1
Vraag
2
Reacties
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

iPhone12 blijft scherm op zwart

Beste Vodafone 


@Energieboy  jou tekst ken ik 😉

 

Sinds vanmorgen is het Scherm van de iPhone12 van mijn Partner niet meer aan te krijgen. Collega Steven heeft dit geregeld. Heb hem aan itunes gehad maar toestel doet het wel maar zonder scherm.

 

Wat te doen we hebben allebei dezelfde. De mijne doet het gewoon.

 

hopelijk weet iemand een Tip 😊

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Dave! 
En dan krijg je toch antwoord van mij 😁

Bij een vastgelopen toestel moet je deze geforceerd opnieuw opstarten. Bij een nieuwe iPhone (iPhone acht of hoger) druk je hiervoor kort op de volume omhoogknop. Dit zelfde doe je kortdurend met de volume omlaag knop. Je hoeft nu alleen nog maar de aan/uit knop ingedrukt gehouden. Nu start het toestel zich opnieuw op.

Heb je een oudere iPhone met een zwart scherm? Deze start je opnieuw op door de bovenste knop (zijknop) tegelijkertijd met de volume omlaagknop ingedrukt te houden.

Kun je de oorzaak voor het zwarte scherm op je iPhone niet vinden? Probeer het toestel dan te resetten via iTunes. Hier heb je de iPhone, een computer met iTunes en een kabel voor nodig. Allereerst verbind je de iPhone met de computer middels het kabeltje. Nu start je het programma iTunes. Druk op de volume omhoogknop en laat hem los. Herhaal dit met de volume omlaag knop. Druk nu op de zijknop en wacht tot het Apple logo verschijnt. Blijf dit ingedrukt houden totdat je ook het iTunes-logo op het scherm ziet.

Op iTunes zie je nu de iPhone herstelmodes. Klik hierop en volg de stappen. Je kunt je iPhone herstellen en bijwerken. Heb je eerder een back-up gemaakt, dan zet je hier de opgeslagen gegevens en instellingen mee terug.

Heb je een iPhone die ouder is dan de iPhone 8? Sluit de iPhone op de computer aan en open iTunes. Je moet nu de volume omlaagknop op de iPhone ingedrukt houden. Tegelijkertijd druk je ook de aan/uit knop in. Houd deze twee knoppen ingedrukt totdat je het Apple logo en het iTunes logo ziet verschijnen. Ook nu weer kun je naar de iPhone herstelmodes gaan.

Meer info, lees hier: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph8903c3ee6/ios 

Bekijk in context

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Als eerste heb ik GOED NIEUWS

 

Omdat mijn Macbook Montery draait was het even stoeien met itunes in Muziek valt, heb even de Telefoon laten rusten en nog een keer de stap van @Energieboy  gedaan,  de 2e stap  de tekst staat in 3 Alinea's, via de Macbook. En raad het of niet, hij is weer via Bijwerken poef en aan.

 

Bij Vodafone Heerhugowaard en de Media Markt kregen ze dit niet voor elkaar. Maar mijn partner kan jullie beide wel omhelzen, en goede afsluiter voor @Louis  zijn laatste dag, de telefoon vond niet leuk dat hij wegging omdat ie het geregeld heeft voor ons. 😂😉

 

c60d7613-aa92-4039-9f07-a746c955b372.JPG4098a5cb-31b4-43f7-ba7d-c303b49ee914.JPG

 

Dank jullie beiden voor de hulp, en de telefoon is niks mee gebeurt, we nemen ze nooit mee in de douche, water zit hij in de broekzak draagt ze poncho en vanmorgen was echt de wekker ging en poef uit.

Maar we komen er goed weer af met jullie super tips allebei dikke 10+ en super dank.

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen @Dave!! Gelukkig is het opgelost met de tips van @Energieboy!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Dave! 
En dan krijg je toch antwoord van mij 😁

Bij een vastgelopen toestel moet je deze geforceerd opnieuw opstarten. Bij een nieuwe iPhone (iPhone acht of hoger) druk je hiervoor kort op de volume omhoogknop. Dit zelfde doe je kortdurend met de volume omlaag knop. Je hoeft nu alleen nog maar de aan/uit knop ingedrukt gehouden. Nu start het toestel zich opnieuw op.

Heb je een oudere iPhone met een zwart scherm? Deze start je opnieuw op door de bovenste knop (zijknop) tegelijkertijd met de volume omlaagknop ingedrukt te houden.

Kun je de oorzaak voor het zwarte scherm op je iPhone niet vinden? Probeer het toestel dan te resetten via iTunes. Hier heb je de iPhone, een computer met iTunes en een kabel voor nodig. Allereerst verbind je de iPhone met de computer middels het kabeltje. Nu start je het programma iTunes. Druk op de volume omhoogknop en laat hem los. Herhaal dit met de volume omlaag knop. Druk nu op de zijknop en wacht tot het Apple logo verschijnt. Blijf dit ingedrukt houden totdat je ook het iTunes-logo op het scherm ziet.

Op iTunes zie je nu de iPhone herstelmodes. Klik hierop en volg de stappen. Je kunt je iPhone herstellen en bijwerken. Heb je eerder een back-up gemaakt, dan zet je hier de opgeslagen gegevens en instellingen mee terug.

Heb je een iPhone die ouder is dan de iPhone 8? Sluit de iPhone op de computer aan en open iTunes. Je moet nu de volume omlaagknop op de iPhone ingedrukt houden. Tegelijkertijd druk je ook de aan/uit knop in. Houd deze twee knoppen ingedrukt totdat je het Apple logo en het iTunes logo ziet verschijnen. Ook nu weer kun je naar de iPhone herstelmodes gaan.

Meer info, lees hier: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph8903c3ee6/ios 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ai @Dave! :(. Heb je de tips van @Energieboy al geprobeerd. Dit zijn namelijk de stappen die je dient te doorlopen. Mocht dat niet werken, dan is waarschijnlijk het scherm defect en moet het toestel gerepareerd worden. https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/reparatie-verlies-of-diefstal

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

@Louis  
Alle stappen doorlopen en toestel werkt maar scherm niet. Print screen en gebeld gaat prima en alles hoor je ook, maar scherm blijft zwart. Valt dit onder garantie want dan kunnen we eventueel noodtoestel aanschaffen

 

@Energieboy  dank je wel ik leg het nog even oo bordje van Steven 😊

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Dave! 
Bij Steven op z'n bordje leggen heeft geen zin, hij is vandaag voor het laatst.
Ik zou zijn advies opvolgen, als het gerepareerd moet worden, deze pagina raadplegen: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/reparatie-verlies-of-diefstal

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Of dit onder de garantie valt kan Steven je ook niet zeggen. Dit kan alleen de reparatie afdeling en daarvoor moet die opgestuurd worden. Dan kunnen ze zien of het garantie is, of niet. Er kan natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn en dat het geen garantie werk is. Heb je geen garantie meer? Dan betaal je € 36,30 onderzoekskosten. Ze sturen je een prijsopgave van de reparatiekosten. En dan bepaal je zelf of dat het waard is.

Tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets, mocht het geen garantie dekking zijn. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klopt inderdaad dat ik niet kan oordelen of dit onder de garantie valt. De reparateur zal controleren wat er aan de hand is. Hij bepaalt dan ook of dit onder de garantie valt. Op de meeste toestellen zit 2 jaar garantie. Schade repareren we binnen die periode voor niks. Tenzij het water-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt.
Heb je geen garantie meer? Dan betaal je € 36,30 onderzoekskosten. We sturen je een prijsopgave van de reparatiekosten. En dan bepaal je zelf of dat het waard is.
Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF).
Tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Als eerste heb ik GOED NIEUWS

 

Omdat mijn Macbook Montery draait was het even stoeien met itunes in Muziek valt, heb even de Telefoon laten rusten en nog een keer de stap van @Energieboy  gedaan,  de 2e stap  de tekst staat in 3 Alinea's, via de Macbook. En raad het of niet, hij is weer via Bijwerken poef en aan.

 

Bij Vodafone Heerhugowaard en de Media Markt kregen ze dit niet voor elkaar. Maar mijn partner kan jullie beide wel omhelzen, en goede afsluiter voor @Louis  zijn laatste dag, de telefoon vond niet leuk dat hij wegging omdat ie het geregeld heeft voor ons. 😂😉

 

c60d7613-aa92-4039-9f07-a746c955b372.JPG4098a5cb-31b4-43f7-ba7d-c303b49ee914.JPG

 

Dank jullie beiden voor de hulp, en de telefoon is niks mee gebeurt, we nemen ze nooit mee in de douche, water zit hij in de broekzak draagt ze poncho en vanmorgen was echt de wekker ging en poef uit.

Maar we komen er goed weer af met jullie super tips allebei dikke 10+ en super dank.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen @Dave!! Gelukkig is het opgelost met de tips van @Energieboy!

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

@Louis 

Ook voor jou een goede oplossing aangevinkt, je laatste dag, voor deze keer mag het 😉

 

Gaat @Energieboy  nu de Moderator taak van je overnemen, want je ziet, beide onmisbaar 😊

Of blijft het gewoon zoals het is en de Ziggo Moderator buren komen hier gluren.😂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat zullen mijn collega moderatoren op zich nemen @Dave! :). Zij zullen hier niet komen gluren maar gewoon aanwezig zijn :).

Dave!
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Zoals je weet bedankt voor je service en hulp en het gaat je goed in de schoolbanken. Rest was je bend, jammer goede kracht minder maar hopelijk zien we jr nog een keer. En namens mijn partner Jolanda ook veel succes en dank voor haar iPhone regelen, ze is er supertrots op. 😉

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic