1
Vraag
2
Reacties
ArjanK72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VolTE en VoWifi uitzetten ivm samsung kwetsbaarheid

Ivm met een kwetsbaarheid in samsung toestellen zie https://googleprojectzero.blogspot.com/2023/03/multiple-internet-to-baseband-remote-rce.html?m=1  en ilhttps://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5372286/google-pixel-samsung-galaxy-exynos-modem-android-kwetsbaarhede... wil ik deze settings op mijn samsung s22+ toestel uit te zetten maar als ik dat probeer ik dan ontbreekt de instelling 'Bellen via WIFI' en 'Bellen via 4G'.

Dit wordt in het archief ( https://community.vodafone.nl/t5/Archief/Geen-bellen-via-WIFI-of-4G-met-Samsung-S22/m-p/213486 ) al eens eerder aangegeven maar ik zie nergens een oplossing staan.

Wie weet inmiddels hoe dat kan?

Ondertussen lijkt mij terug gaan naar 3G de enige oplossing. Graag support.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ingridvek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

VoWIFI uitzetten lukte mij op mijn S22 wel:

Telefoonapp - 3 puntjes in de rechterbovenhoek - Instellingen- Bellen via wifi uit. Maar Bellen via 4g uitzetten kan ik ook niet om dezelfde reden, die instelling ontbreekt...

Screenshot_20230320_235648_Call settings.jpg

Bekijk in context

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @ArjanK72 

Wat vreemd dat deze instelling ontbreekt in jouw toestel. De kortste klap is om hiervoor even te bellen met de klantenservice (of te chatten) zodat er ook voor jou een case aangemaakt kan worden voor onze technische dienst. Dit was jammer genoeg ook noodzakelijk in het andere topic en helaas heb ik die mogelijk via deze weg niet 😞 

ArjanK72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,

Bedankt voor je response, ik heb een mail verstuurd.

Ik zal hier het antwoord inzetten.

Ondertussen still op g3.

Ingridvek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

VoWIFI uitzetten lukte mij op mijn S22 wel:

Telefoonapp - 3 puntjes in de rechterbovenhoek - Instellingen- Bellen via wifi uit. Maar Bellen via 4g uitzetten kan ik ook niet om dezelfde reden, die instelling ontbreekt...

Screenshot_20230320_235648_Call settings.jpg

ArjanK72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Ingrid,

Top goed gevonden. Ik had 'm uit staan.

Tnx.

ArjanK72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bijzondere reactie vodafone servicedesk.

 

21/03/2023 15:43 Ons antwoord
Goedemiddag Arjan,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad naar alle artikelen gekeken. Aangezien het om een instelling op het toestel gaat, dat op Android (Google) draait heeft dit in principe niets met Vodafone te maken. Vodafone verzorgt namelijk alleen de netwerkverbinding en niet de software die op een toestel draait. Dit heeft daarom ook niets met de simkaart te maken, maar met de instellingen die Android zelf weergeeft op basis van de simkaart die in het toestel wordt geplaatst.
We kunnen er dan ook nog lang en breed over doorgaan, maar wij kunnen je geen oplossing bieden. Je kunt het probleem nog bespreken met Samsung zelf. Ik ben alleen bang dat zij ook zullen aangeven dat het antwoord afwachten op een update is.
https://www.samsung.com/nl/support/contact/

 

Fijne dag,

Keanu
Vodafone Online Feedback

==============================

21/03/2023 15:10 Uw vraag
Hallo Keane,
Bedankt voor je antwoord. Heb je toevallig naar het andere artikel gekeken?
Iemand kan met een andere sim kaart deze instellingen wel aanpassen. Dat suggereert dat het geen google instelling is.

Met vriendelijke groet,
Arjan
≈========================
Antwoord op je e-mail Consumer - Vraag over Toestel - Instellingen
 
21/03/2023 14:58 Ons antwoord
Goedemiddag Arjan,

Bedankt voor je e-mail.

Ik begrijp dat je Bellen via WiFi en VoLTE/Bellen via 4G niet kunt uitzetten in de instellingen van jouw telefoon. Dat is natuurlijk niet handig i.v.m. de kwetsbaarheid in Android.

Als de instelling niet wordt weergegeven op jouw telefoon, dan heeft dat ermee te maken dat Google deze instelling heeft verwijderd of niet zichtbaar heeft gemaakt in de Android software die op jouw Samsung staat. Dat is iets waar wij geen oplossing voor kunnen bieden. Daarvoor zul je moeten wachten totdat Samsung met een update/patch komt om het lek te dichten.

Het enige alternatief, wat je zelf ook al aandraagt, is 4G/5G tijdelijk uitschakelen. Totdat het beveiligingslek is gedicht. Het nadeel is dat je dan ook niet meer kunt internetten via 4G/5G.

3G bestaat niet meer bij Vodafone Nederland. Dat netwerk is op 4 februari 2020 uit de lucht gehaald om plaats te maken voor meer 4G en 5G zendmasten. Als je dus 4G/5G uitzet op jouw telefoon, dan schakelt deze automatisch terug naar 2G. 2G is helaas niet gemaakt om te internetten. Bellen/SMS'en gaat wel zonder problemen.

Fijne dag,

Keanu
Vodafone Online Feedback

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic