1
Vraag
2
Reacties
asjemenau

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Red Essential 2021 | Gebruik en Tarieven

Vandaag is mijn Red Together Extra nummer uit de Together groep gehaald en omgezet naar een (speciaal) Red Essential abo.

In My Vodafone is duidelijk te zien wat in de bundel valt:

- 10 GB (+10GB i.c.m. Ziggo)

- onbeperkt bellen+sms-en NL/EU

- bellen 100min. naar EU

- 30sms/60min/30MB over de Wereld

 

Nu 2 vragen:

1a] Hoeveel van de 20GB data mag kosteloos in de EU worden verbruikt ?

1b] Waarschijnlijk staat alles in een overzicht van tarieven voor Red Essential,

maar zowel in My Vodafone, als op Vodafone.nl kan ik niets (recents) vinden.

Wat zijn de (maand)kosten voor dit abo en gebruik buiten de bundel ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @asjemenau,

 

Goede vragen die je stelt! Zeker als het een tussenoplossing is en geen regulier abonnement. Wat betreft de eerste vraag heeft @Energieboy gelijk en geldt er geen soortgelijke restrictie zoals bij Red Together het geval was. Ik zie dat het abonnement gisteren is omgezet door mijn collega. Je hebt daar als het goed is een e-mail over ontvangen. In deze e-mail staat ook een speciaal telefoonnummer en ik wil je vragen voor je tweede vraag voor de zekerheid even telefonisch contact op te nemen. Je komt dan direct bij de juiste afdeling uit die dit in orde voor je hebben gemaakt en je alle informatie kunnen vertellen 🙂

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @asjemenau 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Op de pagina van Fair Use Policy, van Vodafone, kan je zien wat je mag gebruiken als klant binnen de EU. Daar is het volgende te lezen: Vanaf 1 juni 2017 kun je je abonnement in de EU net zo gebruiken als in Nederland. Dit heet “Roam Like At Home”. Het Nederlandse tarief is nu ook het tarief voor in de EU. Hier gelden wel bepaalde voorwaarden voor. De Fair Use Policy (FUP) heeft als doel om onredelijk gebruik in het buitenland te voorkomen.

Je abonnement moet wel heel speciaal zijn want deze komt in het abonnementen lijstje niet voor. Hoe, en waar heb je deze afgesloten?

asjemenau
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Energieboy,

 

Dit Essential abo is een (tussen-)oplossing vanuit een Together Extra (groeps-)abo.

De FUP voor EU data is mij bekend, maar binnen Red Together gold ook een redelijke beperking op de databundel van 200GB (in ons geval).

Zekerheidshalve wil ik dus weten waar de tarieven staan voor gebruik binnen/buiten de bundel voor dit Red Essential abo ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als dit een tussen oplossing is dan gelden de Red abonnement regels en die staat in de Fair User Policy. Er staan daar geen beperkingen voor een Red abonnement, alleen voor Together en Unlimited, en Prepaid. Je mag er dus vanuit gaan dat je gewoon je data kan gebruiken. Maar voor de zekerheid vragen we het even aan @Alex , hij is werkzaam bij Vodafone en kan je dit haarfijn uitleggen 😉 - ik heb hem zojuist geroepen dus hij weet dat je z'n hulp nodig hebt. 

Nog even geduld, hij zal je helpen en vanuit mij nog een hele fijne dag gewenst, en vakantie (neem aan dat je naar het buitenland gaat) 😁

asjemenau
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Klopt ! Dank je wel !

Ben sowieso benieuwd wat het maandbedrag van dit abo gaat zijn.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @asjemenau,

 

Goede vragen die je stelt! Zeker als het een tussenoplossing is en geen regulier abonnement. Wat betreft de eerste vraag heeft @Energieboy gelijk en geldt er geen soortgelijke restrictie zoals bij Red Together het geval was. Ik zie dat het abonnement gisteren is omgezet door mijn collega. Je hebt daar als het goed is een e-mail over ontvangen. In deze e-mail staat ook een speciaal telefoonnummer en ik wil je vragen voor je tweede vraag voor de zekerheid even telefonisch contact op te nemen. Je komt dan direct bij de juiste afdeling uit die dit in orde voor je hebben gemaakt en je alle informatie kunnen vertellen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic