1
Vraag
2
Reageer en help mee
kbaurichter

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

kan niet gebeld worden , zelf wel bellen, ontvang wel SMS, internetsite verbinding is goed

Hallo

 

Toevallig -of niet-  is  niet gebeld kunnen worden mijns inziens ontstaan op de dag dat  ik van Nederland naar Frankrijk reisde 

Toen kon ik opeens niet gebeld worden, wel internetten en sms  ontvangen en whatsappen (en whatsapp bellen)  natuurlijk; 

De beller hoort 1x overgaan en dat dit nummer geen bereik heeft 

 

Teruggekomen in Nederland blijft het probleem echter bestaan

 

ik heb een Samsung 8+ en  een Vodafone abonnement het probleem bestaat sinds 20 mei nu

Vodafone  en Samsung Site heeft ook geen oplossing

 

Simkaart werkt wel in nieuwere Samsungs (9+ bv,)  daarmee krijg ik wel signaal als ik wordt gebeld en kan dan opnemen en gesprekvoeren  (in  de  Samsung9+ bellijst staat dan wel wie mij heeft gebeld)

De lijst van recente belcontacten  in mijn 8+ mobiel vermeldt geen ingekomen gekomen/gemiste nummers meer sinds 20 mei.

Ik kan wel instellen in mijn mobiel (of via MyVodafone) dat mijn nummer bij geen bereik wordt doorgeschakeld naar een het nummer van mijn partners mobiel, via mijn partner hoor ik dan wie mij heeft geprobeerd te bereiken. (tijdelijke oplossing) en kan ik mijn eigen mobiel nog voor whats app, sms ontvangen en  internet gebruiken.

 

ik las op gebruikers site van Bel simpel dat men daar al 4 maand bekend is met dit probleem  en het wijt aan Samsung , deze zouden een "patch" moeten  leveren 

Het ligt dus mogelijk bij Samsung, daar zoek ik volgende week contact mee, maar ik ben pessimistisch gezien jullie berichten

 

ik be gebeld met helpdesk van Vodafone, al checkende kwamen we tot de conclusie dat het aan toestel  en of instellingen ligt.

instellingen heb ik gechecked, 

deze sites leverden niet voor mij de oplossing:

https://handleidingen.vodafone.nl/samsung/galaxy-s8-android-7-0/troubleshooting/basisfuncties/ik-kan...

https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/what-to-do-when-your-galaxy-device-is-unable-to-ma...

https://www.gsmerz4u.nl/blog/samsung-kan-niet-bellen.html#andere-toestel

 

ik neem nog contact op met Samsung en ga nog naar lokale Vodafonewinkel

 

graag hoor ik als iemand een oplossing weet of krijgt 

 

groeten Kristine 

 

 

11 Reacties 11
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @kbaurichter, welkom op de community van Vodafone. Dat schiet niet op! Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk bereikbaar wilt zijn. Zo te lezen heb je het een en ander al geprobeerd. Als ik het goed begrijp ben je nu terug in Nederland en ben je nog steeds niet bereikbaar op je toestel terwijl de simkaart in een ander toestel wel werkt. Werkt een andere simkaart in jouw toestel? Wat je nog zou kunnen proberen (indien je dit nog niet gedaan hebt), is je toestel eens terugzetten naar fabrieksinstellingen. Voordat je dit doet, maak eerst een back up van je gegevens. Hierdoor raak je geen gegevens kwijt. Laat je weten wat de uitkomst is? 

kbaurichter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven

ik wil je adviezen nog opvolgen 

 

maar Kan de simkaart zelf stuk zijn en moet ik een nieuw exemplaar bestellen? 

je collega van de winkel suggereerde dit  nadat ik vertelde dat ik  na het opstarten van het mobiel geen pincode meer hoef in te voeren, ook niet als ik het simkaartje in een ander mobiel opstart, wel moet ik mijn (beveiligings) patroon  wat ingesteld is op het toestel tekenen  of  cijfercode intoetsen om op te starten

 

De lijst van recente belcontacten  in mijn 8+ mobiel vermeldt geen ingekomen gekomen/gemiste nummers meer sinds 20 mei.

maar als ik de simkaart in het andere SamsunS8+ model  heb gedaan, dan kan ik op dit toestel dus wel gebeld worden en dan verschijnt de oproep ook in de lijst "recent"(uitgaande en inkomende en gemiste oproepen) van de samsung telefoonapp op dit toestel . vriendelijke groet Kristine

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het is afhankelijk van je instellingen of je een pincode in moet voeren voor de simkaart. Deze optie heb je uitgeschakeld staan. Dit staat ook verder los van het patroon invoeren. De simkaart zal het niet zijn omdat deze wel in een ander toestel werkt. Laat je weten wat de uitkomst is @kbaurichter

kbaurichter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven

 

Het lijkt een klein wonder:

 

ik had nog niet de tijd om alles op een ander mobiel over te zetten, dus gebruikte nog oude mobiel , met doorschakeling naar mijn mans toestel als mijn nummer niet bereikbaar was

27 juni had  mijn nummer kennelijk opeens weer bereik en  werd ik opeens weer gewoon gebeld om mijn eigen  Samsung S8+  !

Sindsdien kan ik weer gebeld worden.

 

Dit is precies een maand nadat het bereik uitviel (vrijdag 27 mei ,mijn reisdag via Belgie naar Frankrijk)

De 26e juni was ik toevallig (?) ook naar Belgie op en neer geweest, voor zover ik weet heeft niemand mij toen proberen te bereiken , ik heb zelf gebeld vanuit Belgie naar Nederland op de 26e. Ik ben vaker in Juni  in Belgie geweest maar heb toen mogelijk niet gebeld

 

Ik kan me niet herinneren 26e/27e juni iets aan instellingen gewijzigd te hebben en er is ook geen nieuwe update vanuit Samsung gekomen.

 

1/Misschien heb jij een verklaring voor dit raadsel?

2/ kan jij dit dan ook doorgeven aan helpdesk van Vodafone?

 

Vriendelijke groeten Kristine

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

He Kristine! Wat tof dat het ineens weer werkt. Ik kom inderdaad geen firmware updates van jouw type toestel tegen, dat maakt het wel wonderlijk. 
In het netwerk zie ik een aanmelding van jouw telefoon op 26 juni. Hier kan ik helaas geen geschiedenis van inzien, het kan wel een mogelijke oplossing zijn dat ergens aanmeldgegevens niet goed stonden. 

Belangrijkste is dat je weer bereikbaar bent! Ik zorg ervoor dat mijn collega's hierover op de hoogte gebracht worden. 

kbaurichter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul, Steven

Dank voor jullie reacties,

Wat betekent: " In het netwerk zie ik een aanmelding van jouw telefoon op 26 juni."

 

Mocht het weer gebeuren  , kan ik dan bij Vodafone iets aangeven, benoemen?

vriendelijke groeten

 

Kristine

kbaurichter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

en nog een vraag, kan iemand bij servicedesk van Vodafone mogelijk wel de aanmeldgeschiedenis inzien? of welke andere afdeling?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Hi @kbaurichter

Met de aanmelding op het netwerk bedoelen we dat we zien dat jouw toestel opnieuw verbinding heeft gemaakt met het Vodafone netwerk. Dit is voor iedereen bij de klantenservice zichtbaar voor als je in de toekomst contact opneemt met verbindingsproblemen. Vaak wordt er dan ook gevraagd om even te verbinden met een ander netwerk en vervolgens opnieuw met Vodafone om een nieuwe aanmelding op ons netwerken te pushen. Laten we in de toekomst hopen dat je niet weer tegen zoiets aanloopt, maar probeer dan vooraf al de 'basis' uit te sluiten, zoals opnieuw opstarten van je toestel, opnieuw aanmelden op het Vodafone netwerk en eventueel indien mogelijk een kruistest (simkaart testen in een ander toestel en een andere simkaart testen in je huidige toestel). 

kbaurichter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je Cecilia

 

als het weer gebeurd , kan ik dan zelf 

"  even te verbinden met een ander netwerk en vervolgens opnieuw met Vodafone om een nieuwe aanmelding op ons netwerken te pushen.

 

of moet dit via klanteneservice van vodafone

 

en hoe kom ik aan ander netwerk...vi ainstellingen en roaming

 

misschien hield het dan toch verband met het naar Belgie gaan en daar bellen?

 

(de andere , volgende genoemde , dingen had ik dus inderdaad al gedaan )

 

vriendelijke groet Kristine

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Hi @kbaurichter

Dat kan onze klantenservice voor je doen, maar je kan ook zelf een nieuwe aanmelding op ons netwerk forceren (wel zo makkelijk). Dat kan met behulp van deze stappen:
 

  • Bij Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Selecteer een andere provider, en switch dan weer terug naar Vodafone.
  • Bij Apple: Ga naar Instellingen en dan Aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je het terug op het Vodafone netwerk

En voordat je weer eens de grens overgaat, dan is het ook handig om de APN instellingen voor het gebruik in het buitenland te dubbelchecken. Hier hebben we een handig stappenplan voor. Deze vind je hier. Dan heb je die ook gelijk paraat 🙂

kbaurichter
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je voor je tips,

 

eEgenlijk heb ik ditzelfde  ook gedaan...

(maand geleden op vakantie en later in Nederland

 

blijft vreemd dus

 

maar als het weer gebeurd dan zijn dit weer mijn eerste stappen

 

vriendelijke groeten Kristine

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic