1
Vraag
2
Reacties
Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Vodafone metadata

https://www.iculture.nl/nieuws/europese-providers-tegen-private-relay/

hallo allemaal, na het lezen van bovenstaand artikel (in het linkje) vraag ik mij af; bouwt Vodafone inderdaad een profiel op van gebruikers? Kan en mag dit? Wat gebeurd er met de metadata van een gebruiker? Word dit uitgewisseld? 
Zelf ben ik erg op mijn privacy gesteld. Dat Vodafone mijn gegevens heeft daar ik een klant ben vind ik prima. Maar profielen opbouwen en eventueel ergens mee uitwisselen ben ik op tegen. De private relay van Apple is juist een beschermende functie. In mijn ogen zou je als provider dit (moeten) omarmen. Maar goed, ik ben benieuwd naar bevredigende antwoorden van Vodafone.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Andr3 
Ik werk niet voor Vodafone maar kan je wel melden dat alles wat Vodafone doet met je gegevens, staat beschreven in de algemene voorwaarden. Daarnaast kan je in je My Vodafone zelf aangeven wat Vodafone met je gegevens mag doen. Deze kan je vinden in je My Vodafone onder het kopje Gegevens en Privacy (online is het het beste om dit te bekijken, dus niet via de app). 

Daar staat ook deze zin:
Jouw privacy is belangrijk. Daarom kun je hier aangeven welke gegevens je met Vodafone wilt delen.
Meer informatie nodig? Lees dan Privacy Statement.

En het stukje van iCulture begrijp ik wel dat de providers het niet leuk vinden. Alles verloopt nu via Apple en eigenlijk weet je ook niet wat daar mee gebeurd. Al hoewel ik Apple meer vertrouw met mijn gegevens dan Google of toestellen met Android. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Andr3 
Ik werk niet voor Vodafone maar kan je wel melden dat alles wat Vodafone doet met je gegevens, staat beschreven in de algemene voorwaarden. Daarnaast kan je in je My Vodafone zelf aangeven wat Vodafone met je gegevens mag doen. Deze kan je vinden in je My Vodafone onder het kopje Gegevens en Privacy (online is het het beste om dit te bekijken, dus niet via de app). 

Daar staat ook deze zin:
Jouw privacy is belangrijk. Daarom kun je hier aangeven welke gegevens je met Vodafone wilt delen.
Meer informatie nodig? Lees dan Privacy Statement.

En het stukje van iCulture begrijp ik wel dat de providers het niet leuk vinden. Alles verloopt nu via Apple en eigenlijk weet je ook niet wat daar mee gebeurd. Al hoewel ik Apple meer vertrouw met mijn gegevens dan Google of toestellen met Android. 

Andr3
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ja de privacy is goed beschermd naar Europese regelgeving. Zelf heb ik ook meer vertrouwen in de privacy van Apple dan die van Google. Door dit artikel wou ik het toch even zeker weten dat voor iedere klant het gewaarborgd blijft. Niet dat ‘achter de schermen’ toch geschoven word met data.

Andr3
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ooh @Energieboy  even sorry ik drukte op de verkeerde knop. Oplossingknop i.p.v. reageren knop 😄😄

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic