stellie wrote:
dank voor snelle reactie.
maar veel abacadabra voor mij.
. icoontje: betekent dat, dat elke keer dat ik de telefoon aanzet, ik daarvoor moet betalen? ik vind dit heel vreemd, nooit geweest, en nu kost het mij geld. wat kan ik daaraan doen? ik heb geinformeerd bij kennis (ook vodafone prep. - motorola toestel) geen icoontje, geen probleem met beltegoed. ik snap het niet meer.
. volgens mijn belgeschiedenis heb ik vanaf 11 februari 1 x gebel, namelijk op 27 febr. voor de duur van 37 seconden. geen sms in deze periode. zoveel kan dat niet geweest zijn.
. slimme netwerkwissel??? geen idee. ik heb een motorola g7 plus. kun je me verder helpen hiermee?
. de mobiele data staan altijd uit. alleen als ik geen wifi heb en echt even online moet. daarna weer uit.
Wordt er prepaid tegoed afgeschreven zonder dat je bewust data hebt gebruikt of hebt gebeld? Dat is eigenlijk heel simpel uit te leggen. Je toestel gebruikt, eigenlijk altijd, internet om bijvoorbeeld apps op de achtergrond bij te werken of de e-mail te synchroniseren. Wanneer jij je toestel of mobiele data aanzet zullen de apps op je toestel meteen proberen te updaten/notificaties binnen te halen. Hierdoor kan je prepaid tegoed er onbewust snel doorheen gaan.
Hier enkele tips om dit tegen te gaan:
- Per app inschakelen welke app gebruik mag maken van mobiele data
- instelling wifi-assistentie uitschakelen
Wil je weten waar je mobiele data precies aan op gaat? In de instellingen van je mobiele telefoon kan je het datagebruik per app zien. Ook zijn hier speciale apps voor te downloaden in de appstore. Houd er rekening mee dat dit een indicatie is en het verbruik van Vodafone hierin leidend is.