1
Vraag
2
Reacties
Cindy2

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wettelijke garantie bij reparatie

Ik heb voor vrijdag een afspraak staan om mijn telefoon op te laten halen ter reparatie. 
De telefoon is 15 maanden oud en de luidspreker kraakt. Valt dit onder de wettelijke garantie of kom ik dadelijk voor onverwachte kosten te staan?? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Cindy2 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Knap balen dat de luidspreker van jouw telefoon het geluid met horten en stoten laat horen. Het is dan ook goed dat je jouw toestel hebt aangemeld ter reparatie, zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. 

Ik zie dat je superveel waardevolle informatie van @Energieboy al hebt gekregen. Dank daarvoor. Op voorhand kunnen we niet oordelen of de schade onder de garantie valt. De reden hiervoor is dat er onderzocht moet worden wat er precies defect is (onderliggende schade). Mochten er kosten aan verbonden zijn, dan wordt je hierover uiteraard geïnformeerd waarna je kan bepalen of je het toestel wilt laten repareren of niet. Hier vind je nog een handige link waarin alles staat beschreven over de reparatie en verzekering(en) en hoe het werkt.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @Cindy2 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Op de meeste toestellen zit 2 jaar garantie. Schade repareren ze binnen die periode voor niks. Tenzij het water-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt.

Heb je geen garantie meer? Dan betaal je € 36,30 onderzoekskosten. Ze sturen je een prijsopgave van de reparatiekosten. En dan bepaal je zelf of dat het waard is.

Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF).

Tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Cindy2
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dus ik neem aan dat ik in mijn geval waarbij het toestel 15 maanden is geen kosten hoef te verwachten. 
Neem aan dat de luidspreker van een iPhone toch langer zou moeten werken. 
Dank je wel voor de reactie!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Aannemen zou ik niet zo snel doen 😜
Ik weet niet wat er met je speaker is gebeurd?! Is het gekomen door te lang onder water, of juist onder water en het toestel is daar nog niet geschikt voor. Heb je hem een keer laten vallen, zie je er niets van, maar is er toch iets mis gegaan met je speaker?! Ja, het kan van alles zijn, dus ik zou zo 123 niet aannemen dat het dan maar onder garantie valt. 

Normaal gezien, bij geen enkele schade of iets, dan zou het onder garantie moeten vallen. Maar nogmaals, ik weet niet wat er is gebeurd en de makers kunnen veel zien, dus hou altijd wel iets in je achterhoofd van betaling. Als het dan niet zo is, is het alleen maar mooi meegenomen 😉😎

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Cindy2 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Knap balen dat de luidspreker van jouw telefoon het geluid met horten en stoten laat horen. Het is dan ook goed dat je jouw toestel hebt aangemeld ter reparatie, zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. 

Ik zie dat je superveel waardevolle informatie van @Energieboy al hebt gekregen. Dank daarvoor. Op voorhand kunnen we niet oordelen of de schade onder de garantie valt. De reden hiervoor is dat er onderzocht moet worden wat er precies defect is (onderliggende schade). Mochten er kosten aan verbonden zijn, dan wordt je hierover uiteraard geïnformeerd waarna je kan bepalen of je het toestel wilt laten repareren of niet. Hier vind je nog een handige link waarin alles staat beschreven over de reparatie en verzekering(en) en hoe het werkt.

Cindy2
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dank je wel voor jullie reacties! Ik ben nog nooit met mijn toestel in het water geweest en heb aan de buitenkant in ieder geval geen schade. De kraak was er opeens, zonder aanwijsbare rede eigenlijk. 
ben heel benieuwd wat ze gaan zien en wat de conclusie zal zijn. We wachten het maar af.

groetjes Cindy 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Top Cindy. 
Laat nog even weten wat de uitkomst is. Ben er wel benieuwd naar. Altijd handig om te weten hoe het afloopt. Zeker als je aangeeft dat het gelukkig niet aan jezelf ligt. En ja, een telefoon kan natuurlijk kuren krijgen 😉

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen @Cindy2. Het kan altijd zijn dat er meer schade is aan de onderliggende onderdelen. Daardoor moet dit onderzocht worden. Laat je weten wat de uitkomst van het onnderzoek is? Hopelijk heb je het toestel snel terug!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hey @Cindy2!
Heb je al een terugkoppeling gekregen van het onderzoek? We zijn namelijk erg nieuwsgierig ^^

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic