1
Vraag
2
Reacties
GerB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi - steeds een E.

Bij mijn WiFi verschijnt ineens steeds E en ik manier meer bellen en internetten. Waar kan dit aan liggen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @GerB,
Welkom op de community van Vodafone. Je geeft aan dat bij je Wifi de E telkens in beeld komt en dat je hiercoor niks meer kan doen.  Laat ik als eerste even 2 dingen uitleggen. Je hebt mobiele data en Wifi. Wifi heb je op plekken zoals bijvoorbeeld thuis, bij vrienden of op je werk bijvoorbeeld. Hierdoor zie je ook het Wifi teken in beeld 

Steven_0-1650354904797.png

 

Daarnaast heb je ook nog het mobiele netwerk. Mocht je niet verbonden zijn met een Wifi-netwerk, dan maak je gebruik van het mobiele netwerk (tenzij mobiele data uitstaat). Hiermee verbruik je de data uit jouw bundel en zie je boven in beeld (naast de wifi) het netwerk staan:
- E (Edge) - dit is het 2G netwerk
- LTE - Dit is het 4G netwerk
- LTE+  - Dit is het 4G+ netwerk
- 5G (mits het toestel dit ondersteunt). 

Ik raad je aan om eens het toestel te herstarten en te controleren welke instellingen aan staan bij het mobiele netwerk.

  • Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data -> Er moet een vinkje staan bij 4G/ 5G . Zo controleer je of 4G/ 5G actief is. 

Staan bovenstaande instellingen goed en heb je nog steeds geen internet? Reset dan eens de instellingen van het netwerk (mobiele data - netwerk resetten en start je toestel opnieuw op. Vervolgens gaan we de APN controleren.

 

APN
Ga hiervoor naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Mobieledatanetwerk.

APN live.vodafone.com
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone


Staan er nog andere APN’s? Verwijder deze dan.

Laat je weten of het gelukt is? Mocht dat niet het geval zijn, dan hoor ik graag om welk toestel het gaat en wat je allemaal al geprobeerd hebt. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @GerB,
Welkom op de community van Vodafone. Je geeft aan dat bij je Wifi de E telkens in beeld komt en dat je hiercoor niks meer kan doen.  Laat ik als eerste even 2 dingen uitleggen. Je hebt mobiele data en Wifi. Wifi heb je op plekken zoals bijvoorbeeld thuis, bij vrienden of op je werk bijvoorbeeld. Hierdoor zie je ook het Wifi teken in beeld 

Steven_0-1650354904797.png

 

Daarnaast heb je ook nog het mobiele netwerk. Mocht je niet verbonden zijn met een Wifi-netwerk, dan maak je gebruik van het mobiele netwerk (tenzij mobiele data uitstaat). Hiermee verbruik je de data uit jouw bundel en zie je boven in beeld (naast de wifi) het netwerk staan:
- E (Edge) - dit is het 2G netwerk
- LTE - Dit is het 4G netwerk
- LTE+  - Dit is het 4G+ netwerk
- 5G (mits het toestel dit ondersteunt). 

Ik raad je aan om eens het toestel te herstarten en te controleren welke instellingen aan staan bij het mobiele netwerk.

  • Ga naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data -> Er moet een vinkje staan bij 4G/ 5G . Zo controleer je of 4G/ 5G actief is. 

Staan bovenstaande instellingen goed en heb je nog steeds geen internet? Reset dan eens de instellingen van het netwerk (mobiele data - netwerk resetten en start je toestel opnieuw op. Vervolgens gaan we de APN controleren.

 

APN
Ga hiervoor naar Instellingen -> Mobiel netwerk -> Mobieledatanetwerk.

APN live.vodafone.com
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone


Staan er nog andere APN’s? Verwijder deze dan.

Laat je weten of het gelukt is? Mocht dat niet het geval zijn, dan hoor ik graag om welk toestel het gaat en wat je allemaal al geprobeerd hebt. 

Aa0050

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geachte Steven,

 

ik heb hetzelfde probleem met edge, ik heb je instructies gevolgd maar het heeft niet geholpen. Zou je me verder kunnen helpen? Ik heb een iphone 13

 

ik zie graag een reactie tegemoet.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Aa0050 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het beste is om een eigen topic te openen. Steven is niet meer werkzaam bij Vodafone, hij kan je niet meer helpen.  Zelf denk ik dat je het best even langs een Vodafone winkel kan gaan om daar samen te kijken wat het probleem is. Op afstand is het altijd erg last. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic