1
Vraag
2
Reacties
Siem van Malm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone / Ziggo ontkoppelen

Goedendag,

 

Ik zit met een Ziggo/Vodafone probleem en heb inmiddels al 3 medewerkers telefonisch gesproken (Vodafone + Ziggo?), maar geen van allen konden mij concreet op dat moment helpen.  Sterker nog, het is alleen maar erger geworden doordat de 2e werknemer iets heeft aangepast in mijn Vodafone gegevens waardoor ik geen toegang meer heb tot MyVodafone. De 3e werknemer merkte ook op dat dit een verkeerde handeling was. Deze 3e werknemer kwam tot een conclusie dat hij alleen een verzoek ticket kon aanmaken wat 3 dagen zou kunnen duren…

 

Het probleem:

Ik ben verhuist en heb een Ziggo pakket aangeschaft. 
Hiervoor woonde ik bij mijn ouders die zelf ook al een Ziggo pakket hadden (voorheen UPC). 
Hiervoor hadden ze vervolgens ook een MijnZiggo account met een inlognaam (geen e-mailadres) en wachtwoord. 

Een hele poos later was het mogelijk om een Vodafone abonnement te koppelen om in aanmerking te komen voor diverse voordelen. 
Hiervoor heb ik mijn Vodafone gekoppeld aan het Ziggo account van mijn ouders. 
Hierdoor veranderde de inlognaam van mij ouders’ Ziggo account naar mijn e-mailadres (dezelfde inlog gegevens van Vodafone). 
Vond ik niet handig maar goed, we hadden de voordelen van de samenvoeging. 

Echter heb ik nu dus in mijn eigen huis mijn eigen Ziggo pakket. Hiervoor wil ik met mijn e-mail adres een MyZiggo account aanmaken en hieraan mij Vodafone account koppelen. 
De volgende zaken moeten dus gebeuren:

 

1- het MyZiggo account van mij ouders moet terug naar originele staat van voordat ik mijn Vodafone koppelde. Mijn Vodafone moet hiervan losgekoppeld worden. 

2- mijn e-mailadres moet losgekoppeld worden van het Ziggo account van mijn ouders zodat ik deze kan gebruiken om mijn eigen MyZiggo account kan aanmaken. Op dit moment krijg ik uiteraard de melding dat dit mail adres al in gebruik is. 

3- zodra ik met mijn eigen e-mail adres een MyZiggo account heb aangemaakt moet mijn Vodafone account weer gekoppeld worden. 
Mijn ouders gebruiken zelf inmiddels ook Vodafone dus kunnen zij hun Vodafone vervolgens koppelen met hun MyZiggo account. 

Is dit via deze weg door de moderators/werknemers op te lossen? 
Zoals al aangeven is het telefonisch via beide klantenservices niet gelukt en werd ik meer van het spreekwoordelijke kastje naar de muur gestuurd. 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Siem van Malm

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Siem van Malm
Een warm welkom hier op de Vodafone Community!

Wat een onhandige samenloop van omstandigheden! Ik kan mij zeker voorstellen dat je het gevoel hebt dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Kort samengevat heb je drie verzoeken. Laat ik hier per verzoek op in gaan. 
 

1- het MyZiggo account van mij ouders moet terug naar originele staat van voordat ik mijn Vodafone koppelde. Mijn Vodafone moet hiervan losgekoppeld worden. 
Het loskoppelen van jouw My Vodafone account kan geregeld worden. Echter, het account van jouw ouders kan niet terug naar de originele staat. Het is namelijk niet meer mogelijk om je te registeren voor Mijn Ziggo zonder e-mailadres. Wel kunnen we het zo regelen dat zij zich opnieuw registeren met een eigen e-mailadres. We verwijderen dan hun huidige Mijn Ziggo account, zodat jouw My Vodafone account los komt te staan en zij zich opnieuw kunnen registeren met hun eigen gegevens.
 

2- mijn e-mailadres moet losgekoppeld worden van het Ziggo account van mijn ouders zodat ik deze kan gebruiken om mijn eigen MyZiggo account kan aanmaken. Op dit moment krijg ik uiteraard de melding dat dit mail adres al in gebruik is. 
 

3- zodra ik met mijn eigen e-mail adres een MyZiggo account heb aangemaakt moet mijn Vodafone account weer gekoppeld worden. 
Mijn ouders gebruiken zelf inmiddels ook Vodafone dus kunnen zij hun Vodafone vervolgens koppelen met hun MyZiggo account.


Deze vragen hangen met elkaar samen. Het is mogelijk om jouw My Vodafone los te koppelen. Je eigen My Vodafone account blijft dan actief (met de huidige gegevens) en vanuit daar kun je dan via het kopje ''Gegevens'' je profiel uitbreiden. Door het account uit te breiden kun je je nieuwe Mijn Ziggo account registeren en is deze direct gekoppeld aan jouw huidige My Vodafone account.

Kleine toevoeging nog. Ik las dat je nu helemaal geen toegang meer hebt tot My Vodafone. Naast bovenstaande is het dus ook mogelijk om je huidige My Vodafone account te verwijderen, zodat zowel jouw ouders voor Mijn Ziggo als jij voor My Vodafone (en je nieuwe Mijn Ziggo account) opnieuw kunt registeren. 

Uiteraard heb ik wat gegevens van je nodig om dit te regelen! Wil je mij een privéberichtje sturen met daarin de volgende informatie? 
Naam contractant: 
E-mailadres:
Gebruikersnaam My Vodafone/Mijn Ziggo:
Adresgegevens: 
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer
Geboortedatum:

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hartelijk dank voor jouw privéberichtje @Siem van Malm. Ik heb zojuist gereageerd en ga er vanuit dat het nu helemaal in kannen en kruiken komt. Laat je het ons hier weten 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Siem van Malm 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heel vervelend dat dit allemaal zo is verlopen. Ze werken duidelijk allemaal langs elkaar heen en dat maakt het er niet beter op. Ik wil je bij deze laten weten dat je je Ziggo en Vodafone account niet met elkaar hoeft te koppelen om extra korting en/of diensten te krijgen bij Vodafone en Ziggo. Alleen je Vodafone abonnement en Ziggo abonnement moeten op hetzelfde adres zijn ingeschreven en dat controleert Vodafone/Ziggo op de achtergrond en dan is het geregeld. Dus je accounts hoef je NIET te koppelen!

En dan het ontkoppelen en goed voor je maken kan zeker hier via de Community. Normaal doet Steven dit, maar die is met vakantie. Gelukkig zijn er andere community medewerkers die je ook kunnen helpen.

Het is zeker dus zeker mogelijk om deze weer te laten ontkoppelen. Ik kan dit niet voor je doen, ik werk namelijk niet voor Vodafone. Maar gelukkig is Alex er wel, hij is werkzaam bij Vodafone en @Alex kan je een privé bericht sturen via hier! Je kunt op die pagina, links bovenaan klikken, op een nieuw bericht (dat is het rode vlakje met het potloot erin). Vervolgens voeg je hem toe als ontvanger en kan je je bericht, incl. berichtonderwerp, schrijven. Hij is dus werkzaam bij Vodafone en kan je verder helpen als hij onderstaande gegevens heeft ontvangen!


In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:

- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
- E-mailadres waarmee een account is aangemaakt

Deze gegevens zijn privé en worden dan ook privé aan Alex toegezonden, verder ziet niemand deze gegevens. Maar dan wel privé aan hem toezenden via deze link! Zodra hij dit heeft aangepast zal hij je berichten. 

Meer informatie is ook te lezen op deze pagina.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Siem van Malm
Een warm welkom hier op de Vodafone Community!

Wat een onhandige samenloop van omstandigheden! Ik kan mij zeker voorstellen dat je het gevoel hebt dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Kort samengevat heb je drie verzoeken. Laat ik hier per verzoek op in gaan. 
 

1- het MyZiggo account van mij ouders moet terug naar originele staat van voordat ik mijn Vodafone koppelde. Mijn Vodafone moet hiervan losgekoppeld worden. 
Het loskoppelen van jouw My Vodafone account kan geregeld worden. Echter, het account van jouw ouders kan niet terug naar de originele staat. Het is namelijk niet meer mogelijk om je te registeren voor Mijn Ziggo zonder e-mailadres. Wel kunnen we het zo regelen dat zij zich opnieuw registeren met een eigen e-mailadres. We verwijderen dan hun huidige Mijn Ziggo account, zodat jouw My Vodafone account los komt te staan en zij zich opnieuw kunnen registeren met hun eigen gegevens.
 

2- mijn e-mailadres moet losgekoppeld worden van het Ziggo account van mijn ouders zodat ik deze kan gebruiken om mijn eigen MyZiggo account kan aanmaken. Op dit moment krijg ik uiteraard de melding dat dit mail adres al in gebruik is. 
 

3- zodra ik met mijn eigen e-mail adres een MyZiggo account heb aangemaakt moet mijn Vodafone account weer gekoppeld worden. 
Mijn ouders gebruiken zelf inmiddels ook Vodafone dus kunnen zij hun Vodafone vervolgens koppelen met hun MyZiggo account.


Deze vragen hangen met elkaar samen. Het is mogelijk om jouw My Vodafone los te koppelen. Je eigen My Vodafone account blijft dan actief (met de huidige gegevens) en vanuit daar kun je dan via het kopje ''Gegevens'' je profiel uitbreiden. Door het account uit te breiden kun je je nieuwe Mijn Ziggo account registeren en is deze direct gekoppeld aan jouw huidige My Vodafone account.

Kleine toevoeging nog. Ik las dat je nu helemaal geen toegang meer hebt tot My Vodafone. Naast bovenstaande is het dus ook mogelijk om je huidige My Vodafone account te verwijderen, zodat zowel jouw ouders voor Mijn Ziggo als jij voor My Vodafone (en je nieuwe Mijn Ziggo account) opnieuw kunt registeren. 

Uiteraard heb ik wat gegevens van je nodig om dit te regelen! Wil je mij een privéberichtje sturen met daarin de volgende informatie? 
Naam contractant: 
E-mailadres:
Gebruikersnaam My Vodafone/Mijn Ziggo:
Adresgegevens: 
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer
Geboortedatum:

Siem van Malm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Energieboy ,

 

Hartstikke bedankt voor je reactie!

Ik zag dat Cecilia ook al gereageerd had. Ik zal haar een privé berichtje sturen.

Siem van Malm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Cecilia ,

 

Bedankt voor je reactie!

Inmiddels heb ik van mijn ouders begrepen dat zij met hun Ziggo klantennummer al reeds een nieuw MijnZiggo account hebben aangemaakt met hun e-mailadres.

 

Zelf zit ik nog wel met de volgende problemen:

 

In zowel de MyVodafone app als de MijnZiggo app kan ik niet meer inloggen met mijn oude inloggegevens. 

Als ik in beide apps een nieuw wachtwoord wil aanvragen krijg ik de melding "Dat ging niet goed. Wil je het later nog eens proberen?" of "Oei.. Het is niet gelukt om de e-mail te sturen. Probeer het straks nog eens. Geen succes? Neem dan contact met ons, dan helpen we."

Echter, als ik op internet wil inloggen met mijn oude inloggegevens (zowel in MijnZiggo als MyVodafone) krijg ik meteen de melding:

Selecteer de omgeving waar je naartoe wilt:

"Accounts samenvoegen".

 

Ik twijfel echter om hierop door te klikken want ik weet niet met welk Ziggo account mijn Vodafone wilt samenvoegen. Met mijn Ziggo klantennummer of weer die van mijn ouders?

 

Ik zal in ieder geval je een privé berichtje sturen met de gevraagde gegevens.

Nogmaals, hartstikke bedankt voor alle hulp!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hartelijk dank voor jouw privéberichtje @Siem van Malm. Ik heb zojuist gereageerd en ga er vanuit dat het nu helemaal in kannen en kruiken komt. Laat je het ons hier weten 🙂

Siem van Malm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartstikke bedankt Cecilia!!!

Ik geloof dat alles werkt! 🙂 

 

Heb zojuist een nieuwe MyVodafone account geregistreerd met mijn eigen e-mailadres. 

De eerste keert gaf hij nog even een foutmelding maar de tweede keer lukte het wel.

Hierna heb ik inderdaad gekozen voor account "uitbreiden" en hier mijn (nieuwe) Ziggo klantnummer aan toegevoegd. 

Zo te zien is alles zoals het hoort, hartstikke bedankt! Ben er erg blij mee.

 

Als laatste vraag nog, als ik mijn wachtwoord wil veranderen, kan ik dat dan in 1 van de 2 omgevingen doen (My Vodafone/Mijn Ziggo) en wordt dit dan gesynchroniseerd tussen beide systemen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Wat een perfect teamwork zo @Siem van Malm! Fijn dat alles nu weer in kannen en kruiken is. Wat betreft je laatste vraag; de accounts zijn inderdaad gesynchroniseerd. Het wijzigen van het wachtwoord geldt dan ook gelijk voor beide accounts, omdat ze zijn gekoppeld 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic