Gepetto

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen over WIFI

Omdat er geen bereik is in huis van het mobiele netwerk heb ik het advies gekregen om bellen over wifi in te stellen (met voorkeur wifi). Na een aantal aanpassingen aan het ziggo wifi signaal, lijkt dit stabiel. Helaas gebeurt het bij elke call (wifibellen) na ongeveer 30 seconden dat degene met wie ik het gesprek heb, me niet meer hoort, of wordt zelfs de call helemaal afgebroken. Ik heb een samsung s24 plus (en de laatste software erop). Wie heeft een oplossing hiervoor?

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 12468Posts
  • 3600Oplossingen
  • 3271Likes

Hi @Gepetto 
Staat je Wifi frequentie op 1 of zijn ze beide los aangemeld? Dus 2,4 Ghz en 5 Ghz moeten eigenlijk los van elkaar staan met twee verschillende namen. Dat is voor het bellen via Wifi wel het beste. Daarnaast moet je zeker zijn dat je goed bereik hebt met een Ziggo router. Dat valt soms best nog wel eens tegen, uit mijn ervaringen. Dus wees er zeker van dat je echt goed Wifi bereik hebt anders valt je verbinding echt zo weg. 

Gepetto
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb 2.4 Ghz en 5 Ghz op dezelfde naam staan met de optie kanaaloptimalisatie (is dat wat je bedoelt?). Moeten beiden dus een eigen SSID hebben? en de optie kanaal optimalisatie uit?

Energieboy
Expert
Expert
  • 12468Posts
  • 3600Oplossingen
  • 3271Likes

Kanaal optimalisatie zou je aan kunnen laten, dat is het probleem niet. Ik denk eerder dat het probleem ligt aan het zoeken van je toestel naar de juiste Ghz. Kijk, normaal zou je daar niet zoveel problemen van hoeven hebben maar het kan wel. Ik zelf heb daarom thuis 2,4 Ghz en 5 Ghz beide een eigen SSID naam gegeven en welke ik het meeste en beste bereik mee heb, daar zit ik met mijn telefoon op. Dat geeft ook rust voor je bellen over Wifi. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 157Posts
  • 30Oplossingen
  • 44Likes

Goedemorgen @Gepetto 

Sinds de laatste reactie van @Energieboy is het hier angstvallig stil.

Heb je je toestel inmiddels al onder de loep genomen en de oorzaak van je wifi bellen storing daar in weten te vinden en op te lossen?

Wanneer je het hebt weten te fixen, willen we je vragen de oplossing te delen. Daarmee kun je mogelijk andere bezoekers met een zelfde probleem ook helpen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic