Ferry070

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De ellende houdt niet op bij Vodafone na verlengen nummer met nummerbehoud.

De ellende houdt niet op bij Vodafone. 

Via de webshop bij Vodafone mijn nummer verlengt met een nieuw toestel en nummer behoud. Het toestel heb ik direct volledig afbetaald. Ik heb een bestel overzicht gekregen met daarop mijn telefoonnummer en het toestel. Hierna nog een samenvatting. 

Op beide documenten staat mijn oude telefoonnummer en het RED abonnement met Ziggo korting 19,50. 

Om het toestel afgeleverd te krijgen was al een drama ivm eenzijdige afspraken vanuit de vervoerder en je maar thuis moet zijn is dit diverse keren mis gegaan. Na anderhalf week eindelijk mijn toestel binnen en in de doos zat, jawel... een simkaart met een nieuw telefoonnummer. Ik heb hier contact over gehad met Vodafone en ik moest maar alles annuleren, terugsturen en opnieuw bestellen. Het is niet mogelijk om hun eigen fout te herstellen. Ik vind dit onzin om mijn afbetaalde telefoon terug te sturen en dagen zonder telefoon te zitten om opnieuw te bestellen en alle ellende met de bezorging weer te moeten ondergaan. Ik heb weer contact gehad met Vodafone en ben na diverse pogingen maar afgedropen want het is volgens Vodafone niet mogelijk om de meegeleverde Simkaart te deactiveren. Hierna nog op diverse kanalen geprobeerd en laatste contact had ik als antwoord dat mijn oude nummer komt te vervallen. Tot nu toe is het oude nummer nog niet vervallen. 

En wat gebeurd er nu. Krijg ik een factuur met de kosten van mijn oude nummer wat nu 40 euro is ipv 19,50 en de kosten van mijn nieuwe simkaart dus totaal 59,50. Lekker bezig hoor Vodafone. 

Het is nu echt de druppel. Ik wil dat dit stopt. Ik wil gewoon zoals ik in mijn besteldocumenten heb staan MIJN OUDE nummer en dat ik die nieuwe simkaart kan terugsturen oid en het teveel betaalde krijg terug betaald. Ik ga niet mijn afbetaalde telefoon per post terugsturen. 

En daarbij komt dat in mijn online omgeving bij Vodafone staat dat de bestelling is geannuleerd. Dus ik begrijp het helemaal niet meer. 

Is er dan, naast de afstandelijke contact mogelijkheden, niet een mogelijkheid iemand persoonlijk te benaderen waarbij je documenten kan overleggen en bewijslast kan aanvoeren? zodat het gewenste geleverd kan worden?

Groet

 

 

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Ferry070, goedemiddag!

De start van de verlenging van je abonnement gaat zeker niet van een leien dakje. Er is een nieuw abonnement aangevraagd naast je huidige abonnement, waardoor er nu 2 abonnementen actief staan onder jouw klantnummer. Dit verklaart ook direct de hogere factuur, want hier worden twee abonnementen berekend. 

Ik kan mij zeker voorstellen dat je graag wilt dat het nieuwe abonnement wordt aangepast naar een verlenging van je huidige abonnement. Helaas is de informatie die je hebt ontvangen correct. Dit kan alleen door de gehele bestelling te annuleren en het toestel ook te retourneren. Een tijdje geleden was hier een vergelijkbaar topic over op de Community. Ik heb de situatie toen intern belegd om te overleggen of dit ook op een andere manier met minder romslomp geregeld kon worden, maar helaas was dit niet het geval. 

Ferry070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja, ik ben degene die dat heeft gepost. 

En nee, Ik heb geen tweede abonnement genomen maar mijn nummer verlengt. Dat staat op de orderbevestiging. 

Jullie hebben er twee abonnementen van gemaakt. 

Niemand heeft mij daarna verteld dat ik twee facturen zou krijgen voor twee abonnementen. 

groet,

Graag een oplossing jullie zijde aangezien jullie de fout hebben gemaakt!

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@Ferry070 Waar de fout precies zit, dat laat ik in het midden. Feit is dat er iets is misgegaan en dat er een nieuw abonnement actief is komen te staan onder je bestaande klantnummer i.p.v. dat het huidige abonnement is verlengd/aangepast. Hierdoor staan er nu 2 abonnementen actief onder jouw klantnummer.

Zoals eerder al is aangegeven heb ik de situatie eerder al intern belegd en is er geen andere optie dan je abonnement annuleren en het toestel retourneren. Dit is ook via een andere weg al kenbaar gemaakt. Via de Community hebben wij hier ook geen andere opties voor dan hetgeen al is medegedeeld door de afdeling Status Order (0800-0560). Neem opnieuw contact met hen op, om de order te cancellen want dat zal ervoor zorgen dat er weer 1 abonnement actief staat en indirect dus ook de kosten op de factuur oplossen.

Ferry070
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

En dan mijn afbetaalde telefoon terugsturen.. Dagen zonder telefoon zitten en weer een horror bezorging dat je maar hoopt dat het op je vrije dag bezorgd wordt. 

Ik heb hier toch echt een order bevestiging met mijn oude nummer erop. Dus denk wel dat de fout bij jullie ligt. 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic