Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

apple watch esim

Waarom heeft Vodafone Duitsland wel een esim voor de Apple watch en Vodafone Nederland niet..?  Zijn jullie concurrenten van elkaar..? Ondersteunen jullie elkaar niet op technisch gebied?

49 Reacties 49
Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Ruud001 ben ook benieuwt...

Mrstootshorn

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ja, zelfs een kikkerlandje als België al, dat zegt genoeg over het beleid in Nederland. Ik heb er weinig vertrouwen in, maar ik stap direct over maar de eerste de beste provider die de AW ondersteunt. De runnersgroep waar ik in zit denkt er precies  zo over. Is voor een bedrijf als KPN, Vodafone en T-Mobile natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat en ze gaan een investeringsbeslissing echt niet  nemen op basis van de akties  van een paar individuen, maar wil toch voor mijzelf dat degene die luistert naar de klant alle credits krijgt. Bij de anderen haal ik alle abonnementen voor mij en mijn gezin weg.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan helaas nog geen ander antwoord geven, dan voorheen al gegeven is. Mocht ik meer informatie hierover hebben, dan laat ik dit weten.
Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model, die we op dit moment nog niet ondersteunen.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

Ik lees dat bij OTTO.nl Apple watch 3,5,en 6 met 4G nu te koop is….. dat is goed nieuws… misschien kijken ze alvast vooruit....

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik denk niet dat Otto rekening houdt met netwerken van provider @Nikes007.
 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Steven Vodafone …. ga die vraag even bij hun neerleggen

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Steven Vodafone

Antwoord Otto.nl

Graag bevestigen wij de ontvangst van uw e-mailbericht van 16-11-2020. Uw e-mail bericht is in goede orde aangekomen en ik heb hem direct in behandeling genomen. 

 

De Apple Watch 4G ondersteunt geen roaming. Er zit een Duitse eSIM in de Apple Watch, je hebt hier dan alleen iets aan als u zich op Duits grondgebied bevindt.  

Je kunt de Apple Watch wel gewoon als smartwatch gebruiken, maar je hebt niets aan de 4G-functie. Mocht dit in de toekomst aangepast worden, dan geldt dit natuurlijk ook voor de exemplaren van OTTO.nl  

 

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Nikes007 wrote:

@Steven Vodafone

Antwoord Otto.nl

Graag bevestigen wij de ontvangst van uw e-mailbericht van 16-11-2020. Uw e-mail bericht is in goede orde aangekomen en ik heb hem direct in behandeling genomen. 

 

De Apple Watch 4G ondersteunt geen roaming. Er zit een Duitse eSIM in de Apple Watch, je hebt hier dan alleen iets aan als u zich op Duits grondgebied bevindt.  

Je kunt de Apple Watch wel gewoon als smartwatch gebruiken, maar je hebt niets aan de 4G-functie. Mocht dit in de toekomst aangepast worden, dan geldt dit natuurlijk ook voor de exemplaren van OTTO.nl  

 

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

 

Dankjewel voor de terugkoppeling @Nikes007. Dit vermoeden had ik al 😞 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Had ik dit niet al eens geschreven? 
Dan heb ik nu ook de bevestiging, bedankt voor het melden! 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

De vraag is helaas weer niet beantwoord, namelijk wanneer Vodafone WEL de Apple Watch gaat ondersteunen. Dat is iedere keer de vraag van een topic. En  elke keer staat er bij de topic, BEANTWOORD terwijl er geen antwoord wordt gegeven. Erg jammer iedere keer. Het wordt tijd dat Vodafone eens werkt aan de FUTURE.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Ruud001 

 

otto heeft wel een begin gemaakt met de verkoop van de AW mer eSIM…. een klein stapje weer dichterbij… het komt er wel…. nederland kan gewoon niet achterblijven.…

 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

 

@Steven Vodafone 

 

Maar als VF van de omringende landen en België de eSIM voor de apple watch al cq gaat ondrsteunen wil Nederland niet mee doen dan?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Nikes007 wrote:

 

@Steven Vodafone

 

Maar als VF van de omringende landen en België de eSIM voor de apple watch al cq gaat ondrsteunen wil Nederland niet mee doen dan?

Natuurlijk zal Vodafone wel mee willen doen. Maar ik verwacht dat er op de achtergrond in het systeem dingen aangepast moeten worden of misschien eerst wel een onderhandeling met Apple over de prijs met doorgeven. Zoals je weet wil Apple overal aan verdienen en wie weet zit er daar ook iets dwars? 

Het kan mij haast niet voorstellen dat Vodafone dit niet wil. Er zal wel technisch iets zijn, of iets anders. Maar de eSim is uiteindelijk gekomen, dan komt dit er ook wel voor de horloge. Gewoon maar weer afwachten. 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes
Energieboy wrote:
Nikes007 wrote:

 

@Steven Vodafone

 

Maar als VF van de omringende landen en België de eSIM voor de apple watch al cq gaat ondrsteunen wil Nederland niet mee doen dan?

Natuurlijk zal Vodafone wel mee willen doen. Maar ik verwacht dat er op de achtergrond in het systeem dingen aangepast moeten worden of misschien eerst wel een onderhandeling met Apple over de prijs met doorgeven. Zoals je weet wil Apple overal aan verdienen en wie weet zit er daar ook iets dwars? 

Het kan mij haast niet voorstellen dat Vodafone dit niet wil. Er zal wel technisch iets zijn, of iets anders. Maar de eSim is uiteindelijk gekomen, dan komt dit er ook wel voor de horloge. Gewoon maar weer afwachten. 

Ja… dat is ook zo… ik wacht het maar af… ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ruud001 wrote:

De vraag is helaas weer niet beantwoord, namelijk wanneer Vodafone WEL de Apple Watch gaat ondersteunen. Dat is iedere keer de vraag van een topic. En  elke keer staat er bij de topic, BEANTWOORD terwijl er geen antwoord wordt gegeven. Erg jammer iedere keer. Het wordt tijd dat Vodafone eens werkt aan de FUTURE.

Hi @Ruud001, op dit moment is de vraag beantwoord. 
Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model, die we op dit moment nog niet ondersteunen..

Dat je het niet eens bent met het antwoord en de eSIM zo snel mogelijk voor een Apple Watch wilt gebruiken begrijp ik. Ik kan helaas op dit moment niet aangeven of deze optie er gaat komen en wanneer dit zal zijn. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Steven Vodafone Hoi Steven,

Wederom schijf je dat de vraag is beantwoord. Erg jammer. En het klopt ook niet. De vraag:
Wanneer gaat Vodafone de E-sim voor  de Apple watch (met cellular) ondersteunen. Zodat mensen de volledige functionaliteit hiervan kunnen benutten.

Er komt geen antwoord wanneer Vodafone dit wel gaat doen.
Hierboven in je antwoord schrijf je ook nog dat het niet eens (in ieder geval voor jou) duidelijk is of Vodafone de Apple watch met cellular gaat ondersteunen. Is er dan niemand bij Vodafone Nederland die daar iets over weet? Kijk, nee, is ook een antwoord. Dan is het maar duidelijk. Zo vreemd dit allemaal. Jaar ,na jaar...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Ruud001  zoals eerder al aangegeven is hierover (nog) niks bekend. Zodra ik meer weet, laten wij dit zeker weten hier op het forum. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hoi @Steven Vodafone Bedankt voor je antwoord. Dat snap ik. Weet je misschien wel of er aan gewerkt wordt?

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes


@Ruud001, @Steven Vodafone , @Energieboy
 

Telenet eerste provider met 4G op Apple Watch

De Belgische provider Telenet is de eerste die 4G op de Apple Watch ondersteunt. Na het installeren van de watchOS 7.1-update zag een gebruiker al dat hij plotseling zijn mobiele nummer van Telenet op zijn Apple Watch kon installeren. Dat betekent dus ook dat als je al eerder een 4G Apple Watch uit het buitenland gekocht had, daar nu ook je Telenet-nummer op kan instellen.…

 

het begin is er…..

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Nikes007 Ja, heb het gezien. Wie weet helpt het. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic