Simoplossing

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Apple Watch Ultra Vodafone eSIM beperkingen oplossen

Vraag: is het mogelijk om een met Vodafone fysieke SIM aan een iPhone (12 en hoger) bijvoorbeeld een KPN eSIM toe te voegen en dan vervolgens via de KPN eSIM  + Multi-SIM een Apple Watch Ultra te koppelen aan de iPhone. Zijn er vanuit Vodafone beperkingen? Niet de goedkoopste oplossing, maar wel een mogelijk alternatieve oplossing. En de vraag is dan: wat synchroniseert er tussen de Apple Watch Ultra en de iPhone. Is dat dan nummer afhankelijk of maakt dat dan niet uit?

 

De vraag komt o.a. voort uit deze opmerking op de Apple website:

Dual-sim gebruiken met een eSIM - Apple Support (NL)

 

Als u gebruik wilt maken van twee verschillende aanbieders, moet uw iPhone ontgrendeld zijn. Anders moeten beide abonnementen van dezelfde aanbieder zijn. Als een CDMA-aanbieder uw eerste simkaart aan u heeft verstrekt, ondersteunt uw tweede simkaart CDMA niet. Neem contact op met uw aanbieder voor meer informatie. 

Als u een zakelijk mobiel serviceabonnement hebt, controleert u bij de beheerder van uw bedrijf of deze functie wordt ondersteund.  

 

Dank voor het meedenken.

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Simoplossing 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Normaal gezien zou je zeggen dat als je twee verschillende providers in je toestel hebt zitten, dat ze dan beiden moeten werken. Zo ie zo heeft Vodafone nog helemaal geen mogelijkheid voor een Apple Watch en die geen ondersteuning voor die CDMA. Daarom denk ik dat zelfs Vodafone nog niet eens weet of dit zal gaan werken, laat staan dat ze zelf al weten of ze Apple Watch willen gaan ondersteunen. Uiteraard zal dit wel een keer komen maar op dit soort vragen denk ik dat Vodafone daar nog geen antwoord op heeft.

Misschien is deze link iets voor je? Daar staat: Als u Dual SIM configureert op uw iPhone XS, iPhone XS Max of iPhone XR of later, kunt u beide mobiele abonnementen toevoegen aan uw Apple Watch Series 4 of later, zolang elk abonnement in aanmerking komt en door een ondersteunde aanbieder wordt verstrekt. Als ik deze zin lees zou ik denken dat het lukt?! Het beste is denk ik dat je contact op neemt met Apple zelf om hier navraag over te doen. Zoals ik al schreef, Vodafone weet nog niet eens wanneer ze met deze ondersteuning komen, laat staan dat er intern al informatie is over hoe het gaat werken. 

Gelukkig zijn er wel Vodafone medewerkers hier online en lezen met je/ons mee. Ze zullen je topic zeker zien en je helpen met informatie. Ik hoop dat ze je meer kunnen uitleggen 😉, ben er zelf nu ook wel benieuwd naar. 

Simoplossing
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Energieboy.

 Dank voor je reactie.

 Ik heb inmiddels een risicootje genomen en via de KPN eSIM  + Multi-SIM afgenomen. Dat bestelproces ging niet helemaal soepel, maar inmiddels lijkt het te werken. Ik ga de komende dagen experimenteren en kijken of alles goed werkt. Ik zie op dit moment geen beperkingen in ieder geval, maar telefoon en Watch zijn nog biet ver uit elkaar geweest. KPN is nu ingesteld als secundair (Vodafone Primair), en ben met name benieuwd of alle meldingen goed doorkomen op de Apple Watch. Als dit werkt is het een dure oplossing (15 Euro (maandelijks opzegbaar op dit moment  + 5 Euro),  maar ervan uitgaande dat het bij Vodafone "Multisim" o.i.d. ook niet helemaal gratis zal zijn, reëel rond de 15 Euro vermoed ik. 

 De stappen in het kort:

  1. E-SIM besteld;
  2. (voor diegenen die al KPN abonnement hebben, let op dat deze wordt toegevoegd aan je voordelen, anders kan je geen data delen, via service desk KPN opgelost want dat kan je moeilijk (en soms niet zo begreep ik) zelf instellen;
  3. Installatie van eSIM via de MijnKPN App (let op, proces op internet werkte bij mij niet en KPN verstrekt geen QR-code;
  4. Via Watch App de Multisim geregeld (die bestel je pas in die stap);
  5. Settings ingesteld (Primair / Secundair);
  6. Aangegeven welke apps op iPhone gebruik mogen maken van data (belangrijk om databundel te sparen);

De enige beperking die ik op dit moment zie is dat doorschakelen van Vodafone naar KPN (stel ik wil mijn telefoon thuislaten) bij mij niet kan worden ingesteld via de iPhone zelf. Vermoedelijk omdat het een zakelijk abonnement is. Ik ga nog controleren of dat wel via *21** kan.

 

Wordt (als er relevant nieuws te melden is) vervolgd.

Simoplossing
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Aanvulling: doorschakelen via **21* .... # of via schuifje iPhone werkt bij mij niet. Wellicht een beperking op bedrijfsniveau. Ik duik daar nog even in maar suggesties zijn welkom.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Klinkt goed allemaal en stoer dat je een risico hebt durven nemen. Ik denk ook dat het iets te maken heeft met zakelijk Vodafone, het kan zijn dat het bedrijf niet wil dat je je nummer doorzet. Ben wel erg benieuwd of het allemaal bevalt en of het je lukt met doorschakelen. 

Bedankt voor deze update, fijn weekend en hou ons op de hoogte 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic