De Elektricien

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abo verlenging 3e partij zonder mijn weten

Ik wilde mijn nummer meenemen naar een andere provider, wat bleek ; ik zou mijn abonnement een jaar geleden hebben verlengd. 

M.b.t. deze verlenging heb ik al meerder malen gebeld, ik heb namelijk niets verlengd.

Vreemde is dat ik steeds andere antwoorden krijg van vodafone medewerker.

1- Ik zou hebben verlengd door een klik op de website 4 mei 2022

2- Er is verlengd door een 3e partij, wie konden ze niet vertellen daarvoor moest ik een telefoonnummer bellen om aan een andere partij te gaan vragen welke 3e partij dit is.

3- Ik zou recentelijk hebben verlengd op 7 augustus 2023 (no way) 

 

Van alle verhalen heb ik nooit een nieuw contract mogen ontvangen dus ik was niet op de hoogte gebracht van een verlenging.

 

Uiteindelijk gebeld naar het nummer van blijkbaar Nutsvoordeel, welek mij konden vertellen dat degene die mijn contract als partner van Vodafone had verlengd Beloptie is.

 

Dus beloptie gebeld, tja wordt niet opgenomen..... zucht. Dus op internet verder gezocht naar beloptie. Een hele vreemde website gevonden met alleen een telefoonnummer (die had ik al) en een e-mailadres.

 

Dus een e-mail naar beloptie met de vermelding dat ik niets weet van contact met hun en al zeker niet van een verlenging.

info@beloptie.nl

 

Enige dagen later kreeg ik een kopie van het contract (nooit eerder gezien) van de verlenging met als partner beloptie. 

 

Dit betekend volgens mij dat Vodafone bij punt 1 en 3 verkeerde informatie geeft, maar okay, lekker belangrijk zou je zeggen.

 

Verder enigszins verbolgen gaan zoeken naar meer informatie over beloptie. Dit blijkt slechts een domeinnaam te zijn beheerd door Provider Adviseur BV met als Stataire eigen Circle of Love B.V. een Holding van Dhr Nuijten.

 

Op de Kvk uittreksel verder zoekende tussen alle handelsnamen van Provider Adviseur, geen Beloptie te vinden. Vreemd toch? Het lijkt niet eens een bedrijf te zijn.

 

Nog verder zoekende  in de brongegevens van beloptie, vind ik daar dat zij mailen via yandex.com / yandex.ru een Russische mailserver. Hoe schimmig kun je het hebben.

 

Hoe dan ook, Beloptie is dus geen bedrijf, doet er alles aan om vaag te zijn en niet te vinden, maar het is wel een partij waarmee Vodafone in zee gaat. Slecht onderzoek, erg goed van vertrouwen.

 

Hoe dan ook het rammelt bij Vodafone, tegenstrijdige informatie verstrekking, onze gegevens toevertrouwen aan schimmige partijen die niet eens een bedrijf te zijn en geen antecednten onderzoek. Zij gaan tevens blijkbaar een overeenkomst als partnerschap aan met iets wat geen bedrijf of natuurlijk persoon is. 

 

Nou dat kan dus niet volgens het Burgelijk Wetboek, er kan dus alleen een overeenkomst worden gesloten tussen een natuurlijk persoon en een rechtspersoon. Dat wil zeggen dat je alleen een overeenkomst kunt sluiten tussen twee of meerder personen of bedrijven. Beloptie is geen van beide en er is dus geen sprake van een overeenkomst volgens de wet.

 

Vodafone het zou fijn zijn als je gewoon mijn telefoonnummer niet gijzelt en mij laat weg gaan bij deze rammelende club.

 

Dank u

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @De Elektricien 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik ben niet werkzaam bij Vodafone, laat ik dit eerst maar even zeggen. Het is super vervelend wat je overkomt. Het verhaal is hier op de community niet nieuw en de mensen die er over spraken waren ook niet tevreden. Wat het bedrijf allemaal wel of niet mag, dat weet ik niet maar zoals ik bij jou lees is het geen zuivere koffie. 

Het beste wat je kan doen is het klachtenfomulier invullen en het verhaal wat je hier schrijft aan hun toe te zenden. Deze afdeling neemt je klacht in behandeling en die kunnen een verdere onderzoek uitvoeren. De mensen van Vodafone op de community kunnen je hiermee niet helpen. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @De Elektricien 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik ben niet werkzaam bij Vodafone, laat ik dit eerst maar even zeggen. Het is super vervelend wat je overkomt. Het verhaal is hier op de community niet nieuw en de mensen die er over spraken waren ook niet tevreden. Wat het bedrijf allemaal wel of niet mag, dat weet ik niet maar zoals ik bij jou lees is het geen zuivere koffie. 

Het beste wat je kan doen is het klachtenfomulier invullen en het verhaal wat je hier schrijft aan hun toe te zenden. Deze afdeling neemt je klacht in behandeling en die kunnen een verdere onderzoek uitvoeren. De mensen van Vodafone op de community kunnen je hiermee niet helpen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic