GerdienWenting

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Datagebruik en wereldbundel

Wij zijn in mei/juni op vakantie geweest naar verschillende landen buiten de EU. Gebruik maken van je abonnement is dan kostbaar maar omdat er een grens gesteld is aan het verbruik van € 50,00 op alle telefoonnummers van het contract, vertrouwde ik er op dat  het geen probleem zou worden . Nu zie ik tot mijn verbazing dat er € 51,22 (ex btw) in rekening wordt gebracht op één telefoonnummer. Dit is een combinatie van Alles-in-1 op reis Wereld XL dagbundel en data verkeer buiten de EU. 

Wat is het nut van een datalimiet als er via omwegen toch extra kosten gemaakt kunnen worden? Het gaat maar om een kleine overschrijding van de limiet maar dat had dus evengoed veel meer kunnen zijn. 

Ik vind dat er hiermee een verkeerde voorstelling van zaken wordt geschetst die veel geld kan kosten en vind dat jullie dit duidelijker moet communiceren met de klanten.

 

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @GerdienWenting, welkom hier!

Ontzettend goed dat je een limiet hebt ingesteld om zo nare verrassingen op jouw factuur te voorkomen. Ik wilde je factuur even dubbelchecken om een verklaring te vinden, maar het betreft hier een zakelijke aansluiting. Via de Community kunnen we helaas geen ondersteuning bieden als het gaat om Vodafone Business. Ik wil je dan ook vragen om dit even neer te leggen bij Vodafone Business. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @GerdienWenting 
Wat Cecilia al schreef, dit is een particulieren community maar ik denk dat het zakelijk net zo gaat als bij de particulieren. Zeker ben ik natuurlijk niet maar ik bedacht me het volgende: Bij particulieren abonnementen staat Alles in 1 Wereld XL BLoX automatisch aan om mensen niet in te hoge kosten te laten komen, mochten ze toch per ongelijk buiten de EU komen met hun telefoon. Je krijgt dan een X aantal MB's, belminuten en sms'jes voor een vast bedrag. Je bent daar natuurlijk zo doorheen, zekerste een smartphone. Gebruik je de BloX een dag niet? Dan betaal je 'm ook niet. Wel zo eerlijk. Let er wel op dat je de BloX ook activeert op het moment dat je buiten de EU een telefoongesprek aanneemt of als je smartphone automatisch software updatet, synchroniseert of je een app-notificatie ontvangt.

Dat vaste bedrag waar je een limiet aan hebt is eigenlijk alleen voor binnen de EU het meest aantrekkelijk om ingesteld te hebben. Deze instelling en Alles in 1 Wereld XL BLoX kunnen elkaar best kruisen als je binnen de EU zit en net buiten de EU. Hier zat ik dus een beetje aan te denken, misschien helpt het je (en andere mensen op deze community). 

In ieder geval, voor zakelijk kan je het beste contact opnemen met zakelijke klantenservice. Mocht je vragen hebben over je factuur en het contract staat op een bedrijfsnaam, dan moet je wel zorgen dat er iemand bij staat die over de contracten beheerd. Want niet iedereen kan zomaar informatie aanvragen. Uiteraard wel als het op je eigen naam staat 🙂

Succes in ieder geval. 

GerdienWenting
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen,

Prima dat je de moeite hebt genomen om zo'n uitgebreid antwoord te schrijven maar dat wist ik allemaal eigenlijk al. Het gaat me erom dat Vodafone niet duidelijk is in wat ze aanbieden. Een data limiet moet een limiet zijn en dat is het uiteindelijk gewoon niet. Vodafone houdt blijkbaar van ingewikkeld, omslachtig en ondoorzichtig. Dat zie je terug in alle facetten van het bedrijf. Of het nu gaat om klantenservice, website of facturen.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic