jxerot

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blokkeer - Callcenter Vodafone

Dag,

 

Ik wordt bijna wekelijks gebeld door de marketing afdeling van Vodafone of ik geen glasvezel wil via hun pakket. Elke keer moet ik weer vermelden dat ik geen interesse heb en blokkeer daarna het nummer. Hoe zorg ik er voor dat jullie mij echt een keer met rust laten?!

 

Afgelopen 1.5 jaar ben bijna elke week door jullie gebeld. Door slecht Nederlands sprekende medewerkers die mijn straatnaam niet eens uit kunnen spreken. (zo moeilijk is het niet)

 

Nee ik wil jullie product niet. Zeker nu niet. irritante stalkers

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Glasvezel? Vodafone, en Ziggo, hebben niet eens glasvezel dus ik denk dat je door een heel ander bedrijf bent gebeld. Je kan via MyVodafone je gegevens privacy beter benutten. Ik heb geen Vodafone meer dus ik kan geen directe link sturen maar ik heb er wel eens een topic over geschreven. Lees deze topic maar eens. 

Wees voorzichtig in deze tijd met verstrekken van je gegevens. Phishing en spoofing ligt ook op de loer! 

jxerot
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij twee google resultaten met Vodafone en Ziggo glasvezel. Ja het is zakelijk maar ik wil dat ze beide stoppen met dat stalkerige gebel. er komt blijkbaar al 1.5 jaar binnenkort glasvezel in mijn wijk. (heb het al lang via kpn maarja)

 

jxerot_0-1709885444558.png

jxerot_1-1709885458141.png

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Zoals ik al schreef, je kan in je MyVodafone je privacy instellingen aanpassen en daarin aangeven dat je niet meer gebeld wil worden. En als het zakelijk is, neem contact op met de zakelijke klantenservice. Misschien dat die online een vinkje uit moeten kunnen zetten hiervoor. Particulier abonnement kan privacy instellingen aanpassen in MyVodafone. 

Ik heb nog even verder gekeken dat alleen je zoekresultaat en dan lees ik het volgende: Van onze datacenters tot de straatkast ligt glasvezel. Glasvezel is ideaal voor het afleggen van grote afstanden en het tegelijkertijd versturen van veel data. Vanaf de straatkast kiezen we voor kabel, de bewezen en betrouwbare techniek.

Waarom ze je dan bellen om glasvezel in je pakket te krijgen, begrijp ik niet helemaal. Heb op deze site even gekeken en het is mij dan echt niet duidelijk wat Vodafone je dan wil verkopen. Ik blijf er toch bij dat je moet opletten wie je belt want het klinkt, voor mij althans, vreemd in de oren. Gelukkig is @Cecilia hier aanwezig om met je mee te kijken, behalve als het om een zakelijk abonnement gaat, dan kan ze niet kijken wat er gebeurd. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @jxerot, goedemorgen en welkom hier!

Als je zovaak wordt gebeld voor commerciële doeleinden, dan kan ik mij voorstellen dat dit zeker irritant overkomt. Voor Ziggo kan je gebruik maken van dit formulier (Recht van Verzet). Bij Vodafone kan je in My Vodafone onder privacy instellingen aangeven dat je niet hiervoor benaderd wilt worden. Ook ik kan deze instellingen voor je aanpassen als je een abonnement bij ons hebt of hebt gehad. Wil je hiervoor in je Community profiel de gegevens aanvullen en ook het Vodafone klantnummer vermelden onder het kopje 'Persoonlijke Informatie'? 

jxerot
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Cecilia,

Ik heb een vodafone account aan moeten maken om op dit forum te kunnen reageren. Ik ben nog nooit klant bij jullie geweest en heb ook nog nooit gebruik gemaakt van My Vodafone.

Ik weet dus niet wat mijn klantnummer is. Ik wil geen klant worden en niet meer gebeld worden. vrij simpel

 

Formulier van Ziggo begint ook met klantennummer als verplicht veld. 😂 Ik quote de laatste zin even van de intro van die pagina "Geen klant (meer) van Ziggo? Vul dan je recht van verzet in via dit formulier.". 

 

Hoe moet je dat formulier invullen dan als je geen klant bent? 

jxerot_0-1710003937821.png

 

Het feit dat ik zo veel moeite moet doen om jullie te kunnen overtuigen dat ik geen klant wil worden is echt bizar. Wil je even op twee verschillende platforms accounts aanmaken en formulieren invullen? dan bellen we je misschien niet meer. 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

@jxerot Deze pagina kan je gebruiken om het recht van verzet in te vullen als je geen klant bent geweest van Ziggo.

Uit je eerste bericht begrijp ik dat je door meerdere nummers bent gebeld voor Vodafone en deze vervolgens hebt geblokkeerd. Ik heb dit intern even uitgezet, want doordat je geen klant bij Vodafone bent geweest kan ik dit niet via de normale privacy-instellingen blokkeren. Heb je een aantal nummers voor mij waardoor je bent gebeld? Op basis daarvan kunnen we o.a. onderzoeken of dit door een intern of extern bureau is geweest. 

jxerot
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb je me bericht volledig gelezen? Het formulier van ziggo vraag als eerste vraag om een klanten nummer.. Hoe kan je dat invullen als je geen klant van ziggo bent of geweest bent??

 

Nee ik bewaar geen telefoonnummers die ik blokkeer. De moeite die ik moet nemen in het afmelden van jullie commerciële telefoontjes is veel te veel. Ik denk dat ik bij Radar een ticket ga openen ipv hier verder discussiëren over welke stappen IK moet nemen om van jullie stalkgedrag af te komen. Ik geef elke keer aan bij de telefoon dat ik niet gebeld wil worden en daar doen jullie niks mee. 

 

Dus:
1. afmelden is onmogelijk via telefoon

2. Ik heb een my vodafone account nodig om mij af te kunnen melden
3. Blijkbaar moet ik klant zijn van ziggo on mij af te kunnen melden
4. My vodofone is alleen beschikbaar voor klanten
5. Ik moet een discussie voeren op jullie forum om enige informatie te kunnen krijgen om af te melden. En zelfs dat lukt niet

 

Spijt me zeer maar dit slaat toch nergens op?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

In de link in mijn vorige bericht staat juist het formulier om in te vullen als je geen klant van Ziggo bent geweest. 

Hier wordt dus niet gevraagd om een klantnummer en deze kan je invullen.

Verder als je de nummers hebt geblokkeerd dan staan deze als het goed is in jouw telefoon met de lijst van geblokkeerde nummers. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic