Hallo
Toevallig -of niet- is niet gebeld kunnen worden mijns inziens ontstaan op de dag dat ik van Nederland naar Frankrijk reisde
Toen kon ik opeens niet gebeld worden, wel internetten en sms ontvangen en whatsappen (en whatsapp bellen) natuurlijk;
De beller hoort 1x overgaan en dat dit nummer geen bereik heeft
Teruggekomen in Nederland blijft het probleem echter bestaan
ik heb een Samsung 8+ en een Vodafone abonnement het probleem bestaat sinds 20 mei nu
Vodafone en Samsung Site heeft ook geen oplossing
Simkaart werkt wel in nieuwere Samsungs (9+ bv,) daarmee krijg ik wel signaal als ik wordt gebeld en kan dan opnemen en gesprekvoeren (in de Samsung9+ bellijst staat dan wel wie mij heeft gebeld)
De lijst van recente belcontacten in mijn 8+ mobiel vermeldt geen ingekomen gekomen/gemiste nummers meer sinds 20 mei.
Ik kan wel instellen in mijn mobiel (of via MyVodafone) dat mijn nummer bij geen bereik wordt doorgeschakeld naar een het nummer van mijn partners mobiel, via mijn partner hoor ik dan wie mij heeft geprobeerd te bereiken. (tijdelijke oplossing) en kan ik mijn eigen mobiel nog voor whats app, sms ontvangen en internet gebruiken.
ik las op gebruikers site van Bel simpel dat men daar al 4 maand bekend is met dit probleem en het wijt aan Samsung , deze zouden een "patch" moeten leveren
Het ligt dus mogelijk bij Samsung, daar zoek ik volgende week contact mee, maar ik ben pessimistisch gezien jullie berichten
ik be gebeld met helpdesk van Vodafone, al checkende kwamen we tot de conclusie dat het aan toestel en of instellingen ligt.
instellingen heb ik gechecked,
deze sites leverden niet voor mij de oplossing:
https://www.gsmerz4u.nl/blog/samsung-kan-niet-bellen.html#andere-toestel
ik neem nog contact op met Samsung en ga nog naar lokale Vodafonewinkel
graag hoor ik als iemand een oplossing weet of krijgt
groeten Kristine
Hoi @kbaurichter, welkom op de community van Vodafone. Dat schiet niet op! Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk bereikbaar wilt zijn. Zo te lezen heb je het een en ander al geprobeerd. Als ik het goed begrijp ben je nu terug in Nederland en ben je nog steeds niet bereikbaar op je toestel terwijl de simkaart in een ander toestel wel werkt. Werkt een andere simkaart in jouw toestel? Wat je nog zou kunnen proberen (indien je dit nog niet gedaan hebt), is je toestel eens terugzetten naar fabrieksinstellingen. Voordat je dit doet, maak eerst een back up van je gegevens. Hierdoor raak je geen gegevens kwijt. Laat je weten wat de uitkomst is?
Hallo Steven
ik wil je adviezen nog opvolgen
maar Kan de simkaart zelf stuk zijn en moet ik een nieuw exemplaar bestellen?
je collega van de winkel suggereerde dit nadat ik vertelde dat ik na het opstarten van het mobiel geen pincode meer hoef in te voeren, ook niet als ik het simkaartje in een ander mobiel opstart, wel moet ik mijn (beveiligings) patroon wat ingesteld is op het toestel tekenen of cijfercode intoetsen om op te starten
De lijst van recente belcontacten in mijn 8+ mobiel vermeldt geen ingekomen gekomen/gemiste nummers meer sinds 20 mei.
maar als ik de simkaart in het andere SamsunS8+ model heb gedaan, dan kan ik op dit toestel dus wel gebeld worden en dan verschijnt de oproep ook in de lijst "recent"(uitgaande en inkomende en gemiste oproepen) van de samsung telefoonapp op dit toestel . vriendelijke groet Kristine
Het is afhankelijk van je instellingen of je een pincode in moet voeren voor de simkaart. Deze optie heb je uitgeschakeld staan. Dit staat ook verder los van het patroon invoeren. De simkaart zal het niet zijn omdat deze wel in een ander toestel werkt. Laat je weten wat de uitkomst is @kbaurichter?
Hallo Steven
Het lijkt een klein wonder:
ik had nog niet de tijd om alles op een ander mobiel over te zetten, dus gebruikte nog oude mobiel , met doorschakeling naar mijn mans toestel als mijn nummer niet bereikbaar was
27 juni had mijn nummer kennelijk opeens weer bereik en werd ik opeens weer gewoon gebeld om mijn eigen Samsung S8+ !
Sindsdien kan ik weer gebeld worden.
Dit is precies een maand nadat het bereik uitviel (vrijdag 27 mei ,mijn reisdag via Belgie naar Frankrijk)
De 26e juni was ik toevallig (?) ook naar Belgie op en neer geweest, voor zover ik weet heeft niemand mij toen proberen te bereiken , ik heb zelf gebeld vanuit Belgie naar Nederland op de 26e. Ik ben vaker in Juni in Belgie geweest maar heb toen mogelijk niet gebeld
Ik kan me niet herinneren 26e/27e juni iets aan instellingen gewijzigd te hebben en er is ook geen nieuwe update vanuit Samsung gekomen.
1/Misschien heb jij een verklaring voor dit raadsel?
2/ kan jij dit dan ook doorgeven aan helpdesk van Vodafone?
Vriendelijke groeten Kristine
He Kristine! Wat tof dat het ineens weer werkt. Ik kom inderdaad geen firmware updates van jouw type toestel tegen, dat maakt het wel wonderlijk.
In het netwerk zie ik een aanmelding van jouw telefoon op 26 juni. Hier kan ik helaas geen geschiedenis van inzien, het kan wel een mogelijke oplossing zijn dat ergens aanmeldgegevens niet goed stonden.
Belangrijkste is dat je weer bereikbaar bent! Ik zorg ervoor dat mijn collega's hierover op de hoogte gebracht worden.
Hallo Paul, Steven
Dank voor jullie reacties,
Wat betekent: " In het netwerk zie ik een aanmelding van jouw telefoon op 26 juni."
Mocht het weer gebeuren , kan ik dan bij Vodafone iets aangeven, benoemen?
vriendelijke groeten
Kristine
en nog een vraag, kan iemand bij servicedesk van Vodafone mogelijk wel de aanmeldgeschiedenis inzien? of welke andere afdeling?
Hi @kbaurichter
Met de aanmelding op het netwerk bedoelen we dat we zien dat jouw toestel opnieuw verbinding heeft gemaakt met het Vodafone netwerk. Dit is voor iedereen bij de klantenservice zichtbaar voor als je in de toekomst contact opneemt met verbindingsproblemen. Vaak wordt er dan ook gevraagd om even te verbinden met een ander netwerk en vervolgens opnieuw met Vodafone om een nieuwe aanmelding op ons netwerken te pushen. Laten we in de toekomst hopen dat je niet weer tegen zoiets aanloopt, maar probeer dan vooraf al de 'basis' uit te sluiten, zoals opnieuw opstarten van je toestel, opnieuw aanmelden op het Vodafone netwerk en eventueel indien mogelijk een kruistest (simkaart testen in een ander toestel en een andere simkaart testen in je huidige toestel).
Dank je Cecilia
als het weer gebeurd , kan ik dan zelf
" even te verbinden met een ander netwerk en vervolgens opnieuw met Vodafone om een nieuwe aanmelding op ons netwerken te pushen.
of moet dit via klanteneservice van vodafone
en hoe kom ik aan ander netwerk...vi ainstellingen en roaming
misschien hield het dan toch verband met het naar Belgie gaan en daar bellen?
(de andere , volgende genoemde , dingen had ik dus inderdaad al gedaan )
vriendelijke groet Kristine
Hi @kbaurichter,
Dat kan onze klantenservice voor je doen, maar je kan ook zelf een nieuwe aanmelding op ons netwerk forceren (wel zo makkelijk). Dat kan met behulp van deze stappen:
En voordat je weer eens de grens overgaat, dan is het ook handig om de APN instellingen voor het gebruik in het buitenland te dubbelchecken. Hier hebben we een handig stappenplan voor. Deze vind je hier. Dan heb je die ook gelijk paraat 🙂
Dank je voor je tips,
eEgenlijk heb ik ditzelfde ook gedaan...
(maand geleden op vakantie en later in Nederland
blijft vreemd dus
maar als het weer gebeurd dan zijn dit weer mijn eerste stappen
vriendelijke groeten Kristine
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.