loek123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Drama netwerk

Beste Vodafone,

Na 5 cases- 12 keer met de klantenservice te hebben gebeld en nog steeds problemen met jullie drama netwerk ga ik het via deze weg nogmaals proberen.

Vanaf November vorig jaar ben ik op goed vertrouwen overgestapt van Odido naar Vodafone mobiel. (spijt als haren op mijn hoofd). Ziggo werkt goed dus ik dacht laten we het eens proberen.

Ik heb bij jullie een iphone 15 pro max besteld. De eerste maand kon ik mijn simkaart nog niet overzetten en heb ik gebruik gemaakt van het Odido netwerk. Hier waren geen problemen met bellen internet etc. Nadat mijn nummer overgezet was naar jullie netwerk heb ik na 3 dagen al aangegeven dat ik problemen met bellen en internetten ervaar. Jullie collega's die trouwens allemaal zeer vriendelijk zijn hebben mij allemaal netjes geholpen met alles wat ze konden. Echter jullie protocollen vanuit Vodafone zijn echt drama en alles moet door naar een netwerkafdeling. Na alle gesprekken met collega's over mijn terugkerende problemen met bellen en internet zoals: stemvervormingen, wegvallende gesprekken, langzaam internet zijn tot op heden nog niet verholpen. De collega's bij de klantenservice hebben mij meerdere keren verteld dat zij inderdaad overbelasting op het netwerk bij mij in de omgeving zien, daarnaast ondersteund de 15 pro max het 2g netwerk voor bellen niet meer en zelfs de dekkingskaart geeft aan dat het 5G netwerk het niet goed doet in mijn omgeving (schakel dan maar terug op 4G wordt er gezegt, dit is ook niet het snelste en hiermee zijn de problemen niet verholpen). Na een nieuwe simkaart andere instellingen, kruistest met ander toestel, waarmee ik met een simkaart van kpn en natuurlijk odido de bovenstaande problemen niet ervaar, ben ik tot de conclusie gekomen dat jullie echt een drama netwerk zijn. Ik heb netjes aangegeven binnen de 30 dagen netwerkgarantie dat ik graag terug zou willen naar Odido omdat ik deze problemen maar blijf ervaren. Conclusie van de netwerkafdeling: het netwerk werkt 100% goed ga maar met vodafone wifi bellen (zelfs dat werkt niet goed). Ondertussen zijn we bijna 4 maanden verder en jullie geven op een nette toon aan, doe het er maar mee. Vanuit Vodafone snap ik het probleem niet zozeer. Ik ben degene die de problemen ervaart en het meerdere keren netjes aangeef, als jullie echt zo nodig die 25 euro per maand nodig hebben om een ontevreden klant vast te houden, geef mij dan alsjeblieft een boete zodat ik wel weg kan bij jullie netwerk.

 

Ik ben er ook achtergekomen dat het huidige systeem van 14 dagen bedenktijd vanuit de overheid de grootste onzin ooit is. Hoe kan ik binnen 14 dagen bedenken of vodafone een goed netwerk is terwijl de simkaart pas wordt overgezet na 30 dagen. 

 

Aangezien jullie volledig dichtgebouwd zitten met regeltjes hoop ik via deze weg eindelijk iemand hogerop te kunnen benaderen die wel met zijn hand over zijn hard strijkt en mij wel kan bijstaan met de problemen die ik ervaar (ipv we geloven u niet of doe het er maar mee). 

 

Mvg,

Een zeer ontevreden klant.

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @loek123, welkom hier

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je ontzettend baalt als je problemen ervaart met ons netwerk. Het lastige is dat wij via de Community geen andere mogelijkheden hebben dan bij de klantenservice, aangezien dit officieel bij onze network crew hoort. Zij hebben namelijk de mogelijkheid om de verbinding op locatie onder de loep te nemen. Ik zie dat hiervoor enkele cases zijn aangemaakt, maar ze geen specifieke problemen hebben kunnen ontdekken op jouw locatie. Ook is door de networkcrew aangegeven dat ze zien dat er geen kruistest is uitgevoerd. Zelf geef je aan van wel. Een kruistest houdt in dat je jouw Vodafone simkaart in een ander toestel test en een andere simkaart in jouw iPhone 15 Pro Max. Als ik je gegevens controleer, dan zie ik ook terug dat jouw Vodafone simkaart niet in een ander toestel is getest. Deze heeft alleen verbinding gemaakt met ons netwerk vanuit 1 specifieke iPhone 15 Pro Max.

Als ik je bericht zo lees, dan ervaar je in het algemeen overal een slechte verbinding en niet zozeer op specifieke locaties. Wat ik in deze situatie in ieder geval wil aanraden is om even langs een Vodafone winkel te gaan. Zij kunnen jouw simkaart daar altijd testen in een toestel daar en ook uit voorzorg jouw huidige simkaart even omruilen voor een nieuwe Vodafone simkaart. Er kan namelijk in dit geval ook een probleem met de simkaart zelf zijn, waardoor je in het algemeen zo'n slechte verbinding ervaart. 

loek123
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Cecilia,

 

Hartelijk dank voor je reactie.

Wellicht heb ik het niet duidelijk in mijn eerste bericht aangegeven maar de problemen rondom het netwerk spelen zich af in mijn woonplaats. Ik heb dit meerdere malen besproken met je collega's en heb ook aangegeven dat als het altijd werkt zoals het buiten mijn leefomgeving werkt ik (bijna) geen problemen ervaar. Echter dit is niet het geval. Op mijn woonadres heb ik last van alle eerder genoemde problemen die ik voorheen niet had.

Daarnaast vind ik het een gek verhaal dat er bij jullie niet duidelijk is dat er een kruistest is uitgevoerd. Ik heb namelijk mijn simkaart gister nog in de telefoon van mijn vriendin gedaan en ben daarna explicitiet gaan bellen. Moet de simkaart een bepaalde tijd in een andere telefoon zitten?

Om even te antwoorden op dat ik naar de winkel moet gaan, ik ben al 3 keer in de winkel geweest en heb al een 2e keer een simkaart ontvangen. De problemen blijven aanhouden ook met een nieuwe simkaart. Ook snap ik het hele nut van jullie winkelservice/klantenservice niet want blijkbaar kunnen jullie zelf niks oplossen. Alles gaat via een netwerkcrew die niet persoonlijk of door jullie personeel te bereiken is losstaand van een aangemaakte case. 

Aangezien ik hier al echt belachelijk veel tijd in heb moeten stoppen voor een probleem wat letterlijk voor jullie binnen 5 klikken opgelost kan worden ben ik het momenteel op dit platform gaan benaderen. Ik wordt niet serieus genomen door jullie en ben daar zeer ontevreden over. Ik hoor dan ook graag of jij andere oplossingen hebt of dat het antwoord blijft "je doet het er maar mee".

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Was het probleem maar binnen 5 klikken opgelost. Dan had ik dat met alle liefde gedaan en je heel ander nieuws kunnen brengen. Via de Community heb ik geen andere mogelijkheden dan de klantenservice aangezien dergelijke problemen bij de networkcrew horen. Zij zijn de afdeling die de verbinding op locatie kunnen controleren. Dit is voor het laatst gedaan op 22 januari en zij geven aan dat de gemeten dekking en mastprestaties op jouw woonlocatie in orde zijn. Als aanvulling hebben ze dus aangegeven dat ze zien dat er geen kruistest is uitgevoerd. Dit zie ik ook terug, aangezien er verbinding met ons netwerk is gemaakt vanuit 1 specifieke iPhone 15 Pro Max. Dat is natuurlijk vreemd als jij wel de simkaart hebt getest in een andere telefoon. Wellicht dat dit te kort is geweest of dat je het toestel niet even opnieuw hebt opgestart na het wisselen van simkaart. 

Vooropgesteld. Ik snap dat je ontzettend baalt en teleurgesteld bent dat zij niets in het netwerk kunnen vinden, want andersom was ik dat ook geweest. Het is namelijk super irritant als je verbinding instabiel is. Ik heb via de Community helaas geen andere oplossing, aangezien wij je alleen tips kunnen geven om bepaalde oorzaken uit te sluiten (wat je al hebt gedaan) en de networkcrew over de rest gaat m.b.t. het netwerk op jouw locatie.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic