Sveldsink

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

E-sim overzetten lukt niet

Beste,

Ik wil mijn e-sim overzetten van mijn iPhone XR naar mijn iPhone 15. Ik heb de e-sim verwijderd van het oude toestel, ik zie hem op het nieuwe toestel, er staat een groen vinkje bij 'actief', maar toch kan ik niet bellen of gebeld worden. Wat gaat hier mis? 
Mvg, Sabine 

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Sveldsink 
Wat vervelend dat het niet wil werken. Heb je je toestel al eens helemaal uitgezet, en daarna weer opnieuw aan? 

Ik weet niet of dit achterhaalde informatie is, maar misschien heb je hier iets aan:

Vodafone  ondersteunt het overzetten van de eSIM via het instellen van je nieuwe iPhone niet. Je moet daardoor via My Vodafone inloggen met je account en daar de eSIM overzetten. Dat werkt als volgt:

  1. Log in op My Vodafone via de website van de provider.
  2. Klik daarna op Producten.
  3. Kies eventueel het juiste profiel met telefoonnummer, mochten er meerdere aan je account gekoppeld zijn. Klik dan op Toestel, sim en diensten.
  4. Kies voor Je eSIM bekijken of overzetten. Kies voor Ik wil de eSIM overzetten naar een andere telefoon.
  5. Volg de stappen en klik op Code opvragen. Per sms wordt naar je huidige nummer een code gestuurd. Voer deze in.
  6. Ga op je nieuwe toestel naar Instellingen > Mobiel netwerk > Voeg mobiel abonnement toe. Scan de code en voer de gegevens in.

Na het doorlopen van de stappen, wordt de eSIM op je vorige toestel gedeactiveerd. Het profiel blijft nog wel achter op je oude toestel. Dit wordt gewist zodra je je iPhone opnieuw instelt.

Sveldsink
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste energieboy, 
Dank voor je reactie. Het toestel uit- en aanzetten heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. 

Je stappenplan helaas ook niet, want ik heb de e-sim al verwijderd op mijn oude toestel, dus ik kan geen sms meer ontvangen 😞 

Er staat een groen vinkje bij de e-sim op mijn nieuwe toestel, dus hij zou moeten werken toch? Waarom kan ik dan toch niet gebeld worden en bellen? 
Groet, Sabine 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Je zou het dan wel zeggen, maar het is nu niet het geval. Wat er aan de hand is, ik weet het niet. Het beste wat je nu kan doen, mocht je het direct willen uitzoeken, contact opnemen met de klantenservice. Anders zou je nog even moeten wachten, morgen zijn er weer mensen van Vodafone online en die kunnen met je mee kijken

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Sveldsink, goedemorgen hier!

Super onhandig dat je op dit moment niet bereikbaar bent. Als ik je gegevens controleer, dan is de eSIM nog gekoppeld aan je vorige toestel, de iPhone XR. Op basis van de gegevens in My Vodafone staat er dat de eSIM klaar staat om geïnstalleerd te worden. Het overzetten van de eSIM lijkt dus niet correct te zijn verwerkt. 

 

Zo zet je de eSIM over:

  1. Verwijder de eSIM nog niet van het oude toestel.
  2. Installeer de My Vodafone App op het nieuwe toestel en log in op je nieuwe toestel.
  3. Verwijder de eSIM pas van het oude toestel nadat je bent ingelogd op je nieuwe. Zorg dat je dataverbinding (mobiele data of wifi) actief blijft bij het verwijderen van het eSIM profiel. Zo wordt het profiel ook weer beschikbaar om op een ander apparaat te installeren.
  4. Ga op het nieuwe toestel naar Producten - Toestel & Sim. Daar staat de eSIM klaar staan om te activeren.

 

Wil je op je nieuwe toestel de My Vodafone app eens openen en via het kopje 'Producten' - 'Toestel en Sim'  de eSIM opnieuw proberen te installeren? Lukt het niet, dan even het advies om te bellen of te chatten met de klantenservice.
 

Sveldsink
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Cecilia, 

Dankjewel voor je reactie. Ik zie inderdaad op beide toestellen de e-sim staan met een groen vinkje. Alleen bij de Apple instellingen staat op de XR nu 'geen sim' en bij de iPhone 15 staat ook 'geen simkaart'. Dus beide toestellen geven groene vinkjes, maar 'zien' de e-sim niet. Hoe kan ik dit oplossen? 
Groet, Sabine 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Een E-sim kan niet op twee toestellen actief zijn. Zet die in de oude eens uit. Nu blijft die zoeken en kan niet op twee aan zijn! 

Sveldsink
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, dat lost het ook niet op.... 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

@Sveldsink De eSIM is op dit moment nog gelinkt aan je iPhone XR. Het is van belang dat je op jouw iPhone 15 de My Vodafone app installeert en daarop inlogt. Hierna verwijder je de eSIM van de iPhone XR. Zorg dat je dataverbinding (mobiele data of wifi) actief blijft bij het verwijderen van het eSIM profiel. Zo wordt het profiel ook weer beschikbaar om op een ander apparaat te installeren.


Vervolgens open je de My Vodafone App op de iPhone 15 en kun je via het kopje 'Producten' - 'Toestel en Sim'  de eSIM opnieuw proberen te installeren? Lukt het niet, dan even het advies om te bellen of te chatten met de klantenservice.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic