jean.bastens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SMS: We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet

Ik krijg regelmatig (al een paar jaar) een SMS bericht:

We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet.

Ga naar  WWW,VODAFONE.NL/STARTUP om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

 

Het probleem is dat internet niet in het buitenland werkt, telefonie wel.

Ik heb meerdere Vodafone winkels bezocht, echter niemand kan mij hier mee helpen.

Bij het filiaal in Maastricht kreeg ik zelfs het advies om naar het buitenland te gaan en vandaar uit de service dienst van Vodafone te bellen. Geprobeerd: dit lukt helemaal niet.

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jean.bastens 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Die melding kan je gewoon vergeten. Daar is een melding probleem bij Vodafone en elke keer bij een update krijg je zo'n sms binnen. Heel onhandig, maar er is nog niets aan te doen. Dus die melding kan je vergeten, heeft niets met je account te maken.

Heb je in Nederland wel internet dan? Zo ja, heb je dan wel roaming aan staan als je naar het buitenland gaat? Zo ja, heb je dan je APN gegevens wel goed ingevoerd in je toestel (hoef je normaal gezien niet in te voeren, maar controleer het wel even). Daarnaast zo ik zelf ook het advies geven om naar een Vodafone winkel te gaan. Die kunnen het bekijken in je toestel en eventueel bellen met de klantenservice wat er aan de hand is en of buitenland instellingen bij hun ook actief is. 

jean.bastens
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In Nederland werkt alles prima. Zoals ik al vermelde ben ik bij meerdere filialen geweest, zij hebben de instellingen gecontroleerd en in het filiaal gaven ze mij het advies om naar het buitenland te gaan en dan naar service te bellen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan zou ik dat advies aannemen en uitproberen 🙂

Laury

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben nieuw bij Vodafone en heb dit probleem ook hier in Nederland. De CarPlay van m’n auto verbreekt constant de verbinding omdat er geen internet is. Ik heb meer dan voldoende data beschikbaar, maar blijkbaar gaat er iets niet goed. Krijg ook zo nu en dan een sms van Vodafone met dezelfde mededeling die jij ook noemt. Heb de APN gegevens goed ingevuld. Maar na iedere update van iOS op m’n telefoon, is m’n verbinding met Vodafone helemaal verbroken, kan ik niet eens sms’en of op WhatsApp, alleen maar bellen. Ook moet ik na iedere opdagen steeds weer m’n pin intoetsen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Laury 
Even een uitleg over het opnieuw invoeren van je pincode

als je toestel weer een iOS update heeft gehad. Dit is heel normaal en dat heeft iedereen, bij elke provider. Dus dat is geen probleem en heel normaal. 

Update sms krijgen veel mensen, wat natuurlijk heel vervelend is. Maar dat sms berichtje kan je gewoon vergeten en verwijderen. Vodafone heeft dan op dat moment nog helemaal niets gedaan met je toestel, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Daarnaast, ik ga er even vanuit dat je een iPhone hebt, doet Apple ook niets met je instellingen, het is dan erg vreemd dat je geen verbinding meer hebt. Het duurt altijd even voor je weer normaal gebruik kan maken van Vodafone omdat je simkaart elke keer, na elke update, weer contact moet maken net het netwerk. 

Daarnaast gebruik ik zelf CarPlay en heb geen last van het probleem dat mijn verbinding wegvalt met Vodafone. Staat je toestel niet toevallig zo ingesteld wanneer je auto gaat rijden, en je telefoon contact maakt, dat je internet uit moet gaan, of bellen. Ik heb namelijk deze zo ingesteld wanneer ik ga rijden, mensen een sms bericht ontvangen dat ik aan het rijden ben en dus niet bereikbaar. Wie weet is dat bij jou ingesteld in iets anders. 

Bij twijfel, ga even langs een Vodafone winkel en laat er naar kijken. Mijn gevoel is dat het een instelling is, maar kan het ook fout hebben. Succes in ieder geval. 

Laury

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Energieboy 

Bedankt voor je reactie. Ik ben net terug in NL na 20 jaar in de VS te hebben gewoond. Daar hoefde ik nooit m’n pincode in te toetsen na iedere iOS update. Maar dat zal hier dus wel wennen 😊

De mogelijkheid die je noemt over het verbreken v.d verbinding in CarPlay, is heel logisch, ware het niet dat het meestal gebeurt na zo’n vijf minuten, maar een enkele keer pas na een half uur. Als het dus aan een instelling ligt, lijkt het me dat dit heel consequent direct na het wegrijden zou gebeuren.

Ik ga maar naar een Vodafone winkel om ze daar naar m’n instellingen te laten kijken en vraag de dealer of ze dat ook willen doen met de app.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic