mariekewijnberg

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bestelling geannuleerd door Vodafone, en nu moet ik 48 uur wachten??

Afgelopen maandag heb ik verlengd met aanschaf van een nieuw toestel. Bevestigingsmail ontvangen dat mijn nieuwe telefoon eraan komt (levertijd 1-2 werkdagen). Bij de bestelstatus staat echter een foutmelding en ik hoor ook niets meer van Vodafone.

Vandaag dus maar gebeld waar mijn telefoon blijft. Dame gaat op zoek en meldt mij dat de bestelling werd geannuleerd?! 

 

Zij kon nu niet meteen opnieuw bestellen want er wordt een onderzoek gedaan (??) en dat duurt 48 uur. Dat vind ik een raar verhaal. Als ik in de app kijk, kan ik gewoon weer klikken op mijn verlengaanbod, daar staat niets over wachten. Wat is het nu dan? Ik wil graag dat toestel geleverd krijgen.

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11848Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @mariekewijnberg 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend dat je je abonnement niet kan verlengen en daarom ook geen nieuw toestel krijgt. Nu kan ik niet in het systeem kijken maar het kan liggen aan informatie die ze moeten inwinnen bij het BKR. Ik weet niet of je op afbetaling je toestel koopt maar dan kan het zijn dat er nog een onderzoek gedaan moet worden bij het BKR en dan kunnen ze pas zeggen of je je abonnement kan verlengen en of je daar dan een toestel bij kan lenen. Dat je het kan aanklikken in My Vodafone komt denk ik omdat je abonnement nog niet is goedgekeurd en dan kan je misschien altijd wel blijven drukken tot er uiteindelijk een bevestiging komt dat het in orde is. Mijn advies is wel om dat verleng-aanbod niet nog eens aan te klikken. 

Er zijn op de community mensen van Vodafone aanwezig en zodra die je bericht oppakken dan kijken ze met je mee. Wie weet kunnen ze net iets meer zien dan de persoon bij de klantenservice. Zou je alvast wat gegevens willen doorgeven, zie onderstaande balk waar je dit kan doen. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

mariekewijnberg
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had een melding gekregen dat het met de BKR wel goed zit. Gaat ook niet om een groot bedrag. Dus dat is het volgens mij niet.

 

De dame aan de telefoon zei dat ik over 48 uur kan herbestellen, ook online. Maar daar staat nu al dat het kan, vandaar mijn vraag. Over 48 uur ziet dat scherm er exact hetzelfde uit, hoe weet ik zeker dat ik echt weer kan bestellen? Vodafone maakt het je knap lastig om klant bij ze te blijven. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11848Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik zou dan toch nog even wachten op @Cecilia. Ze is werkzaam bij Vodafone en kan met je mee kijken wat er nu aan de hand is. Eventueel zou je nog kunnen bellen naar 0800-0560 en daar vragen hoe het nu staat met je abonnement (als je die al niet hebt gebeld). Lastig hoor, ik begrijp zeker dat je nu voor een vervelende keuze staat. Wel doen is misschien straks 2 toestellen en niet doen is misschien straks helemaal niets. 

mariekewijnberg
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel. Ik wacht dan maar even want ik had al gebeld en de chat ligt eruit (niemand beschikbaar zegt ie, je kunt bellen geeft ie aan). Ligt niet aan Tobi trouwens, dat zag ik in een ander topic genoemd worden maar er zit zo te lezen gewoon niemand achter de chat. Via de link in je bestelbevestigingsmail kun je ook chatten maar dat is niet eens aan te klikken, die ligt er ook af.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi @mariekewijnberg 

Spijtig dat het niet in 1 keer goed is gegaan. Als je hebt verlengt met een nieuw toestel wil je die natuurlijk ook z.s.m. ontvangen. Ik zie inmiddels toch gelukt is contact te krijgen en dat er een nieuwe bestelling bij je gegevens staat 🙂

mariekewijnberg
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Was het maar zo'n feest. De jongen aan de telefoon gisteravond, toen ik nog maar eens een keer belde, heeft mij aangegeven dat ook deze bestelling zal worden geannuleerd omdat er een validatiefout is geconstateerd. Hij kon de bestelling gisteravond niet afronden. Tijdens de eerste poging leek alles aanvankelijk ook goed te gaan maar werd het zonder bericht door jullie geannuleerd en dat gaat nu weer gebeuren zei hij. Het kan tot wel 5 weken duren voor dit opgelost is, gaf hij aan. Dus ik wil eigenlijk alles annuleren (en niet meer wachten tot jullie dat doen want ik wacht al te lang nu) en dan ga ik terug naar Simyo, waar ik nog nooit zo onvriendelijk ben behandeld.

Kun jij de aangevraagde verlenging nu al annuleren en mij dat bevestigen? Dan kunnen we dit vandaag nog afhandelen. Ik hoor graag. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Ai, dat is nu precies wat je niet wilt na alles wat er eerder deze week al gebeurde. Ik begrijp goed dat je geen zin hebt nu alsnog te moeten wachten @mariekewijnberg Ik heb de bestelling die gisteren voor je werd geplaatst nu geannuleerd. 

 

 

mariekewijnberg
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de bevestiging daarvan ontvangen, dank je wel! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic