Anonymous
Niet van toepassing

iPhone SE 2020 Melding bij SMS

Hallo,

Ik heb een iPhone SE 2020 sinds November 2020, en ik kwam een probleem tegen toen ik probeerde een foto te sturen door SMS

 

Ik kreeg de melding: MMS Messaging needs to be enabled to send this message

Aangezien ik wel graag foto’s wil sturen door SMS, zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

P.S: Ik heb een Engelstalige iPhone, Engels is namelijk mijn moedertaal

 

Met vriendelijke groet,

Kabeer Sehgal

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Anonymous 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Fotos versturen via SMS is niet meer mogelijk. Daar was vroeger MMS voor en dat is afgeschaft. Je kan alleen platte teksten, met een aantal emoji versturen, geen foto’s. 

Je kan natuurlijk wel foto’s sturen naar mensen die ook een iPhone hebben. Dit doe je dan via iMessage, voor meer info, lees deze ICulture pagina . Maar wat jij wil, dat kan dus niet meer via sms. 

Bekijk in context

RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Via Android ondersteund Vodafone RCS  de opvolger van MMS. Apple is en blijft Apple en ondersteund dit nog niet, dus blijft Whatsapp of iets vergelijkbaar over. Email is ook mogelijk maar wellicht niet iets waar we snel aan denken met een mobiele telefoon.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Anonymous 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Fotos versturen via SMS is niet meer mogelijk. Daar was vroeger MMS voor en dat is afgeschaft. Je kan alleen platte teksten, met een aantal emoji versturen, geen foto’s. 

Je kan natuurlijk wel foto’s sturen naar mensen die ook een iPhone hebben. Dit doe je dan via iMessage, voor meer info, lees deze ICulture pagina . Maar wat jij wil, dat kan dus niet meer via sms. 

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

Hallo @Energieboy 

Bedankt voor de hele vlotte reactie!

Wel jammer dat Vodafone dit niet meer ondersteunt, mijn vriend heeft namelijk een Android telefoon, dus lukt het helaas niet om iMessage te gebruiken, maar ik wil je gewoon bedanken om alles helder te maken voor mij!!😊

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Graag gedaan ☺️ 
Fijne feestdagen gewenst 🎄🎅🏻

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

Jij ook fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Eventueel zou je whatsapp app of Signal app of iets kunnen gebruiken. Want dan kan je wel plaatjes versturen en deze apps werken op beide toestellen 😉 - nog even een kleine extra tip. 

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

Hoi @Energieboy 

Ja klopt, WhatsApp gebruik ik

Maar in een andere topic had je ook uitgelegd dat je misschien naar een andere messenger moest kijken, dus ik dacht misschien gewoon SMS’en

Toch bedankt voor de extra tip!

Denk dat ik misschien een link kan sturen voor een foto, via Google wordt dat aangeboden volgens mij

Bedankt voor de hulp!

RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Via Android ondersteund Vodafone RCS  de opvolger van MMS. Apple is en blijft Apple en ondersteund dit nog niet, dus blijft Whatsapp of iets vergelijkbaar over. Email is ook mogelijk maar wellicht niet iets waar we snel aan denken met een mobiele telefoon.

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

Ach, jammer dat Apple dit dan weer niet doet! Hopelijk komt Apple snel met een oplossing, zoals RCS… denk dat ik dan nog steeds WhatsApp moet gaan gebruiken

E-mail is mogelijk ja, maar dat is als ik eerlijk mag zijn iets te veel gedoe, om maar 1 foto te sturen, dus ik denk dat ik nog steeds even bij WhatsApp moet blijven

Bedankt voor de hulp allemaal!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic