Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

De nieuwe iPhones!

Hallo allemaal


Welkom in het algemene iPhone topic van de Vodafone Community!

Ook dit jaar heeft Apple meerdere nieuwe toestellen gelanceerd: de iPhone Xs, iPhone Xs Max en een heel nieuw model de iPhone Xr. Via deze pagina wil ik jullie wegwijs maken met de verschillende topics waar jullie meer informatie kunnen vinden over de nieuwe iPhones, ervaringen kunnen delen en vragen kunnen stellen aan andere klanten óf Vodafone medewerkers.

hier.

hier.

Ik ben nieuw!
Allereerst welkom op de Vodafone Community! De Vodafone Community is er voor en door klanten. Hier kun je een antwoord vinden op je vraag, meepraten over onze producten & diensten of andere Community leden helpen met hun vragen.

Stel je vraag
Door middel van je My Vodafone of Facebook account kun je heel eenvoudig en snel een account aanmaken waarna je kunt deelnemen aan de Vodafone Community. Op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust via dit topic.

77 Reacties 77
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Komt Vodafone met eSim?
En is deze dan ook voor een prepaid kaartje mogelijk?

Lees net op andere provider websites dat ze deze nog in ontwikkeling hebben. Gaat het dan net zoals met Apple Pay, wachten... wachten... wachten... 😞
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Energieboy

Op dit moment ondersteunen wij de e-sim niet. De nieuwe iPhones zijn dus niet te gebruiken i.c.m. e-sim. Ik heb verder ook geen informatie of en wanneer dit wel het geval zal zijn.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Heb het al gelezen 🙂

Heb zojuist ook gelezen op de website van Apple dat als je een eSim wenst dit dan ook alleen maar een abonnement kan. Het is allemaal nog in ontwikkeling, begrijp ik. Maar daar kan Vodafone ook niets aan doen natuurlijk, die wachten waarschijnlijk ook af op allemaal technische dingen die ze moeten invoeren om te communiceren met Apple toestellen.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Met name voor de nieuwe Apple Watch...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Voor mensen die wel graag een iPhone willen aanschaffen, kijk eens op de website van Vodafone. Pre-order vanaf vrijdag 14 september 2018 om 09:00 uur.

Heb je al een contract en wil je deze verlengen, dit kan vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract is. Je einddatum kan je opzoeken in My Vodafone. Wil je al eerder verlengen dan kan dit ook! Al vanaf 4 maanden nadat je nieuwe abonnement is ingegaan, kun je verlangen met een nieuw toestel. Met een Sim Only kan je je abonnement zelfs al verlengen na 2 maanden. Lees hier alles over op de pagina van Vodafone Next.

Wil je hem heel graag, kijk dan vandaag nog even wat het beste voor je is en zit vrijdag 14 september 2018 klaar om 09:00 uur om je nieuwe iPhone te bestellen. In ieder geval veel plezier!
Nicole.cg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
kan je de nieuwe iPhone ook online bestellen of alleen in dr winkel?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Nicole.cg wrote:
kan je de nieuwe iPhone ook online bestellen of alleen in dr winkel?

Voor mensen die wel graag een iPhone willen aanschaffen, kijk eens op de website van Vodafone.
Pre-order vanaf vrijdag 14 september 2018 om 09:00 uur.

Dit is voor de online mensen, daar kan je hem dan alvast bestellen en dan leveren ze uit vanaf de week erop. Hoe vroeger je belt hoe sneller je hem in handen hebt. Wacht je, dan heb je kans dat je nog wel even een lange tijd moet wachten voor je hem weer kan bestellen en/of binnen krijgt.

Dus wil je hem heel snel hebben dan moet je morgen vroeg om 09:00 uur klaar zitten 🙂
Nickname

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste Vodafone,

Zouden jullie dit aub dit willen escaleren en met een meer gerichte antwoord komen wanneer jullie van plan zijn om Esim in NL te ondersteunen. Als dit al in UK en in Duitsland al gebeurt en met zoveel producten dat al in de markt zijn. Dan zouden jullie hopelijk zsm met een oplossing komen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi Nickname
Binnen Vodafone is daar ook nog geen antwoord op.

Even een stukje tekst dat iCulture heeft geschreven:
Maar kun je deze eSIM en dus dualsim wel in Nederland gebruiken? De Nederlandse providers ondersteunen nog geen eSIM, dus ook niet in de nieuwe iPhone. KPN zegt nog geen plannen te hebben om de eSIM te ondersteunen, terwijl Vodafone aangeeft dat de eSIM wel de aandacht heeft. Op welke termijn Vodafone in Nederland de eSIM dan gaat ondersteunen, is niet bekend. Tot slot biedt ook T-Mobile nog geen ondersteuning voor de eSIM. Ze zijn ermee bezig, maar T-Mobile maakt geen planning bekend.

Dus zoals je ziet, het heeft wel de aandacht van Vodafone maar wanneer dit gaat komen is nog niet bekend. Uiteraard hoop ik, net zoals jij, dat het snel is. We moeten dus echt afwachten en ik verwacht ook dat we dan een nieuw abonnement moeten afsluiten en/of een extra abonnement er bij moeten nemen voor een eSim (een soort multi-sim).
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Nickname Zoals Energieboy al aangeeft is er op dit moment niet meer bekend. Achter de schermen zijn we hier in ieder geval mee bezig. Zodra we de e-sim gaan ondersteunen zullen we dit uiteraard gaan communiceren.
JuulJ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Met alle respect. Ik volg de eSIM navraag op dit forum al een tijdje (lees sinds 12 maanden geleden de Apple Watch 3 geïntroduceerd werd). Als er specifiek topic geopend wordt voor vragen naar planning eSIM, wordt het gesloten en doorverwezen naar een topic waar ook geen antwoord staat.

Als het nu geheel nieuwe techniek is, waar geen kennis van is, vind ik een antwoord als "we zijn achter de schermen aan het kijken" bevredigend. Maar inmiddels hebben alle omringende landen deze technology al, waaronder Vodafone Italië, UK, Spanje en Duitsland.

Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om intern te shoppen wat er nodig is voor een rollout en hoe lang dit gaat duren? Op deze manier voelt het alsof we aan het lijntje gehouden worden.
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Ja, alhoewel ik begrijp dat de moderatoren er weinig aan kunnen doen, ben ik het wel met je eens. Het is zeer teleurstellend.

Het is toch absurd dat je in allerlei landen om ons heen (o.a. Engeland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Zweden, Spanje) en in andere werelddelen (Amerika, China, Korea, Singapore, etc.) gewoon eSim service kunt krijgen, maar in Nederland niet.

Ik neem aan dat de moderatoren van goede wil zijn en deze signalen doorgeven. Maar het lijkt er echt op dat ze niet serieus worden genomen. Realiseert Vodafone zich niet dat er ook een extra inkomstenstroom inzet?
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
:disappointed_relieved::disappointed_relieved:Overigens zie ik net op nu.nl dat er helemaal geen plannen zijn om met de eSim te komen. Dus "we kijken er naar" lijkt wel op een eufemisme voor: "vergeet het maar".
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Serkan wrote:
Nickname Zoals Energieboy al aangeeft is er op dit moment niet meer bekend. Achter de schermen zijn we hier in ieder geval mee bezig. Zodra we de e-sim gaan ondersteunen zullen we dit uiteraard gaan communiceren.


Hoi Serkan,

Kun je nog eens navragen? Volgens nu.nl zijn er helemaal geen plannen. Als jullie er wel achter de schermen mee bezig zijn is het misschien goed om het artikel bij nu.nl te corrigeren.

Groet!
Steenwelle

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jammer dat ik lees dat er voorlopig geen ondersteuning komt. Een gemiste kans zeker als ik er van uit ga dat de Duitse buren dit wel hebben.
helaas kan ik hem daar niet bestellen een factuur adres zou het probleem niet zijn maar de meeste tijd online wel.
toch wel aardig spijt dat ik mijn abbonent heb verlengd bij een provider die wel nieuwe dingen wil verkopen maar niet ondersteunen.
MarkM

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vandaag de nieuwe iPhone binnenn! Whoop! Maar nu nog die eSim functie graag! Prive en werk in 1 telefoon. Wat wil een mens nog meer? Liever vandaag dan morgen - en inderdaad: hoe lastig kan het uitrollen zijn als de technologie er al is en in andere landen al prima werkt.
Steenwelle

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
MarkM wrote:
Vandaag de nieuwe iPhone binnenn! Whoop! Maar nu nog die eSim functie graag! Prive en werk in 1 telefoon. Wat wil een mens nog meer? Liever vandaag dan morgen - en inderdaad: hoe lastig kan het uitrollen zijn als de technologie er al is en in andere landen al prima werkt.

Hoi,
ben er bang voor dat dit op korte termijn niet komt, had ook al wel een nieuwe iPhone gehad als deze functie te gebruiken was maat helaas de provider waar ik vertrouwen in HAD laat aardig verstek gaan, bang dat de klanten gaan lopen. Doe ik zeker als mijn abonnement afgelopen is.
DPA46

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wanneer Apple tijdens de introductie Vodafone expliciet noemt als een provider die de E-Sim ondersteunt en ik lees het bovenstaande, dan vraag ik me af of Ziggo-Vodafone nog wel onderdeel uitmaakt van Vodafone als internationale provider.
Zo ja, waarom geen ondersteuning in Nederland
Zo niet, jammer maar zegt dat dan

Het feit dat geen van de Nederlandse providers E-Sim aanbiedt levert aardig wat gefronste wenkbrauwen op. Onderlinge afspraak?
lucas84

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
I am a relatively new Vodafone/Ziggo customer.
I do enjoy the service. **

Just to be clear, I will switch to a provider that supports e-sim if Vodafone does not support it.

Moderator edit: bericht van abdress9 verwijderd ivm verwijzen naar spam.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic