CreativeS

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bestelling, nummerbehoud... en verschil in prijs.

Hallo medewerkers van Vodafone,

 

Ik heb gisteren mijn abonnement van KPN overgezet naar Vodafone. Ik dacht maandje voor aflopen contract bij KPN (29.12.2022) alvast alles in gang te zetten. Helaas nog tot 03.01.2023 wachten tot het nummer vrijgegeven wordt, maar dat gooi ik dan maar op de feestdagen.

 

Nu wil ik net echter ook kijken voor mijn vriendin (na bijna 19 jaar KPN) en ga via "Mijn Ziggo" naar de aanbiedingen van Vodafone. Haar abonnement zou weer €2,- goedkoper worden. €20,- ipv €22,- die ik heb staan in mijn e-mailbevestiging. Op jaarbasis toch weer 13 liter benzine E5 98 extra 🙂

 

Is  het zo dat je bij meerdere mobiele abonnementen extra korting krijgt bovenop de 'standaard' korting omdat je bij Ziggo zit? En zo ja, geldt dat dan ook weer voor mijn abonnement welke ik gisteren heb geregeld?

 

Ik hoor het graag.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @CreativeS, goedemorgen!

Wat ontzettend leuk dat je hebt gekozen voor een abonnement bij Vodafone! Ik zie dat je ook Ziggo afneemt, dus door het combineren van Ziggo en Vodafone kun je nu ook profiteren van de Gratis Extra's 🙂 Dat is altijd mooi meegenomen. 

Ik ga je vragen even stapsgewijs bij langs. 
Nummerbehoud: 
Het is inderdaad nog even wachten tot 3 januari 2023 totdat je nummer wordt vrijgegeven. Als ik de portering bekijk, dan zou je nummer op 30 december (in de loop van de dag) als eerste mogelijkheid vrijgegeven kunnen worden, maar vanwege het weekend en de daarop volgende feestdagen is dit verplaatst naar 3 januari 2023. Porteringen worden namelijk niet uitgevoerd in het weekend en op feestdagen. 

Abonnement: 
Ik zie dat je Vodafone Red (1 jaar) hebt besteld op 21 november 2022. Op basis van de huidige actie (Black Friday Deal) zou dit abonnement uitkomen op € 25 per maand i.p.v. € 26 per maand. Vervolgens krijg je dan nog € 5 korting per maand omdat je Vodafone en Ziggo combineert. Dit is geen contractuele korting, omdat deze korting alleen van toepassing is als je Vodafone en Ziggo combineert. Om die reden wordt deze korting niet in de bevestiging genoemd. Als je dan alles bij elkaar optelt zou je uitkomen op € 20 per maand. 

Als ik de bestelling bekijk dan lijkt bij jou de Black Friday actie niet te zijn toegepast. De reguliere prijs van € 26 staat hierin vermeld. Je mist dus de € 1,- korting per maand terwijl je wel voldoet aan de voorwaarden van deze actie. Ik wil je dan ook aanraden om even te bellen met de afdeling status order. Zij kunnen eventueel nog wijzigingen doorvoeren in een bestelling. Dat kan ik via deze weg helaas niet. Ze zijn te bereiken op 0800 - 0560

Wat betreft het abonnement van jouw vriendin. Kan het zijn dat je hebt gekeken voor een 2 jarig abonnement voor haar? Want Vodafone Red (2 jaar) is nu met de actie € 24 per maand i.p.v. € 26 per maand en minus de korting van € 5 per maand als je Vodafone en Ziggo combineert kom je dan uit op € 19 per maand. Het abonnement voor 2 jaar is dus € 1 per maand goedkoper t.o.v. een 1 jarig abonnement. Heb je gekeken voor een 1 jarig Red abonnement, dan klopt de prijs van € 20 per maand dus op basis van bovenstaande. 

Extra korting bij meerdere Vodafone abonnementen?
Kort maar krachtig antwoord. Nee je krijgt geen extra kortingen als je meerdere Vodafone abonnementen op een adres afsluit.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @CreativeS 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat leuk je over bent gestapt naar Vodafone. De datum van overgang komt door KPN, die heeft de datum bepaalt en waarom, geen idee. Je zou het ze eens kunnen vragen. 

Als je Ziggo hebt krijg je, elke maand een korting bij Vodafone. Dit krijg je alleen als je adres bij Ziggo en Vodafone gelijk zijn. Dit staat niet op je contract maar krijg je wel (iedereen krijg de combinatie korting, lees hier). Het is niet zo dat je extra korting krijgt omdat je meerdere abonnementen op één adres hebt. Het kan zijn dat je vriendin extra korting krijgt door een actie, die niet actief was op het moment dat jij je abonnement ging omzetten. Dat is het enige wat ik me kan bedenken. 

Eerlijk te zijn, dat is dan echt vette pech hebben. Wil je die korting dan zou je eventueel kunnen bellen met de klantenservice van Vodafone. Echter, ik geef je niet veel hoop maar proberen kan je het altijd 😁

Zie het op de website dat er Black Friday kortingen zijn. Die zal dus gelden voor je vriendin en jij was te vroeg met je aanvraag dus dan is deze actie niet geldig voor jou en betaal je 2,- euro meer. Dat is wat ik me kan bedenken. 

CreativeS
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit zijn antwoorden die ik zelf ook wel kan vinden 🙂 Ik wil gewoon een medewerker spreken. Jij kan verder niets dan een riedeltje oprakelen en als het te moeilijk wordt, alsnog een medewerker mentionen. Niet verkeerd bedoeld hoor, maar dat hoeft voor mij niet. Dat heb ik al genoeg als ik de assistent bij de huisarts spreek 😉

 

Anyway, gisteren stonden de blackfridaydeals al klaar, dus dat verschil zou vreemd zijn.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Succes met je zoektocht! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @CreativeS, goedemorgen!

Wat ontzettend leuk dat je hebt gekozen voor een abonnement bij Vodafone! Ik zie dat je ook Ziggo afneemt, dus door het combineren van Ziggo en Vodafone kun je nu ook profiteren van de Gratis Extra's 🙂 Dat is altijd mooi meegenomen. 

Ik ga je vragen even stapsgewijs bij langs. 
Nummerbehoud: 
Het is inderdaad nog even wachten tot 3 januari 2023 totdat je nummer wordt vrijgegeven. Als ik de portering bekijk, dan zou je nummer op 30 december (in de loop van de dag) als eerste mogelijkheid vrijgegeven kunnen worden, maar vanwege het weekend en de daarop volgende feestdagen is dit verplaatst naar 3 januari 2023. Porteringen worden namelijk niet uitgevoerd in het weekend en op feestdagen. 

Abonnement: 
Ik zie dat je Vodafone Red (1 jaar) hebt besteld op 21 november 2022. Op basis van de huidige actie (Black Friday Deal) zou dit abonnement uitkomen op € 25 per maand i.p.v. € 26 per maand. Vervolgens krijg je dan nog € 5 korting per maand omdat je Vodafone en Ziggo combineert. Dit is geen contractuele korting, omdat deze korting alleen van toepassing is als je Vodafone en Ziggo combineert. Om die reden wordt deze korting niet in de bevestiging genoemd. Als je dan alles bij elkaar optelt zou je uitkomen op € 20 per maand. 

Als ik de bestelling bekijk dan lijkt bij jou de Black Friday actie niet te zijn toegepast. De reguliere prijs van € 26 staat hierin vermeld. Je mist dus de € 1,- korting per maand terwijl je wel voldoet aan de voorwaarden van deze actie. Ik wil je dan ook aanraden om even te bellen met de afdeling status order. Zij kunnen eventueel nog wijzigingen doorvoeren in een bestelling. Dat kan ik via deze weg helaas niet. Ze zijn te bereiken op 0800 - 0560

Wat betreft het abonnement van jouw vriendin. Kan het zijn dat je hebt gekeken voor een 2 jarig abonnement voor haar? Want Vodafone Red (2 jaar) is nu met de actie € 24 per maand i.p.v. € 26 per maand en minus de korting van € 5 per maand als je Vodafone en Ziggo combineert kom je dan uit op € 19 per maand. Het abonnement voor 2 jaar is dus € 1 per maand goedkoper t.o.v. een 1 jarig abonnement. Heb je gekeken voor een 1 jarig Red abonnement, dan klopt de prijs van € 20 per maand dus op basis van bovenstaande. 

Extra korting bij meerdere Vodafone abonnementen?
Kort maar krachtig antwoord. Nee je krijgt geen extra kortingen als je meerdere Vodafone abonnementen op een adres afsluit.

CreativeS
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel voor je reactie @Cecilia.

 

Ik heb even gebeld en mijn order is maandag om 11u58m42s doorgezet... 1 minuut en 18 seconden voor het ingaan van de BF Deals. Vreemd dat er over de hele site al wel gerefereerd werd aan BF, maar deze nog even op zich liet wachten. Overigens heb ik beide abonnementen voor 1 jaar afgesloten. Red 15GB -> 30GB (Ziggo). Ik was wel erg benieuwd waarom het verschil er was aangezien ik in de veronderstelling was dat beide abonnementen onder de BF vielen.

 

Vriendin (22.11.22):

2022-11-23_14-26-13.jpg

Ik (21.11.22):

2022-11-23_14-27-24.jpg

 

Overigens zie ik ook weer een verschil met het uiteindelijke contract...

 

Vriendin (22.11.22) -> €25,- minus Ziggo korting van €5,- = €20,-

2022-11-23_13-52-57.jpg

 

Ik (21.11.22) -> €26,- minus Ziggo korting van €5,- = €21,-

2022-11-23_14-10-26.jpg

 

Maar goed, we wachten het nu wel af. Beide abonnementen zijn qua prijs door de afdeling 'status order' gelijkgetrokken naar de BF-deal. Niet teveel roeren in de pot 😄

Dank je wel voor je heldere informatie.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ah, dan was je dus echt nét iets te vroeg met het bestellen @CreativeS. Weten we direct waar de angel heeft gezeten. Ik ben blij om te lezen dat mijn collega's van de afdeling Status Order de abonnementen gelijk heeft getrokken naar de BlackFriday Deal en ook de korting alsnog is toegevoegd bij jou. Je zult dit dan ook terugzien op jouw eerste factuur 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Was je toch te vroeg, lag het niet aan Vodafone, gelukkig maar.
En wat fijn dat er specialisten van Vodafone met je mee hebben gekeken.

Bedankt @Cecilia, en andere Vodafone medewerkers, voor alle moeite.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic