Bijzondere reactie vodafone servicedesk.
21/03/2023 15:43 Ons antwoord Goedemiddag Arjan, Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad naar alle artikelen gekeken. Aangezien het om een instelling op het toestel gaat, dat op Android (Google) draait heeft dit in principe niets met Vodafone te maken. Vodafone verzorgt namelijk alleen de netwerkverbinding en niet de software die op een toestel draait. Dit heeft daarom ook niets met de simkaart te maken, maar met de instellingen die Android zelf weergeeft op basis van de simkaart die in het toestel wordt geplaatst. We kunnen er dan ook nog lang en breed over doorgaan, maar wij kunnen je geen oplossing bieden. Je kunt het probleem nog bespreken met Samsung zelf. Ik ben alleen bang dat zij ook zullen aangeven dat het antwoord afwachten op een update is. https://www.samsung.com/nl/support/contact/ | |
Fijne dag,
Keanu
Vodafone Online Feedback
==============================
21/03/2023 15:10 Uw vraag
Hallo Keane,
Bedankt voor je antwoord. Heb je toevallig naar het andere artikel gekeken?
Iemand kan met een andere sim kaart deze instellingen wel aanpassen. Dat suggereert dat het geen google instelling is.
Met vriendelijke groet,
Arjan
≈========================
Antwoord op je e-mail Consumer - Vraag over Toestel - Instellingen |
|
21/03/2023 14:58 Ons antwoord Goedemiddag Arjan,
Bedankt voor je e-mail.
Ik begrijp dat je Bellen via WiFi en VoLTE/Bellen via 4G niet kunt uitzetten in de instellingen van jouw telefoon. Dat is natuurlijk niet handig i.v.m. de kwetsbaarheid in Android.
Als de instelling niet wordt weergegeven op jouw telefoon, dan heeft dat ermee te maken dat Google deze instelling heeft verwijderd of niet zichtbaar heeft gemaakt in de Android software die op jouw Samsung staat. Dat is iets waar wij geen oplossing voor kunnen bieden. Daarvoor zul je moeten wachten totdat Samsung met een update/patch komt om het lek te dichten.
Het enige alternatief, wat je zelf ook al aandraagt, is 4G/5G tijdelijk uitschakelen. Totdat het beveiligingslek is gedicht. Het nadeel is dat je dan ook niet meer kunt internetten via 4G/5G.
3G bestaat niet meer bij Vodafone Nederland. Dat netwerk is op 4 februari 2020 uit de lucht gehaald om plaats te maken voor meer 4G en 5G zendmasten. Als je dus 4G/5G uitzet op jouw telefoon, dan schakelt deze automatisch terug naar 2G. 2G is helaas niet gemaakt om te internetten. Bellen/SMS'en gaat wel zonder problemen.
|
Fijne dag,
Keanu
Vodafone Online Feedback