karish

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Buffer problemen HTC One

Beste,
 
Onlangs ben ik bij een vodafone winkel geweest met de probleem dat er buffer problemen otstaan bij het gebruik van Youtube App. Ik had hiervoor een geknipte sim en nu dus een originele (dit zou de problemen moeten oplossen volgens medewerker). HElaas is dat het geval niet.
 
De probleem dat het bufferen stopt op de helft van het filmpje is er nog steeds.
 
WIe kan mij helpen.
 
Ps. ik ben bezit van een HTC One
21 Reacties 21
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Karish, eens kijken of we je daar mee kunnen helpen 🙂

Als er een bufferprobleem is kan dat zowel een netwerkprobleem zijn als een toestelprobleem. Zou je ons wat extra info kunnen geven?

- merk je dit op één plek of overal&altijd? (een plek wijst op het netwerk, overal&altijd op een andere oorzaak)
- merk je het ook op wifi? (wel wijst op een toestelprobleem, niet op andere oorzaken).
- is je toestel helemaal up-to-date qua software en app-versies?
karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de probleem overal, dus niet alleen op 1 plek 😞

Ik vind het erg jammer dat ik zo snelle internet verbinding heb en nog steeds niet volledig gebruik van kan maken :(.
zelfs met KPN die veel trager internet had kon ik YouTube normaal kijken zonder problemen ...

Ps. 3 maanden heb ik al zelfde problemen :(, ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden (betekend dat ik momenteel betaal voor iets waar ik niet helemaal gebruik van kan maken!)
karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Btw YouTube werkt goed op wifi en toestel is up to date en app oook
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Karish,

Merk je dit probleem echt alléén bij de YouTube app? En werkt de rest van de toepassingen wel? Zou je dan eens kunnen proberen om YouTube te openen via de browser van je toestel? Lukt het dan wel om filmpjes te openen?
karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net geprobeerd via browser. Het openen lukt wel :), en zoals bij de app buffert hij normaal tot aan de helft van het filmpje : ...
 
Ik heb ook voor de zeker gegevens gewist van de app (bij applicatie beheer) maar het mocht niet baten!! :S
 
Conclusie: filmpjes kijken van site en app werkt gewoon niet!
 
Wat kan het anders zijn ?
 
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Het is erg raar dat je dit overal merkt. :@ Dan lijkt het toch eerder aan de app of de toepassing te liggen dan aan het netwerk. Als het namelijk aan het netwerk zou liggen dan zou je toch moeten merken dat het op sommige locaties wel werkt.

Wat gebeurt er als je een andere simkaart in het toestel stopt? Gebeurt dan hetzelfde? Of werkt het dan wel? Stop jouw simkaart ook eens in een ander toestel om te testen of het misschien aan jouw simkaart ligt. Het is dan wel belangrijk dat je een toestel van iemand test die geen problemen ervaart met het gebruiken van YouTube.

Hou je ons op de hoogte?
karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm hoe kan het de app liggen als het met browser ook niet goed werkt ?
 
Maar ik ga 1 en andere testen!!
 
Ik hou jullie op de hoogte 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
karish schreef:
Hmmm hoe kan het de app liggen als het met browser ook niet goed werkt ?

Maar ik ga 1 en andere testen!!

Ik hou jullie op de hoogte 🙂
Daarom zei ik ook "de app of de toepassing". Daarmee bedoelde ik YouTube zelf.. (dus ook via de browser) 😉 We horen iig graag wat je bevindingen zijn!
karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm oke oke, maar als het aan youtube zou liggen dan zouden andere vodafone klanten ook problemen ondervinden met Youtube 😛 ?? .. is super raar -_-'.. 
 
dit betekend dat het ook niet aan de netwerk kan liggen.. maar het ligt ook niet aan mijn toestel :s .. 
 
Anyways ik ga proberen van sim kaart te wisselen
karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmm probleem ligt bij YouTube toch .. net gestreamed met veetle zonder problemen op high quality ...

Ik ga nog verder testen 🙂
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Het zou best kunnen dat ze ongeveer dezelfde code hebben gebruikt voor de app en de mobiele site, en dat daar iets niet goed is. Ik raad je aan om feedback in te dienen bij de Youtube app, zo kunnen de developers er iets aan doen.
karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook de probleem doet zich voor bij de app IMDB (streamen 720p) .. Als ik speedtest doe dan zie ik een upload snelheid van 3 mb en vaak ook een upload snelheid van 0.90 mb...
 
Ik snap echt niet waar dit aan kan liggen
 
ps. ik ga vandaag proberen om een andere sim kaart erin te doen ... 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Karish, ik heb eens rond gegoogled en met een constante snelheid van 3 Mbps zou streaming moeten lukken. Hij kan dan wel af en toe een keer moeten bufferen, maar niet continu.

Op welke postcode doe je deze tests en zou je ook eens willen kijken naar de ping en upload bij die test? Ik vraag me met name af of daar opvallende haperingen in ziet of dat die grafiek mooi vlak is.
karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Ik heb effe een screenshot gemaakt: http://i42.tinypic.com/fx9hyo.png
 
Op dit moment is downloadsnelheid 8 mb, dit is helaas niet altijd zo.. Meestal is het 3 mbit.. 
 
Zoals je ziet is mijn upload snelheid geen 3 mb maar 1,41 mb (in mijn vorige post gaf ik aan dat het 3 mb was .. maar dat was mijn donwload snelheid .. Mijn foutje dus) 
 
Maar dat het aanzienlijk lager is neem niet weg dat ik geen 720p filmpjes kan streamen (aangezien het tot de helft wel goed buffert) 
 
Grt
 
PS. mijn postcode is 2312 SL 
ps2. Ping varieert, de ene keer is 34 de andere keer 80 en de andere keer weer 120 -_-' 
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi Karish,

Er zijn werkzaamheden gaande in Leiden op het moment.
Maar, om een en ander met zekerheid uit te sluiten is het van belang dat we weten wat er gebeurt als er een andere simkaart in jouw toestel geplaatst is.
Worden de filmpjes dan wel gestreamed of valt het op de helft ook weer stil?
En wat gebeurt er als je jouw eigen simkaart in een ander toestel plaatst?
Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!

karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke ik heb net getest... 
 
Ik merk dat ik met de simkaart van mijn broer (provider telfort) met een veel lager snelheid gewoon filmpjes kan kijken via youtube hq, oke via imdb 720p werkt ie niet maar ja dat is logisch want zijn internet is niet zo snel...
 
Omgekeerd kan ik idd geen hd filmpjes kijken via zijn telefoon met mijn sim-kaart....
 
Mijn conclusie: het ligt aan vodafone en ik betaal blijkbaar voor iets waar ik niet optimaal gebruik van kan maken...
 
Ps. ik zie niet op de forum staan dat er werkzaamheden zijn ... 
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Karish,
dat zal met de werkzaamheden te maken gehad hebben.
Ik zie ze inderdaad niet terug op ons board, waarschijnlijk zijn ze op het laatste moment toch gepland en niet op onze lijst verschenen die op ons forum moeten 😞
sorry voor het ongemak.

Is het inmiddels opgelost? De werkzaamheden zijn in het weekend namelijk afgerond.
karish
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds problemen met streamen 😞

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dan raad ik je aan een lagere kwaliteit af te spelen. Zo heb je in ieder geval wel een stabiele verbinding.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic