1
Vraag
2
Reacties
YolandaKlaassen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wijziging data na weggaan bij Ziggo

Hi. Na vanaf het begin de combi Ziggo en Vodafone te hebben wilde ik overstappen en weg bij Ziggo. Na 1 maand weer teruggedraaid maar nu wel een telefoonrekening van 500 euro ivm gewijzigde data die kennelijk in de combideal zaten. Kennelijk is dit een wijziging in de uitvoering van je abonnement maar Vodafone geeft geen enkele informatie na beeindiging van Ziggo. Zou toch wel moeten eigenlijk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
YolandaKlaassen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag. Dat klopt, sorry voor niet sluiten van het probleem

 Het is inderdaad uitgezocht en coulancehalve is deel gecrediteerd. Super van Vodafone! 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Combinatie deal krijg je gratis bij je abonnement, daar hoef je niets voor te betalen. Als je stopt met deze combinatie, omdat je stopt bij Ziggo, dan komen deze gewoon te vervallen en kost je dat verder niets. Je valt dan weer in je normale data ipv dubbele data. Ik vraag me dan ook af of die 500,- euro wel iets te maken heeft met deze deal. Laat ik het zo zeggen, ik heb er nog niet eerder van gehoord op deze manier. 

Je moet alleen wel weer zorgen, als je terug bent bij Ziggo, dat je adres gegevens exact het zelfde zijn bij Vodafone als bij Ziggo, anders krijg je geen nieuwe combinatie deal. Maar die 500,- euro klinkt heel erg vreemd, er staat geen omschrijving bij je factuur?

YolandaKlaassen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi. Misschien niet duidelijk verteld. In die combikorting blijkt 300 gig te zitten. Die raakten we kwijt in een red together wat we al jaren hebben. Ik ben hoofdgebruiker en betaal de rekening. Mijn dochter heeft binnen mijn abonnement een nummer. Door het kwijtraken van die 300 gig, waar ik werkelijk niets meer van wist, is genoemd bedrag wat zij in die maand boven de bundel ging. Wat ik niet begrijp is dat er niet even een berichtje van Vodafone komt na stoppen met Ziggo, klant vanaf 2009!, had wel fijn geweest maar ook dat mijn dochter op sms van Vodafone of zij datalimiet wilde verwijderen, dat gewoon kon doen. Is mijn abonnement, waarom die sms niet naar mij, dan had ik die hoge kosten kunnen voorkomen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Naar mijn weten krijg je een sms bericht zodra je een bepaalde limiet bereikt. En je kan zelf dit in de hand houden door in je Red Together hoofd account aan te geven dat de Red Together Extra niet meer data mag gebruiken. Het instellen van lagere data, als je bundel bijna op is, kan je doen via BloX Beperkt InternetZonder Beperkt Internet betaal je je buiten bundel tarief zodra je bundel op is. In Nederland en in het buitenland beschermen we je tegen hoge kosten voor internetten buiten je bundel. Maar het stoppen van je combinatie deal en het controleren van je eigen data limiet is eigenlijk wel een verantwoordelijkheid van jezelf. (Info Vodafone: Naast één grote databundel hebben jullie ook één gezamenlijke rekening. Wil je het data-gebruik een beetje in de smiezen houden? Stel simpelweg een seintje in of zet je ‘m tussentijds op pauze via my Vodafone app.)

Ik begrijp die 500,- euro ook niet helemaal want bij Vodafone op de site staat: 

In Nederland heb je automatisch een datalimiet van € 100. Zodra je deze limiet hebt bereikt, blokkeren we je internet voor de rest van de maand. Zo voorkom je een hoger bedrag op je factuur. Het bedrag van € 100 kun je niet wijzigen. 

Maar goed, dat is niet aan mij om uit te zoeken, daarvoor moet je echt even wachten op iemand van Vodafone. Vandaag is @Vincent , of @Rikst, aanwezig om je te helpen en met je mee te kijken wat er nu is gebeurd. Ze kunnen je niet in detail vertellen waar het aan op is gegaan want dat heeft weer te maken met AVG wetgeving. Heb nog even geduld, er komt zeker een antwoord op je vraag.

Eventuele tip voor veilig online zijn van je kind:
https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/together/red-together-monitoren 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi @YolandaKlaassen 

Dat is wel een enorm bedrag, Ik snap dat je daar wel even van opkijkt. 

Ik zie dat je de afgelopen dagen hierover al contact met mijn collega's hebt gehad en dat je vanmorgen opnieuw contact hebt gezocht. Mijn collega's van de helpdesk zijn dit voor je aan het uitzoeken en hebben ook al de nodige acties uitgezet. Dit moeten we even afwachten, want het zal niet helpen als ik los daarvan me hier ook in ga mengen. Dat komt het overzicht en voortgang van reeds uitgezette acties vaak niet ten goede. 

 

YolandaKlaassen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag. Dat klopt, sorry voor niet sluiten van het probleem

 Het is inderdaad uitgezocht en coulancehalve is deel gecrediteerd. Super van Vodafone! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic