DDH80

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

BTW klopt niet op factuur

Hallo,

Is er iemand die mij kan uitleggen waarom het BTW-bedrag op een factuur niet klopt?

Als ik het netto-bedrag x 1,21 doe, scheelt het 2 cent. Het gaat mij niet om die 2ct, maar wel om het feit dat de factuur nu niet geautomatiseerd kan worden verwerkt. Was het 1ct geweest, dan had het een afronding kunnen zijn geweest, maar wat is het nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Hi @DDH80, goedemiddag!

Ik ben even met je mee gaan kijken en zie dat je een eerste factuur hebt ontvangen na een verlenging van je abonnement op 15 december. Als ik een handmatige berekening (nettobedrag x 1,21), dan kom ik ook uit op een verschil van € 0,02. Uiteraard kan ik dit voor je crediteren als je dit wenst. 

Als ik je factuur bekijk dan vermoed ik dat dit verschil van € 0,02 wordt veroorzaakt doordat er bij de korting € 5,49 in mindering is gebracht i.p.v. € 5,50. Je hoort namelijk voor je abonnement op € 25,- uit te komen. Daarvoor krijg je 2 kortingen, namelijk € 5,50 en € 5,00. Dat verklaart namelijk al een verschil van € 0,01. Trek je deze € 0,01 af van het netto bedrag en vermeningvuldig je deze vervolgens met 1,21 dan wordt de andere € 0,01 verklaart door middel van afronding. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Hi @DDH80, goedemiddag!

Ik ben even met je mee gaan kijken en zie dat je een eerste factuur hebt ontvangen na een verlenging van je abonnement op 15 december. Als ik een handmatige berekening (nettobedrag x 1,21), dan kom ik ook uit op een verschil van € 0,02. Uiteraard kan ik dit voor je crediteren als je dit wenst. 

Als ik je factuur bekijk dan vermoed ik dat dit verschil van € 0,02 wordt veroorzaakt doordat er bij de korting € 5,49 in mindering is gebracht i.p.v. € 5,50. Je hoort namelijk voor je abonnement op € 25,- uit te komen. Daarvoor krijg je 2 kortingen, namelijk € 5,50 en € 5,00. Dat verklaart namelijk al een verschil van € 0,01. Trek je deze € 0,01 af van het netto bedrag en vermeningvuldig je deze vervolgens met 1,21 dan wordt de andere € 0,01 verklaart door middel van afronding. 

DDH80
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia,

Dank voor de heldere toelichting.

Nee, de 2 cent hoeft niet te worden gecrediteerd, dat zijn aan mijn kant nog meer handelingen. Het zou mooi zijn als dit op toekomstige facturen kan worden 'verbeterd' (lijkt mij ook dat ik niet de enige ben) maar nu ik weet wat er aan de hand is, kan ik zelf ook zoeken naar een andere oplossing.

Dank!  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic