1
Vraag
2
Reageer en help mee
baha

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom heb ik een hoge factuur met verbruikskosten?

Ik heb extra kost krijgen een minder dan 30 gb met red together wat dit eigenlijk. Jullie kunne beginnen nieuwe diefstal methode ? 

Ik heel erg boos en had ik al opzeggen geda

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Het is altijd vervelend dat je onverwachte kosten tegen komt. Maar zou je dan niet eerst even afwachten wat een Vodafone medewerker je te vertellen heeft? Ben je in het buitenland of heb je toevallig thuis slecht Wifi bereik gehad? Het kan natuurlijk ook aan jezelf liggen, het is het beste dat je dit eerst met Vodafone gaat uitzoeken voor je maar gelijk zegt dat het aan Vodafone ligt. 

Nee, ik ben niet werkzaam bij Vodafone en sterker nog, ik heb geen abonnement bij Vodafone. Er zijn hier mensen van Vodafone online die je kunnen helpen. Ze kunnen zien of er daadwerkelijk kosten zijn gemaakt, alleen niet inzien waaraan. Heb nog even geduld en dan helpen ze je verder. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @baha, welkom hier. 

Een hoge factuur is altijd schrikken! Maar om dit nu direct diefstal te noemen is niet terecht. Ik ben even met je mee gaan kijken naar de reden waarom je een hogere factuur hebt gekregen. Je hebt een abonnement waarbij 50 GB internet zit. Als we dit omrekenen naar MB's dan zit je op 51.200 MB (1GB is namelijk 1024 MB). 

Op de factuur staat het volgende aangegeven: 

 

Je ziet hierbij dus dat het aantal MB dat je hebt verbruikt (61.265 MB) een stuk hoger is. Je hebt 10.065 MB meer verbruikt dan de databundel binnen je abonnement. Hiervoor zijn kosten buiten de bundel berekend. Voor mobiele data binnen de EU (buiten de bundel) wordt per 200 MB een bedrag van € 2,- gerekend.

Om zoiets in de toekomst te voorkomen kun je altijd nog de BloX Beperkt Internet activeren. Deze BloX zorgt ervoor dat als jij door je databundel heen bent er geen kosten worden berekend voor data buiten de bundel, maar dat je internetsnelheid wordt verlaagd. Indien gewenst kan ik deze voor je aanzetten, maar dit is ook mogelijk in My Vodafone. 

baha
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

deze abonnee over de RedTogether Ziggo korting, jullie zijn allemaal leugenaars. Wat betekent het om de Ziggo-korting te verwijderen en een bundel van 100 GB te verlagen als de abonnementsperiode afloopt? Het is toch oneerlijk om te factureren alsof deze abonnee slechts één keer in 11 maanden is overschreden? Ik sta erachter, jullie plegen diefstal. Jullie zijn leugenaars.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

@baha Ik wil je vragen om bij het plaatsen van een bericht de huisregels in acht te houden en op een respectvolle en volwassen wijze te reageren. In dit geval zijn termen zoals leugenaars en diefstal niet aan de orde. De Gratis Extra's omdat je Vodafone en Ziggo combineert zijn komen te vervallen, omdat het Ziggo abonnement is opgezegd per 20 februari 2024. Als je één van beide abonnementen opzegt, dan komen de voordelen zoals korting op je abonnement en een verdubbeling van de data logischerwijs te vervallen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic