1
Vraag
2
Reacties
Sdaalen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vodafoon garantie batterij ?


Hallo,

ik heb een iPhone 8 met abbo bij vodafoon. Toestel is nu 1jaar en 3 maanden oud.

toestel viel een paar keer uit, dus ik langs vodafoon. Die vertelde me ga eerst even langs Apple care in Breda om te kijken of hun iets voor je kan betekenen.

Ik langs Apple care, die hebben een test uitgevoerd ,nieuwe installatie er op gezet en werd mij verteld dat het geen hardware  fout was . En dat de batterij nog 93 procent goed was.  Zo te  zien was alles in orde. Verkoopster vertelden mij als de klacht terug komt moet ik naar vodafoon terug gaan want het 2e jaar valt de garantie onder vodafoon. 
 

Naar 1 dag  viel de telefoon weer uit, en stond de telefoon helemaal bol(batterij)

ik naar vodafoon, telefoon wordt opgestuurd naar dynafix. Met de melding op het de servicebon geen valschade of dergelijke zichtbaar.(ik ben er heel zuinig op)

krijg ik bericht van dynafix in mijn mail. Dat de batterij schade niet valt onder de garantie. Dat ze hem ook niet meer konden repareren, En dat ze wel een voorstel konden doen voor een andere telefoon en of ik dan even 430€ wilden betalen!!!

ik schrok daar dus best van. Betekent dus dat de batterij die opgeblazen is het toestel zo heeft beschadigd dat die niet meer te maken valt?

waar staan die regels over die garantie? Hebben ze het dan over Apple garantie of over vodafoon garantie?

 

en kan vodafoon niets meer voor mij betekenen voor een toestel dat maar 1 jaar en 3 maanden is! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik hoor graag wat hier uit komt @Sdaalen vanuit Dynafix, Apple etc.
Zover ik weet (maar ik kan dit mis hebben), zit op de batterij geen 2 jaar garantie. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Sdaalen 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat een vervelend verhaal. Ik heb de site er nog eens bij gepakt en daar staat:
Op de meeste toestellen zit 2 jaar garantie. Schade repareren we binnen die periode voor niks. Tenzij het water-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt.

Heb je geen garantie meer? Dan betaal je € 36,30 onderzoekskosten. We sturen je een prijsopgave van de reparatiekosten. En dan bepaal je zelf of dat het waard is.

Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF).

Tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.


Als je iPhone schade heeft waardoor het vervangen van de batterij lastiger is, zoals een gebarsten scherm, moet dat probleem eerst worden opgelost voordat de batterij kan worden vervangen. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie. Een batterij is een gebruiksvoorwerp en deze kan buiten de garantie vallen omdat je hem gebruikt. Ik begrijp niet goed wanneer je bij Apple bent geweest dat die zegt dat je batterij nog goed is, en dat de reparateur van Vodafone zegt dat deze is opgeblazen. Dit zou Apple dan ook gezien moeten hebben, lijkt me?! (of heeft deze hem niet open gehad?)

Ik zou, maar dat is mijn idee hier over, het toestel laten terug sturen, en dan maar € 36,30 onderzoekskosten betalen, en zien wat er nu aan de hand is. Terug gaan naar Apple, want daar ben je geweest en toen was het in orde. En daar vragen wat er nu aan de hand is. Maar goed, dat zou ik gedaan hebben, ik weet niet wat je zelf wil doen. Want het is natuurlijk wel vreemd dat wanneer je hem bij Apple brengt ze er niets aan zien en nu bij de reparatie afdeling van Vodafone wel. Een van de twee heeft het dan toch niet aan het juiste eind. Maar nogmaals, dat zijn mijn directe gedachten hier over, ik kan het natuurlijk ook volledig mis hebben en dat het gewoon helemaal klopt!! Dus pin me er niet aan vast en doe vooral wat je zelf wil doen.

Reparatie over batterijen bij Apple kan je hier lezen. Mocht je nog dingen willen lezen over garantie en waar je recht op hebt, lees dan ook dit artikel eens. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Sdaalen 
Welkom op de Community. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! 
Ik zie dat @Energieboy al heel veel informatie heeft gegeven over een reparatie van je toestel. Het klopt wat hij aangeeft.
Heb je inmiddels het toestel terug gevraagd? Of ga je het laten repareren via Dynafix? 

Sdaalen
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Energieboy 


Toen ik bij AppleCare was , toen was het probleem dat alleen maar de telefoon uit viel. Toen stond die nog niet bol.

AppleCare heeft hem opnieuw geïnstalleerd zodat we konden uit sluiten of het een software probleem was.

eenmaal thuis gekomen is die bol gaan staat, en daarna is die pas naar die dynafix gestuurd door vodafoon. Dus dat onderzoek is nu al gedaan door dynafix.

en die hebben dus bepaald geen garantie, maar heel onduidelijk waarom niet .

 

@Steven Vodafone 

nou laten maken door dynafix zeker niet, dan nog liever 7maande abbo betalen en weg bij vodafoon als die niks voor mij kunnen doen.

maar ik ga vandaag bellen met iedereen , kijken hoe het nu zit.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik hoor graag wat hier uit komt @Sdaalen vanuit Dynafix, Apple etc.
Zover ik weet (maar ik kan dit mis hebben), zit op de batterij geen 2 jaar garantie. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic