1
Vraag
2
Reacties
GerB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi - steeds een E.

Bij mijn WiFi verschijnt ineens steeds E en ik manier meer bellen en internetten. Waar kan dit aan liggen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes

Hoi @GerB,
Welkom op de community van Vodafone. Je geeft aan dat bij je Wifi de E telkens in beeld komt en dat je hiercoor niks meer kan doen.  Laat ik als eerste even 2 dingen uitleggen. Je hebt mobiele data en Wifi. Wifi heb je op plekken zoals bijvoorbeeld thuis, bij vrienden of op je werk bijvoorbeeld. Hierdoor zie je ook het Wifi teken in beeld 

Steven_0-1650354904797.png

 

Daarnaast heb je ook nog het mobiele netwerk. Mocht je niet verbonden zijn met een Wifi-netwerk, dan maak je gebruik van het mobiele netwerk (tenzij mobiele data uitstaat). Hiermee verbruik je de data uit jouw bundel en zie je boven in beeld (naast de wifi) het netwerk staan:
- E (Edge) - dit is het 2G netwerk
- LTE - Dit is het 4G netwerk
- LTE+  - Dit is het 4G+ netwerk
- 5G (mits het toestel dit ondersteunt). 

Ik raad je aan om eens het toestel te herstarten en te controleren welke instellingen aan staan bij het mobiele netwerk.

  • Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data -> Er moet een vinkje staan bij 4G/ 5G . Zo controleer je of 4G/ 5G actief is. 

Staan bovenstaande instellingen goed en heb je nog steeds geen internet? Reset dan eens de instellingen van het netwerk (mobiele data - netwerk resetten en start je toestel opnieuw op. Vervolgens gaan we de APN controleren.

 

APN
Ga hiervoor naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Mobieledatanetwerk.

APN live.vodafone.com
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone


Staan er nog andere APN’s? Verwijder deze dan.

Laat je weten of het gelukt is? Mocht dat niet het geval zijn, dan hoor ik graag om welk toestel het gaat en wat je allemaal al geprobeerd hebt. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes

Hoi @GerB,
Welkom op de community van Vodafone. Je geeft aan dat bij je Wifi de E telkens in beeld komt en dat je hiercoor niks meer kan doen.  Laat ik als eerste even 2 dingen uitleggen. Je hebt mobiele data en Wifi. Wifi heb je op plekken zoals bijvoorbeeld thuis, bij vrienden of op je werk bijvoorbeeld. Hierdoor zie je ook het Wifi teken in beeld 

Steven_0-1650354904797.png

 

Daarnaast heb je ook nog het mobiele netwerk. Mocht je niet verbonden zijn met een Wifi-netwerk, dan maak je gebruik van het mobiele netwerk (tenzij mobiele data uitstaat). Hiermee verbruik je de data uit jouw bundel en zie je boven in beeld (naast de wifi) het netwerk staan:
- E (Edge) - dit is het 2G netwerk
- LTE - Dit is het 4G netwerk
- LTE+  - Dit is het 4G+ netwerk
- 5G (mits het toestel dit ondersteunt). 

Ik raad je aan om eens het toestel te herstarten en te controleren welke instellingen aan staan bij het mobiele netwerk.

  • Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data -> Er moet een vinkje staan bij 4G/ 5G . Zo controleer je of 4G/ 5G actief is. 

Staan bovenstaande instellingen goed en heb je nog steeds geen internet? Reset dan eens de instellingen van het netwerk (mobiele data - netwerk resetten en start je toestel opnieuw op. Vervolgens gaan we de APN controleren.

 

APN
Ga hiervoor naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Mobieledatanetwerk.

APN live.vodafone.com
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone


Staan er nog andere APN’s? Verwijder deze dan.

Laat je weten of het gelukt is? Mocht dat niet het geval zijn, dan hoor ik graag om welk toestel het gaat en wat je allemaal al geprobeerd hebt. 

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2204Likes

Hoi @GerB,
Welkom op de community van Vodafone. Je geeft aan dat bij je Wifi de E telkens in beeld komt en dat je hiercoor niks meer kan doen.  Laat ik als eerste even 2 dingen uitleggen. Je hebt mobiele data en Wifi. Wifi heb je op plekken zoals bijvoorbeeld thuis, bij vrienden of op je werk bijvoorbeeld. Hierdoor zie je ook het Wifi teken in beeld 

Steven_0-1650354904797.png

 

Daarnaast heb je ook nog het mobiele netwerk. Mocht je niet verbonden zijn met een Wifi-netwerk, dan maak je gebruik van het mobiele netwerk (tenzij mobiele data uitstaat). Hiermee verbruik je de data uit jouw bundel en zie je boven in beeld (naast de wifi) het netwerk staan:
- E (Edge) - dit is het 2G netwerk
- LTE - Dit is het 4G netwerk
- LTE+  - Dit is het 4G+ netwerk
- 5G (mits het toestel dit ondersteunt). 

Ik raad je aan om eens het toestel te herstarten en te controleren welke instellingen aan staan bij het mobiele netwerk.

  • Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data -> Er moet een vinkje staan bij 4G/ 5G . Zo controleer je of 4G/ 5G actief is. 

Staan bovenstaande instellingen goed en heb je nog steeds geen internet? Reset dan eens de instellingen van het netwerk (mobiele data - netwerk resetten en start je toestel opnieuw op. Vervolgens gaan we de APN controleren.

 

APN
Ga hiervoor naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Mobieledatanetwerk.

APN live.vodafone.com
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone


Staan er nog andere APN’s? Verwijder deze dan.

Laat je weten of het gelukt is? Mocht dat niet het geval zijn, dan hoor ik graag om welk toestel het gaat en wat je allemaal al geprobeerd hebt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic