BEEKMAN26

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij verbinden via CarPlay geen toegang tot internet meer

Goedemorgen. Met Roël Beekman.
Ik heb een golf 8


Alleen mijn CarPlay werkt nu niet meer op mijn telefoon hoe kan ik dit oplossen ?

Als me telefoon verbonden is met CarPlay doet mijn internet het niet meer.

 

en als mijn vriendin verbindt met haar telefoon heeft ze nergens last van.

vriendelijke groet Roël Beekman

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @BEEKMAN26 

Oh wat onhandig dat als jouw telefoon is verbonden via CarPlay je ineens geen toegang tot het internet meer hebt. Dit terwijl het toestel van jouw vriendin wel zonder problemen verbinding maakt en toegang tot het internet blijft houden. Op basis daarvan vermoed ik dat het een instelling in je telefoon is die ervoor zorgt dat je geen internet hebt meer op dat moment. Heb je toevallig gecontroleerd of Siri staat ingeschakeld? Ik heb het namelijk wel eens voorbij zien komen dat deze optie was uitgeschakeld na een software update. Staat deze optie uitgeschakeld? Schakel deze dan opnieuw in en herstart voor de zekerheid ook je mobiele telefoon. 

Op deze pagina van Apple vind je ook nog wat extra informatie om problemen met de verbinding op te lossen. Eventueel kun je ook altijd nog deze vraag stellen op de Community van Apple. Zij hebben wellicht meer tips en tricks voor Apple CarPlay 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Als het toestel van je vriendin het doet en die van jou niet dan is er zeker een instelling niet goed. Heb je je eigen simkaart al in toestel van je vriendin gedaan om te zien of die het dan ook doet. Zo ja, dan ligt het duidelijk aan de instellingen. Vooral de netwerk instellingen even langs lopen en die van mobiel internet. En de tip die Cecilia gaf is natuurlijk helemaal goed, bezoek de website van Apple. Daar zitten ook mensen klaar om je te helpen via een chat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic