1
Vraag
2
Reacties
A.J.K

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apple watch en OneNumber bestellen via My Vodafone geeft foutcode 500

Goedendag,

 

bij het aanvragen van OneNumber via de Vodafone App krijg ik telkens een status code 500 en is mijn winkelwagen leeg.

ik ben ook naar een Vodafone winkel geweest hiervoor en was verteld dat het alleen via de App mogelijk was.

is hier iets aan te doen, of is het gewoon niet mogelijk?

 

Manzo. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Yes, dat klopt als een bus @A.J.K 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Hi @A.J.K, goedemorgen!

Laten we eens kijken of we via deze weg samen de foutmelding kunnen oplossen. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk welke foutmelding je precies krijgt te zien als je OneNumber probeert te bestellen. Kun je eens een screenshot van de foutmelding delen?

A.J.K
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1714466924136390189658250501785.jpg

 dit is de foutcode.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Bedankt @A.J.K. Ik zag in My Vodafone o.a. dat er twee profielen waren welke niet de juiste rechten hebben om OneNumber te bestellen. Dit heb ik zojuist voor je aangepast tot 1 profiel met de juiste rechten. Verder heb ik op de achtergrond ook een instelling opnieuw ingeschakeld. Zou je later vandaag nogmaals willen proberen om OneNumber te activeren? Herstart vooraf wel even je toestel en Apple Watch alvorens je OneNumber gaat bestellen.

A.J.K
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas wil het nog steeds niet werken. Zou misschien kunnen komen doordat ik er een Apple Watch bij wil bestellen gezien ik die nog niet heb. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Deze bestelling zou je normaliter in één keer moeten kunnen plaatsen zoals hier ook staat aangegeven. Om een Apple Watch met een OneNumber abonnement bij ons te kunnen kopen moet je een actief Vodafone abonnement hebben en een iPhone XR of nieuwer. Ik heb dan ook een case aangemaakt naar onze technische dienst om te laten onderzoeken wat er precies misgaat. Dit is case 13799096. Je zal spoedig van hen horen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Hi @A.J.K 
Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen in de case. De simkaart met jouw mobiele nummer eindigend op 6200 is sinds 30 april in een Samsung toestel geregistreerd. OneNumber is alleen beschikbaar icm Apple apparaten met minimaal iOS 17.1 en WatchOS 10.1. 

Even ter dubbelcheck. Heb je de aanvraag voor OneNumber inderdaad gedaan via een Samsung toestel? Ik zie namelijk wel dat de simkaart eerder geregistreerd is geweest in een iPhone 15. 

A.J.K
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey, ik heb eind februari wel mijn nummer 1861 verlengd met een iphone 15 en heb die combinatie nu ook in gebruik.

Hoewel dat abonnement pas op 3 juli in gaat, ziu het dan mogelijk zijn dat ik dan pas OneNumber aan kan vragen??

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

@A.J.K Wil je dat mobiele nummer eens in je Community profiel onder het kopje 'Persoonlijke Informatie' toevoegen? Op basis van de huidige gegevens vind ik namelijk alleen het nummer eindigend op 6200. En je geeft aan dat het abonnement van dat nummer op 3 juli ingaat. Is het nummer op dit moment in bezit bij een andere provider? Zo ja, dan zou het namelijk kunnen kloppen dat OneNumber nog niet te bestellen is, omdat dat alleen mogelijk is met een actief Vodafone abonnement.

A.J.K
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb het mobiele nummer toegevoegd, en dat nummer is altijd bij Vodafone geweest. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Bedankt @A.J.K. Bij dit nummer kan je inderdaad op dit moment niet OneNumber bestellen omdat er sprake is van een openstaande order op dat klantnummer. Dit heeft te maken met de verlenging van je abonnement. 

De verwarring zat er eerder in doordat je in het profiel het nummer eindigend op 6200 had vermeld. Hier kan je dus geen OneNumber voor bestellen omdat die simkaart op dit moment in een Samsung toestel zit. Stel dat je deze in een iPhone zou stoppen, dan kan je voor dit nummer wel OneNumber bestellen en gebruiken.

A.J.K
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dus als ik tot 3 Juli wacht, kan ik wel op 1861 OneNumber bestellen?? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3103Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Yes, dat klopt als een bus @A.J.K 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic