riffie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bizar vodafone SIII Frustrerend!!!!!

Heb eergisteren in mijn S3 geprobeerd een andere simkaartje te plaatsen vanwege vertrek naar buitenland, nou dat lukte niet want die valt opeens na het opstarten in ontgrendeling door de ene mobile protect die ik wel als een app heb maar nooit gebruik en vraagt overigens een code die ik nooit heb gehad op een van de manier. kan nergens de optie " inlogcode vergeten" voor mobile protect hier op de site vinden om zo mischien iets te kunne veranderen.
 
Vervolgens denk ik ok het zal aan de sim kaart liggen dus ik plaats het vodafone kaartje terug....maar neee na het opstarten blijft dezelfde probleem staan!!!! En nu ben ik in het buitenland kan ik mijn tel niet gebruikennnnn!!!! wat nu:::
2 Reacties 2
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
heb je wel internet en een pc/laptop met windows (met KIES geinstalleerd) ter beschikking? Ik denk dat als je je toestel root je via de adb mobile protect kan uitschakelen

root met deze instructie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1957273

daarna heb je adb nodig: http://www.xda-developers.com/android/lightweight-adb-and-fastboot-installer/

start adb en volg de volgende commandos. Ik weet helaas niet het pakket naam van mobile protect en die hebben we wel nodig, anyway als je telefoon via usb is aangesloten en je adb heb gestart:
adb shell
cd /system/app
ls (equivalent aan dir in dos zoek in de lijst naar een .apk bestand dat mobile protect zou kunnen zijn)
mv /system/app/deexactepakketnaamvanmobileprotect.apk /system/app/deexactepakketnaamvanmobileprotect.apk.backup

herstart


anders zit er niets anders op dan een factory reset uit te voeren
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
riffie schreef:
Heb eergisteren in mijn S3 geprobeerd een andere simkaartje te plaatsen vanwege vertrek naar buitenland, nou dat lukte niet want die valt opeens na het opstarten in ontgrendeling door de ene mobile protect die ik wel als een app heb maar nooit gebruik en vraagt overigens een code die ik nooit heb gehad op een van de manier. kan nergens de optie " inlogcode vergeten" voor mobile protect hier op de site vinden om zo mischien iets te kunne veranderen.

Vervolgens denk ik ok het zal aan de sim kaart liggen dus ik plaats het vodafone kaartje terug....maar neee na het opstarten blijft dezelfde probleem staan!!!! En nu ben ik in het buitenland kan ik mijn tel niet gebruikennnnn!!!! wat nu:::
Hi Riffe,

Je kunt ook even contact opnemen met onze klantenservice zodat ze de pincode van Mobile Protect voor je kunnen resetten.. Hou er wel rekening mee dat je telefoon dan wel aan moet staan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic