Calendriel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles in 1 op reis

Hallo,
 
Ik heb enige tijd geleden de blox alles in 1 op reis aangezet, maar tijdens verblijf in Madrid werkte het niet. Hoe zit dat nu? Ik heb hierover geklaagd en toen werd gezegde dataroaming moet aanstaan. Maar dan loopt je rekening toch op?
 
Graag een antwoord!
8 Reacties 8
TranQuil

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Voor 2 euro per dag 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes versturen en 35 MB data verbruiken in de Voordeellanden. Je betaalt alleen als je in het buitenland je mobiel gebruikt.
 
=>
 
Data roaming staat standaard uit, om te voorkomen dat als je geen bundel hebt je inderdaad niet verrast wordt met hoge kosten. Vodafone biedt met de blox een voordeel bundel waarmee je in het buitenland voor € 2 per dag tot bovengenoemde limieten gebruik kan maken van hun diensten. Je toestel ziet alleen dat je data roaming uit hebt staan en staat daarom geen internet toe. Die kan helaas niet raden dat jij een voordeelbundel hebt waarmee je niet in de kosten gejaagd wordt.
 
Klinnetje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb de alles op reis Blox geactiveerd. De eerste dag in het buitenland werkte deze prima. Daarna heb ik totaal geen gebruik kunnen maken van internet.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Klinnetje, dat is ook niet handig. Welke melding krijg je als je probeert te internetten?
Klinnetje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben inmiddels al weer in Nederland, maar was iets van pcp instellingen onjuist of zoiets. Het was in Duitsland en ik zat daar op het Vodafone netwerk
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Kan het pDp geweest zijn (ipv pcp)?

In dat geval stond er waarschijnlijk een EU databeschermings-blokkade op je nummer. Die voorkomt dat in het buitenland zonder dat je er erg in hebt je tegoed op gaat.

Op prepaid is de oplossing dan om die limiet even uit te zetten. Dat kan via My Vodafone of via een sms (DATALIMIET UIT naar 5000)

Als je je bewust bent dat je kosten zou kunnen maken en een Alles-in-1 aangezet hebt is dat geen probleem. Sowieso kun je op prepaid nooit meer kosten maken dan je tegoed hebt natuurlijk 🙂
Klinnetje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De sms datalimiet uit had ik ook al verstuurd naar 5000. Ik kreeg van 1200 een sms dat dit was geregeld, maar nog kreeg ik die melding. Inderdaad pDp
Klinnetje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daarnaast heb ik geen prepaid, maar een abonnement
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dan denk ik dat die limiet zich niet heeft laten wijzigen. Neem even contact op via de klantenservice of via twitter/facebook. Ik denk dat we hem dan even handmatig moeten omzetten want een pdp melding is 99 van de 100 keer een EU-datalimiet gerelateerd iets.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic