peter077

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Betaling factuur met creditcard werkt niet

Na het kiezen van de creditcard als betaalmiddel voor de maandelijkse rekening krijg je deze foutmelding na het invullen van alle gegevens. Is hier sprake van een storing?

Ik heb het zowel via telefoon als computer geprobeerd (zelfs met verschillende browsers) maar bij beiden is het niet mogelijk om met een creditcard te betalen en komt dezelfde foutmelding

ECB3224C-9939-4464-B93B-5B1022593D4B.jpeg



Waar ligt dit aan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @peter077

Ik zie dat het onderzoek inmiddels is gesloten en dat het probleem opgelost moet zijn. Kun je mij dat bevestigen? 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @peter077
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Ik heb helaas een kort maar krachtig antwoord op je vraag! Het gaat hier niet om een storing. Je betaalt je rekening standaard via automatische incasso. Je moet hiervoor een IBAN hebben uit een SEPA land waarop een automatische incasso kan plaatsvinden. Enkel en alleen als de automatische incasso mislukt, kun je via creditcard via My Vodafone betalen. Het betalen via creditcard is dus niet in te stellen als standaard betaalmethode. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

Liza13

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar ik kan niet ook mijn vorige factuur met creditcard betalen!?.... en voordat ik had wel een paar facturen met een creditcard betaald.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Liza13
Als een automatische incasso mislukt dan proberen we het bedrag middels een herincasso opnieuw af te schrijven. Ik vermoed dat de herincasso staat gepland en dat je daarom nu de factuur niet kan betalen via creditcard in My Vodafone. Heb je al wel een herinnering per SMS ontvangen? En welke melding krijg je te zien als je de factuur wilt betalen waarvan de automatische incasso is mislukt? 🙂

Liza13

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik heb een bericht ontvangen en mijn telefoon is sinds gisteren geblokkeerd - ik heb geen internet en ik kan niet bellen - en vandaag kon ik niet online betalen met een creditcard. Dat is de rekening van vorige maand

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Wat naar dat je bent geblokkeerd @Liza13. Ik kan mij voorstellen dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar wilt zijn. Lukt het wel om je rekening middels een andere weg te betalen? Dus bijvoorbeeld via iDeal via My Vodafone? Mocht dat ook niet het geval zijn, dan het advies om even telefonisch contact te zoeken met mijn collega's door te bellen of te chatten. Zo ben je sneller bij de oplossing. Zie hier onze contactmogelijkheden. Er kan dan direct van A tot Z met je mee worden gekeken en worden meegedacht zodat je snel weer bereikbaar bent. 

Vince81

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste,

ik heb precies hetzelfde probleem. Ik betaal normaal mijn factuur altijd per creditcard en dat ging goed. Tot op heden waarbij ik de zelfde melding als topicstarter krijg. De kaart werkt gewoon, dit is bij American Express gecontroleerd, maar de website van vodafone geeft een foutmelding. Via mijn iphone, imac en ook via mijn werkcomputer. 

Zou hier ook graag een oplossing voor willen maar de klantenservice zegt elke keer dat ze niet van een storing gehoord hebben. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Liza13, @peter077 en @Vince81
Dat schiet niet op. Ik wil dit graag laten onderzoeken waar het mis gaat. 
Graag hoor ik de volgende informatie van jullie: 
- Wat er precies (stap voor stap gebeurd)
- Welke foutmelding je krijgt bij het betalen via de creditcard (per app / website en of laptop)
- Welke browsers er geprobeerd zijn
- Screenshot van de foutmelding.
 

Kunnen jullie mij een privebericht sturen via hier met de bovenstaande gegevens en de gegevens voor de verificatie? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
Zodra ik de gegevens binnen heb, zal ik een onderzoek aanmaken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @peter077. Ik heb een onderzoek voor je aangemaakt. Dit staat bekend onder incident 10690647. Hopelijk is het heel snel opgelost. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Op dit moment loopt het onderzoek nog. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @peter077

Ik zie dat het onderzoek inmiddels is gesloten en dat het probleem opgelost moet zijn. Kun je mij dat bevestigen? 🙂

peter077
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt, Cecilia. Ofschoon uitleg over wat mis was niet is gegeven.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Die uitleg moet ik je helaas ook schuldig blijven @peter077. Dit werd mij namelijk ook niet duidelijk vanuit het onderzoek, maar ik ben ontzettend blij dat het is opgelost. 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic