke app dat dan gedaan kan hebben) Ik heb via het klachtenformulier gevraagd om de meta data van mijn verbruik van die dag. Tot op heden niets ontvangen. Zou ook mijn data verbruik door jullie technische dienst nagekeken kunnen worden?
Groetm
Ralf
Hoi @Koekoek
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Als je bovenstaande gegevens, die Cecilia in haar bericht heeft geschreven, naar haar toestuurt via een privé bericht. Dan gaat ze er mee aan de slag en zal ze alle informatie doorsturen naar de juiste afdeling. Dus even die info opsturen en dan zal er naar gekeken worden 🙂
Hoi Energieboy,
Heb ik inmiddels gedaan!
Hallo Cecilia, Alex,
Ik heb hetzelfde probleem, maar kan niet vinden hoe ik een privébericht kan sturen!
Hoi @SDW
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Klik boven in beeld op het envelopje (naast je avatar en de bel (dus envelopje staat in het midden van deze twee)). Klik dan links, naast het woord Postvak IN, op het rode vierkantje met potloot. Je krijgt een pop-up en daarin zet je de naam van Cecilia of Alex of Lycke. En daarin zet je ook alle informatie. Versturen en dan komt het privé binnen bij Vodafone.
Dat icoontje had ik bij het maken van mijn account nog niet, nu wel. Dank!
waar kan ik dat envelopje vinden voor prive bericht staat er bij mij niet tussen
Hoi @gervandongen
Klik boven in beeld op het envelopje (naast je avatar en de bel (dus envelopje staat in het midden van deze twee)). Klik dan links, naast het woord Postvak IN, op het rode vierkantje met potloot. Je krijgt een pop-up en daarin zet je de naam van Cecilia of Alex of Lycke. En daarin zet je ook alle informatie. Versturen en dan komt het privé binnen bij Vodafone.
Kijk nog maar eens, als het goed is moet het er staan 🙂
Hallo,
Ik heb idd ook een soortgelijke situatie. in een paar uur tijd in de nacht is er 7 GB verbruikt
Ik zal de gegevens prive naar u doorsturen
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Lijkt het jou leuk om producten en diensten van Vodafone te testen? Word dan onderdeel van het Community Testpanel. Over het Testpanel Als lid van het testpanel kan je uitgenodigd worden om mee te doe...